Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2015-07-20, 20:11
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anden i kroppen
Genmäle från Död o återfödd:

------------

Även du är en minigud, då alla vi själar är Guds barn, Guds minigudar!

Hur kommer det sig att du anser de 3 nonsens-varningarna nu senast (som ledde till den 4:e raka 1/2-års avstängningen på lite drygt 2 år) vara berättigade?

Ta som exempel varningen jag fick från den notoriske KimNeilJung för följande inlägg, som av honom skylldes på 0.03, Trams och off-topic.

Var ser du något som helst regelbrott i detta inlägg?

Vi väntar alla med spänning på ditt svar...

Strutsa inte!

------------

Med vänligaste hälsningar,

AIK

Gissar att det är för att du anger två länkar utan en vidare förklaring än man ska få se mörkläggning, men ingen vidareutveckling av det, dvs en länkpost. Sedan verkar resten handla mer om andra medlemmar än att du själv debatterar denna påstådda mörkläggning.
2015-07-21, 08:32
Medlem

------------

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag kan för min del; jag FÖRSÖKTE vid flera tillfällen få en dialog igång med Doö om dennas kosmologi, men fick så gott som uteslutande tramse-svar (när jag öht fick svar), till stor del bestående av serier med smileys.

Det är naturligvis inte min hänsikt att här ta upp Doö's kosmologi igen, men bara att ge min support till olika moderatorersåtgärder (~trams-varninger) vad angår Doö's icke-kvalitativa debatt-nivå. Det fanns ingen substans i den ändlösa retoriken, som tydligen var ett missionsk predikande, snarare än ett debatt-försök.

Du häver ur dig de grövsta beskyllningar, utan minsta lilla belägg!

Ge oss ett endaste exempel på något sådant tramse-svar tack! Backa upp dina lösa påståenden tack!

Har du gett dig in i leken, får du leken tåla:

Bogomil, du är förmodligen Flasbacks i särklass största korspostare, tramspostare och KFK-brytare (icke-kvalitativ till max, utan att någonsin ens skapat en endaste egen tråd, du saknar ju substans), med massor av klagomål från FB-användare för ditt dagliga pepprande av nonsens-inlägg på religionsforumet, utan att någonsin åka på avstängningar av moderatorerna.

Du delar ju deras skeva, trångsynta, materialistiska världsbild, så varför då stänga av dig till skillnad mot mig?

------------

AIK
2015-07-21, 10:05
Medlem

------------

Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Hicka i systemet skulle jag tro. Det är ju tråkigt att den var borta så länge innan problemet upptäcktes. Varför tråden flyttades ar nog för att den ansågs ha ett liknande ämne och detta ämne hörde till Alternativa teorier tror jag var motiveringen.

Hur kommer det sig att just min stora revolutionerande Geocentrism-tråd drabbats av så mycket hicka, hosta, kapningar, låsningar och deletanden?

AlexSinghs rent astronomiska trådstart om relativa planetrörelser, som ni lät kapa min tråd med, efter att min tråd tydligen blivit alldeles för populär och kommenterad, ansågs ha ett liknande ämne som mitt unika ämne om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation, med 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen??

AlexSinghs trådstart var en alternativ teori?

Nu får du verkligen förklara dig för oss, vad i Alex rent astronomiska frågeställning om relativa planetrörelser skulle ha utgjort en alternativ teori?

För det första kom han inte med någon som helst alternativ eller kontroversiell teori, utan han ställde bara en rent astronomisk fråga, varför hans tråd helt korrekt också befann sig i Astronomi-forumet och inte i Alternativ-forumet!

Om du anser att planeters relativa rörelser är snarlikt jordens årliga axelrotation och därför ska buntas ihop med min unika tråd, varför då inte även bunta ihop trådar om Einsteins relativitetsteorier, svarta hål, heliocentrism, strängteorier och geometri med Alex och min tråd?

På vilket sätt skulle exempelvis Einsteins relativitetsteorier vara mindre snarlikt mitt ämne än Alex ämne om relativa planetrörelser?

Kiss, Black Sabbath och AC/DC har väl snarlik hårdrocksmusik, varför buntas inte trådar om dessa hårdrocksgrupper ihop med varann? De är väl tillräckligt snarlika, eller?

