Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-07-06, 20:05
  #1
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Okej, detta gäller inte mig utan min kompis. Han var så orolig att jag sa att jag skulle kolla runt lite och se vad som skulle hända.

Okej, Pappan drack sig helt enkelt full, han slog aldrig barnen bara slog lätt i dörrar och skrek. Polisen grep honom och lät han sova i polis-cellen samt en anmälan till soc.

Han träffar soc på Torsdag, vad tror ni de tänker säga? Tror ni soc omplacerar barnen till sin mamma (de är skilda).

Seriösa svar, Tack!
Citera
2015-07-06, 20:08
  #2
Medlem
Cykablyet323s avatar
Hur ska vi veta hur de tänker och resonerar?
Citera
2015-07-06, 20:11
  #3
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykablyet323
Hur ska vi veta hur de tänker och resonerar?

JAG VET INTE JAG BARA FRÅGADE - DET ÄR ETT FORUM -
Citera
2015-07-06, 20:16
  #4
Medlem
Bongomans avatar
Kan kan de. Det beror på dagsformen hos soc-tanten och om denne själv är alkis, alkisbarn eller medberoende. Det beror givetvis också på om mamman anses vara lämpligare. I en normal värld ska det inte kunna hända. Frågan är också varför polisen gjorde en LOB hemma hos honom. Det är inte tillåtet. För att skydda barnen skulle de kört dem till mamman. Inget annat.
Citera
2015-07-06, 20:17
  #5
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Han träffar soc på Torsdag, vad tror ni de tänker säga?
De lär naturligtvis vilja höra mer om hans alkoholvanor.
Citera
2015-07-06, 20:17
  #6
Medlem
PyramidTes avatar
Vad innebär att polisen kom och grep honom när han "slog lätt i dörrar och skrek"?
EDIT: my bad
Citera
2015-07-06, 20:19
  #7
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Vad innebär att polisen kom och grep honom när han "slog lätt i dörrar och skrek"?
EDIT: my bad

Asså?
Citera
2015-07-06, 20:20
  #8
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Frågan är också varför polisen gjorde en LOB hemma hos honom.
Frågan är väl varför du förutsätter att det var i bostaden, vilket TS inte sagt något om. Det räcker att han befann sig t.ex. ute i trapphuset för att LOB ska kunna ske.
Citera
2015-07-06, 20:20
  #9
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
De lär naturligtvis vilja höra mer om hans alkoholvanor.

Absolut. Asså han är min bästa vän jag gör allt för honom. Jag frågade hans alkohol vanor och han sa att han alltid drack i "lagom" mängd utom när han är med vänner. Han dricker sällan med vänner och denna gång gick det överstyr.

Han är en toppen förälder. Han hade ett jobb som trä gubbe, han stackade trä. Men företaget gick i konkurs och han jobbar nu på en servering. Han jobbar ständigt för att göra det bättre för barnen.
Citera
2015-07-06, 20:23
  #10
Avstängd
Henrik.Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Kan kan de. Det beror på dagsformen hos soc-tanten och om denne själv är alkis, alkisbarn eller medberoende. Det beror givetvis också på om mamman anses vara lämpligare. I en normal värld ska det inte kunna hända. Frågan är också varför polisen gjorde en LOB hemma hos honom. Det är inte tillåtet. För att skydda barnen skulle de kört dem till mamman. Inget annat.

Enligt honom så befann alla sig hemma när det skedde, och jag vet inte varför de gjorde LOB, säkert för att han var "aggressiv" när det gäller dörrar.
Citera
2015-07-06, 20:58
  #11
Avstängd
Morality.Crippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henrik.N
Okej, detta gäller inte mig utan min kompis. Han var så orolig att jag sa att jag skulle kolla runt lite och se vad som skulle hända.

Okej, Pappan drack sig helt enkelt full, han slog aldrig barnen bara slog lätt i dörrar och skrek. Polisen grep honom och lät han sova i polis-cellen samt en anmälan till soc.

Han träffar soc på Torsdag, vad tror ni de tänker säga? Tror ni soc omplacerar barnen till sin mamma (de är skilda).

Seriösa svar, Tack!


Det beror på om detta är ett vanebeteende eller en engångsföreteelse.
På din beskrivning låter det dock som att det inte var en engångsföreteelse, varpå det mycket väl kan komma på tal med en omplacering.

Barn far illa av att tvingas vara med fulla och skrikande föräldrar.
Citera
2015-07-06, 21:03
  #12
Medlem
Och vart gjorde dom av barnen när det hände?

Självklart är det så att de kan tycka att barnen har det bättre hos den andra föräldern, än hos en pappa som eventuellt har osunda dryckesvanor. För att bli LOB:ad krävs ändå en del.

Det pappan ska göra är och gå dit och vara ärlig. Oärlighet leder ingen vart, och det krävs en del för att socialtjänsten ska ta till tvång.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback