2015-07-08, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vadjagvill
Att någon som du tar någon form av nationellt bevarande i munnen...

Vilken jävla ohyra. Slödder. Kackerlackor. Skadedjur.

Läs en millimeter av vad jag skriver, din obildade jävla stinkande välförsedda uppstyltade dödsdrog.

Jag har inte tagit något nationellt bevarande i munnen, din Jens Lapidus - wannabe. Jag fyllde bara i en annan debattörs inlägg. Och vad du skriver och inte skriver är totalt ointressant. Ska vi prata om en form av bildning, närmare bestämt utbildning, har jag högst sannolikt fler högskolepoäng än vad du har hjärnceller i ditt jävla huvud. Seså, följ nu din läkares ordination och ta dina mediciner, som jag antar uppfyller all plats i din sketna bostad.
Citera
2015-07-08, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dandino
Jag har inte tagit något nationellt bevarande i munnen, din Jens Lapidus - wannabe. Jag fyllde bara i en annan debattörs inlägg. Och vad du skriver och inte skriver är totalt ointressant. Ska vi prata om en form av bildning, närmare bestämt utbildning, har jag högst sannolikt fler högskolepoäng än vad du har hjärnceller i ditt jävla huvud. Seså, följ nu din läkares ordination och ta dina mediciner, som jag antar uppfyller all plats i din sketna bostad.

Ja, du har rätt. Jag skummade snabbt, och såg ännu en i raden av kackerlackor som namedroppade en historiskt gestalt, för att ge de liberala skadedjuren med 110% dominans en doft av nationalism.

Du hade ingen sådan poäng, det var en debattinvändning, eller ifyllnad, och det var orätt att dra nykonservatismens ideologi ur din mun. Ursäkta det.

Och jag har mycket bra bildning, och käkar ingen medicin.
Citera
2015-07-08, 02:24
Medlem
nins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuffkatt
Jag tror du missuppfattade mig nu. Vad jag anser om islamisering och invandring är ju osagt i min kommentar - personligen så kommer jag att förespråka en oreglerad invandring först när välfärdsstaten är ett minne blott, när jag inte tvingas bekosta det. Tills dess så är den problematisk, även i mindre volymer.
Du måste tänka i fler steg än ett-två steg. Det kommer knappast bli billigare eftersom en oreglerad invandring kommer skapa extremt hög kriminalitet och osäkerhet med terrorism etc. Vad är poängen att betala mindre i skatt om chansen blir mycket högre att du blir skjuten i rån eller terrordåd?
Citera
2015-07-08, 02:44
Medlem
Kan verkligen rekommendera twitter för att följa det hela.

Personer som vill skärpa invandringen (alla som diskuterar är inte MUF)
www.twitter.com/mattiastykesson
www.twitter.com/pontusbath
www.twitter.com/mufgbg
www.twitter.com/delmonhaffo
www.twitter.com/Ericson_ubbhult
www.twitter.com/CarlGoransson
www.twitter.com/RebeccaWUvell
www.twitter.com/FeliciaLundqvis
www.twitter.com/TonyRahm
www.twitter.com/ViktorNilsson92
www.twitter.com/Ivarpi

Personer som vill utöka massinvandringen och sänka Sverige
www.twitter.com/OliverRosengren
www.twitter.com/bodilsiden
www.twitter.com/meijerlouise
www.twitter.com/mufswe
www.twitter.com/MickeT
www.twitter.com/gustafgothberg
www.twitter.com/BenjaminDousa

Moderat riksdagsledamot: Resultatet är slumoråden runt alla städer.
www.twitter.com/Ericson_ubbhult/status/618085939680804864

Plocka gärna ut godbitar ur diskussionerna. Tror man hittar kärnan av diskussionerna hos dessa personer.

Bodil Siden och MUF-gänget går avsiktligt in för att sänka Sverige. En Romson-kopia...
Citera
2015-07-08, 02:50
Medlem
Den länken längst ned är helt otrolig. MUF-toppen säger åt svenskar som inte trivs med slumområden i alla våra städer att flytta härifrån...
Citera
2015-07-08, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Det går faktiskt i värsta fall att kapa banden med ett ungdomsförbund. Det är därför vi har vänsterpartiet. Föregångaren till SSU hette SDUF och bildades 1903. När de radikaliserades ställde S ett ultimatum: Skriv under en lojalitetsförklaring till moderpartiet eller stick. SDUF valde då att sticka och bilda det som idag är V och Ung Vänster.