Citat:
Vi vet alla vilken tråd det gäller, du nämner den titt som tätt.
Ta inte upp det med mig, varför har du inte pm: at och frågat modsen i delforumet? Vad har de svarat? (inte då vad du tycker de svarat, so ajg tror är "nej", utan vad de har svarat).

Jag har frågat den ansvarige moderatorn KimNeilJung som buntade ihop min unika, alternativa tråd om jordens årliga axelrotation med AlexSinghs icke-unika, icke-alternativa tråd om relativa planetrörelser, om han vänligen kunde ge en hänvisning till min långa trådstart om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation i första inlägget, men han behagar inte svara, han hör av sig endast efter sina ständiga regelvidriga varningar som han och hans Gerocentrism-fientliga moderatorer slungar mot mig...

Vilken moderator ska jag vända mig till, så att i rättvisans namn det blir en hänvisning till min unika trådstart om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation, som ju är trådrubriken i tråden?

Citat:
Nej, jag propagerar inte för en tråd om massa olika ämnen. Särskilt inte i ämnen där det finns mycket skrivet och går att hitta olika infallsvinklar. Du är 1 person som skrivit en rejäl trådstart som sammanfogades med en tråd med minimal trådstart.

Problemet är att AlexSinghs minimala icke-alternativa trådstart om relativa planetrörelser inte hade ett smack med min alternativa, unika trådstart om solens spiralkretsande och jordens årliga axelrotation, med 108 punkter för den heliga Geocentrismen!

Det finns massor av intressanta tankar och infallsvinklar även kring den heliga Geocentrismen, menar du då att inga användare någonsin får starta egna trådar om dessa infallsvinklar, utan tvingas att skriva i AlexSinghs tråd?

Varför tvingar ni då inte på samma sätt folk skriva i en och samma tråd om alla infallsvinklar det finns kring strängteorier, Big Bang, heliocentrism, svarta hål etc?

Citat:
Dra inte in Big Bang. Big Bang har en plats i vetenskapsvärldens finrum, det har inte geocentrismen. Det gör att et är två helt olika situationer för de två ämnena.

Spelar ingen som helst roll om ett ämne har en plats i diverse finrum eller inte, Flashback har en policy; om trådar är snarlika varann, så ska de sammanfogas, punkt. Då är frågan, varför sammanfogar ni inte alla Big Bang-trådar till en samlingstråd, då ju själva ämnet är snarlikt?

Citat:
Jag ser din tråd i din länk, där ser jag saker du skrivit. Jag ser ingen kapad tråd. Jag ser en påstådd avhandling som inte ens är hälften så stor som minimikravet på min C-uppsats.

Att du inte ser någon kapad tråd, beror ju givetvis på att du aldrig såg hur tråden såg ut från 19 oktober - 17 december 2012, den ödesdigra dagen då KimNeilJung och Najas beslöt sig för att sätta P för trådens stadiga klättrande uppåt i den "heta listan" för Flashback-diskussioner...

Du anser att en text motsvarande 300 boksidor inte ens är hälften så stor som minimikravet på en C-uppsats, som är 30 sidor?

Kära läsare, här ser ni alltså ännu en grov lögn av moderator Emerain!

Min avhandling med de 108 vetenskapliga argumenten för den heliga Geocentrismen, som jag exklusivt släppte för Flashback den 19 oktober 2012, motsvarar cirka 10 C-uppsatser av Emerain!

Kommentar, Emerain?

Citat:
Ett par inlägg in i tråden skulle jag tro.

Här tror du helt fel gen, Emerain!

196 inlägg in i tråden börjar min unika, revolutionerande trådstart (som alltså kapades åt AlexSingh i ett sinistert försök att tysta min tråd) om den heliga Geocentrismen!

Hur kommer det sig att ni Geocentrism-fientliga moderatorer har så otroligt svårt att hålla er till sanningen, när det kommer till min unika, revolutionerande tråd om den heliga Geocentrismen?

Citat:
Ingen får ha en egen tråd om ett ämne. Ingen enskild användare bestämmer över en tråd. Det fattar du tydligen inte.

Hur kommer det sig då att när du går in i AlexSinghs trådhistorik, så är det HAN som står som trådägare för min kapade tråd som vi nu diskuterar, ingen annan enskild användare, bara just er AlexSingh?

