• 2
  • 3
2019-08-03, 21:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Inte för att jag vill störa men en tvåtaktsolja är för att smörja cylinderväggarna och ramlager i vevhuset och om hur bra den oljan fungerar som smörjmedel i en 4-taktare så om man ska vara kräsen har inte den oljan smörjförmågan att fungera väl i en växellåda med mer mekaniskt nötning, men jag skulle inte bry mig utan kört vidare utan fyllt på med rätt olja och kört vidare.

Fast dessa mopeder använder remväxel och har inte motorolja i växellådan som växlade mopeder.
Citera
2019-08-08, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Fast dessa mopeder använder remväxel och har inte motorolja i växellådan som växlade mopeder.

Vad tråkigt, remväxel har jag faktiskt inte hört talas om, men om de har en remväxel så tror jag att det är en centrifugalväxel på något vis, men kan inte mer om ämnet så jag bör inte yttra mig mer om detta.

Lite tråkigt faktiskt om växellådor ska ersättas av remmar,,,,,
Citera
2019-08-08, 23:45
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltLakeCity
Vad tråkigt, remväxel har jag faktiskt inte hört talas om, men om de har en remväxel så tror jag att det är en centrifugalväxel på något vis, men kan inte mer om ämnet så jag bör inte yttra mig mer om detta.

Lite tråkigt faktiskt om växellådor ska ersättas av remmar,,,,,

Ja, de flesta kinamoppar har denna typ av växel. Riktiga växlar hittar man bara på crossmoppar och dyl förutom då veteranmopeder.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in