------------

AIK
2015-07-21, 11:32
Medlem

------------

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Och här visar sig problemet för DoÅ med att förstå reglerna lika lite som denne förstår i debatter de källor som denne hänvisar till, som i Planck obervationen, samt att i feedback försöka fortsätta olika ämnesdebatterna.

Hela beskrivningen att du inte går personangrepp visas effektivt även i denna tråd är lögn då du skriker lögnare, så har även skett i ämnena när debattörer skriver vedertagen och underbyggd fakta. Ordet trams slängs friskt runt samt smileys i raljerande syfte.

För oss andra är det uppenbart att din argumentation är svag och det gör att när du möter underbyggd fakta så går du OT.

Och utan självinsikt i detta så kommer du fortsätta med det och jag kommer rp:a de inlägg som jag bedömmer bryta mot reglerna från dig.

Jag har min fulla rätt att här i min egen feedback-tråd läsa lusen av de Geocentrism-fientliga moderatorernas grovt regelvidriga behandling av mig på forumet, alltsedan jag den 19 oktober 2012 exklusivt för Flashback släppte min motsvarande 300 boksidor långa avhandling om den heliga Geocentrismen.

Att du stödjer den pågående brottsliga häxjakten mot mig kommer ingen som helst överraskning för mig, då även du är en notorisk Geocentrism-förnekare, vilket tydligt framkommit i min Geocentrism-tråd (den som kapats åt AlexSingh), vilken hör och häpna åter har öppnats upp igen på Konspirations-forumet, tråden som har utsatts för både "hicka", kapningar, låsningar och deletanden omvartannat sedan den ödesdigra dagen 17 december 2012, då min tråd kapades åt AlexSAingh (med min trådrubrik intakt, men utan någon som helst hänvisning till min unika trådstart) som gör att de flesta nu tror att det är AlexSingh som ligger bakom den fullständigt unika kosmologiska teorin (jag är den förste i världshistorien som framtagit den) att jorden endast axelroterar 1 varv/år:

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

Det ligger många inlägg där från mig som väntar på dig, som du strutsat att svara på, seså...

P.S. Eftersom det är jag som här i min feedback-tråd brutalt och skoningslöst avslöjar alla de Geocentrism-fientliga moderatorernas (med den notoriske KimNeilJung i spetsen) grova regelbrott mot mig, efter den 17 december 2012 då min tråd kapades åt Alex Singh, så kommer du inte komma någon som helst vart med dina patetiska rp:n... du förnedrar dig själv bara!

Ordet lögnare brukar jag bespara åt den värsta sortens mörkmän och desinformatörer!

------------

AIK
2015-07-23, 10:15
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:

------------

Även du är en minigud, då alla vi själar är Guds barn, Guds minigudar!

Hur kommer det sig att du anser de 3 nonsens-varningarna nu senast (som ledde till den 4:e raka 1/2-års avstängningen på lite drygt 2 år) vara berättigade?

Ta som exempel varningen jag fick från den notoriske KimNeilJung för följande inlägg, som av honom skylldes på 0.03, Trams och off-topic.

Var ser du något som helst regelbrott i detta inlägg?
Vi väntar alla med spänning på ditt svar...
4 gånger 0,5 är 2. Du har varit avstängd i två år och ändå lär du dig inte. Du står inte över reglerna. Du tillåts inte förstöra detta forum med sidolånga sinnesslöa tramsinlägg med 50 smileys.

Vi kan se att du aldrig kommer lära dig. Det är som med psykopater inom mentaliteten - det är ingen mening försöka bota dom. De blir aldrig friska och du kommer aldrig kunna följa reglerna här.
2015-07-23, 14:12
Medlem

------------

Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Gissar att det är för att du anger två länkar utan en vidare förklaring än man ska få se mörkläggning, men ingen vidareutveckling av det, dvs en länkpost. Sedan verkar resten handla mer om andra medlemmar än att du själv debatterar denna påstådda mörkläggning.

Ingen vidare förklaring?

Det hela gällde ju SMHI:s och Sveriges Radios mörkläggning av Chemtrails, varför jag helt i sin ordning addade två länkar som bekräftade mitt utlåtande i min debatt om Chemtrails:

Citat:
Ni förnekare strutsar massor av frågor, som ger belägg för att vi chemtrailas!

Exempelvis så har vi aldrig fått något tillfredsställande svar från er förnekare, hur det kommer sig att statliga myndigheter som SMHI och Sveriges Radio å det grövsta vilseleder och mörkar kring Chemtrails?

Länkar?

Det ska du få här (men glöm dem inte denna gång), men lova sedan att svara på frågan, utan att strutsa!

SMHI mörkar Chemtrails:

http://newsvoice.se/2014/04/24/smhi-...ra-chemtrails/

Sveriges Radio mörkar Chemtrails:

http://newsvoice.se/2014/07/02/sa-ha...om-chemtrails/

Seså, svara oss nu på frågan varför SMHI och Sveriges Radio mörkar kring Chemtrails?

Vi kommer påminna dig ända tills du svarar oss!

Ni andra förnekare får gärna hjälpa madtop, det lär han behöva...

LaurentiusLucidor?
KjellKritisk?
ConnyKlasson?
KurreKotte?
SnakePlisssken?

Nu ska ni inte angripa Sassersson, utan själva texterna där han ger belägg för att SMHI och Sveriges Radio mörkar!

Okej?

Vad mer behöver förklaras, när det är så fullständigt uppenbart?

KjellKritisk... du är fullständigt borta!

Handlar mer om andra medlemmar?

Är du ledsen över att du KjellKritisk stod omnämnd som en av de kondenstroende i tråden, som ombads att hjälpa madstop, men som du tydligen inte klarade av?

SLUTSATS:

MIN VÄDJAN KVARSTÅR:

KAN ADMINS HÄRMED VÄNLIGEN GE MIG UPPRÄTTELSE KRING DESSA FELAKTIGT UTDÖMDA VARNINGAR, SOM ÅSAMKAT MIG EN FJÄRDE 1/2 ÅRS-AVSTÄNGNING SEDAN MIN REVOLUTIONERANDE GEOCENTRISM-TRÅD PUBLICERADES I OKTOBER 2112 !!!

------------

AIK
2015-07-23, 14:19
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

------------

Jag har min fulla rätt att här i min egen feedback-tråd läsa lusen av de Geocentrism-fientliga moderatorernas grovt regelvidriga behandling av mig på forumet, alltsedan jag den 19 oktober 2012 exklusivt för Flashback släppte min motsvarande 300 boksidor långa avhandling om den heliga Geocentrismen.

Att du stödjer den pågående brottsliga häxjakten mot mig kommer ingen som helst överraskning för mig, då även du är en notorisk Geocentrism-förnekare, vilket tydligt framkommit i min Geocentrism-tråd (den som kapats åt AlexSingh), vilken hör och häpna åter har öppnats upp igen på Konspirations-forumet, tråden som har utsatts för både "hicka", kapningar, låsningar och deletanden omvartannat sedan den ödesdigra dagen 17 december 2012, då min tråd kapades åt AlexSAingh (med min trådrubrik intakt, men utan någon som helst hänvisning till min unika trådstart) som gör att de flesta nu tror att det är AlexSingh som ligger bakom den fullständigt unika kosmologiska teorin (jag är den förste i världshistorien som framtagit den) att jorden endast axelroterar 1 varv/år:

(FB) Moderna kosmologin vederläggs: Solen spiralkretsar - Jorden axelroterar 1 varv/år!

Det ligger många inlägg där från mig som väntar på dig, som du strutsat att svara på, seså...

P.S. Eftersom det är jag som här i min feedback-tråd brutalt och skoningslöst avslöjar alla de Geocentrism-fientliga moderatorernas (med den notoriske KimNeilJung i spetsen) grova regelbrott mot mig, efter den 17 december 2012 då min tråd kapades åt Alex Singh, så kommer du inte komma någon som helst vart med dina patetiska rp:n... du förnedrar dig själv bara!

Ordet lögnare brukar jag bespara åt den värsta sortens mörkmän och desinformatörer!

------------

AIK

Du visar återigen att du vill inte läsa eller ta till dig någon kritik, utan förblindas av ditt storhetsvansinne om att det du skrivit är någon 300 sidors avhandlig plus en hypotes om jordens rotation. vilket är irrelevant för tråden då det är fortfarande handlar om anledningarna till att du stängdes av.

Det är just det som jag menar med att du förlänger ämnesdisskutionen i feedbacktråden, ytterligare bevis på att du inte kan skilja på att du inte stängs av på grund av vad du skriver utan hur i förhållande till reglerna.

Och att kalla motdebbatörer för deltagare i en häxjakt visar återigen att du inte på något sätt har en trevlig debattstil.

Och du kan knappast spara på ordet lögnare då det enda och få som stött din tes är andra medlemmar vars trollkonton är avstängda.
2015-07-23, 18:28
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:

------------

Ingen vidare förklaring?

Det hela gällde ju SMHI:s och Sveriges Radios mörkläggning av Chemtrails, varför jag helt i sin ordning addade två länkar som bekräftade mitt utlåtande i min debatt om Chemtrails:

Vad mer behöver förklaras, när det är så fullständigt uppenbart?

KjellKritisk... du är fullständigt borta!

Handlar mer om andra medlemmar?

Är du ledsen över att du KjellKritisk stod omnämnd som en av de kondenstroende i tråden, som ombads att hjälpa madstop, men som du tydligen inte klarade av?

SLUTSATS:

MIN VÄDJAN KVARSTÅR:

KAN ADMINS HÄRMED VÄNLIGEN GE MIG UPPRÄTTELSE KRING DESSA FELAKTIGT UTDÖMDA VARNINGAR, SOM ÅSAMKAT MIG EN FJÄRDE 1/2 ÅRS-AVSTÄNGNING SEDAN MIN REVOLUTIONERANDE GEOCENTRISM-TRÅD PUBLICERADES I OKTOBER 2112 !!!

------------

AIK

Alltså du är då inte riktigt som alla andra barn. Ja du har rätt om vad det handlar om men fortfarande att bara lägga in en eller två länk med det torftiga beskrivning mörkläggning, vilket det sedan inte ens stod i länkarna, gör att andra debattörer inte kan bedömma syftet att följa länken. Alltså en meningsfull beskrivning till länkar, kort koncis och korrekt.

Nej är inte ledsen påpekar bara på hur inlägget kan ses utifrån reglerna, men naturligtvis svarar du på en nivå likande barni trotsåldern.
2015-07-25, 07:18
Administrator
admins avatar
Citat:
Intervjuades av Nyheter24 för sin 460 000 tecken långa kosmologiska avhandling, med 108 vetenskapliga argument för den heliga Geocentrismen, som exklusivt släpptes för Flashback den 19 oktober 2012:

http://nyheter24.se/nyheter/internet/730067-moder-jord-och-hare-krishna-mot-miniguden-dod-o-aterfodd

Citat:
Varför denna groteska häxjakt (taskspeleri) på Död o återfödd?

Hur kommer det sig att Flashback vill avlägsna en sån värdefull och kreativ användare som Doå, som bidragit med så mycket till Flashback genom åren?

Flashback-moderatorer och administratörer, hjälp Död o återfödd (han är minst sagt förtvivlad) att få upprättelse i sina feldömda varningar och avstängningar.

Varningarna mot Doå var inkorrekt utdömda, ingen som helst orsak till "Ohörsamhet" föreligger - C-3PO, kan du sammankalla Flashbacks moderatorer, så att rättvisa skipas?

Det finns ingen häxjakt mot Död o Återfödd. Alla användare måste följa samma regler, och att syssla med positiv särbehandling är inget som gynnar forumet - oavsett vem användaren är. Att posta ett stort antal inlägg ger ingen rätten att stå över reglerna. Jag anser att dina frågor redan är besvarade i tråden, och kan enbart instämma med det som najas tidigare skrev i trådens andra inlägg.

(FB) Misshandeln av Död o återfödd, avstängd återigen 1/2 år, utan minsta lilla regelbrott

admin
2015-07-25, 09:18
Medlem
najass avatar
OK, nu har Död o Återfödd haft 3 veckor på sig i denna Feedbacktråd att lägga fram argument för sin sak. Han har fått posta 25 inlägg, som har besvarats av 3 olika moderatorer samt en handfull andra Flashbackare. Nu har även admin kontrollerat sakförhållandena och svarat

Inga regelvidrigheter, bortsett från Död o Återfödds egna, har kunnat upptäckas vad gäller hur han behandlats.

Därmed låses denna tråd.

/mod
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in