Som jag ser det finns inget ungdomsförbund som belastar partiet mer än MUF gör. De besvärligaste är SDU, Ung Vänster och MUF, som alla brottas med radikaliseringsproblem, men SD och V hanterar det genom uteslutningar. M gör ingenting. Det kommer att göra det mer och mer besvärande för M framöver.

Invandringsfrågan är brännhet nu när den seglat upp till en av de tre viktigaste enligt väljarna, och opinionen har redan fällt sin dom - 58% tycker invandringen är för stor (endast SD och SDU håller med dem), S+M+FP+KD+KDU håller ungefär med de 34% som tycker den är lagom, medan MP+C+V och MUF+SSU+CUF+LUF+GU+UV är på team 8% som tycker den ska öka.

SD har lagt beslag på c:a 1/3 av de 58% och vill fortsätta erövra resten.

Vad som pågår är att nu när frågan är en av de tre viktigaste och dessutom akut, ligger de 58% och spanar och lyssnar noga efter signaler. De vill ha lugnande besked som stillar oron och frustrationen, dvs de vill höra OK det här funkar inte, vi vidtar akuta kraftåtgärder för att stoppa inflödet, med start imorgon.

Detta vet KD och M och har därför börjat hålla tungan rätt i mun. De har insett att signalpolitik gentemot väljarna är lika viktig som signalpolitik till potentiella invandrare. KDU är pålitliga i det avseendet, de är lojala mot moderpartiets nya linje (vilket är mer än man kan säga om vissa i moderpartiet). Men självmordssekten MUF kunde förstås inte visa lojalitet och respekt, nej, de vrålar ut sitt motstånd på sociala medier och debattsidor så att de väljare som behövde bli lugnade skiter ner sig av skräck för de psykotiska ungmoderaterna och tar expresståget till SD. Det går inte att förklara det för dem eller tala dem till rätta. Inte ens moderpartiets riksdagsledamöter eller äldre kollegor i kommunerna lyckas påverka dem. De är opåverkbara, skyddade av grupptänkets teflonskal. Så den enda utvägen är att köra över dem skoningslöst på kongressen och sedan låta dem ta ställning till om de vill vara kvar eller gå till ett annat ungdomsförbund, eller starta ett nytt, frikopplat från M. Och vägrar de bör man kapa banden.
Moderpartiet skulle nog vilja läxa upp sitt sänke till ungdomsförbund, men kommer aldrig att våga göra det offentligt under Batra - av den enda anledningen att moderpartiet låtit som MUF själva i 6 år (minns tex Kent Persson!), så det klingar lite falskt när man så raskt byter fot. Men hoppas kan man ju. Jag tror nog att det justeras i det tysta. Finns (fanns?) inget så dum-auktoritärt parti i Sverige som M.
Citera
2015-07-08, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
På twitter har alla i Muf-toppen någon slags regnbågsbanner. Antar att det handlar om en hyllning till hbtq-rörelsen.

HBTQ, Feminism och invandrare är viktigast, efter det kommer "en modern arbetsmarknad", vilket väl handlar om att de vill att den totala anarkin ska bryta ut.

Hur många är nyliberaler egentligen i Sverige 1-2%?
Är inte toppen HBQTare? Det brukar vara så i ungdomsförbund.
Citera
2015-07-08, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Den länken längst ned är helt otrolig. MUF-toppen säger åt svenskar som inte trivs med slumområden i alla våra städer att flytta härifrån...

Ha ha ha ...den där Oliver Rosengren är inte riktigt klok. Men å andra sidan är ju varken MUF är Nya Moderaterna riktigt kloka heller, vilket innebär att han passar som handen i handsken där. Replikskiftet är alltså följande:

Citat:
Ursprungligen postat av Jan Ericson

@oliverrosengren Resultatet lär bli slumområden runt alla städer med invandrare som misslyckats. Vill vi det? @mattiastykesson @pontusbath

På vilket Oliver svarar

Citat:
Ursprungligen postat av Oliver Rosengren

@Ericson_ubbhult @mattiastykesson @pontusbath En får givetvis välja att flytta iväg härifrån om en inte trivs.

Detta är underhållning som inte kan köpas. Oliver Rosengren är således vår alldeles egna Marie Antoinette som som utbrister "Låt dem äta bakelser" när ett allvarligt problem påpekas.

Jag undrar om han vet hur Marie Antoinette's tillvaro kom till ända ..
Citera
2015-07-08, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera
Ha ha ha ...den där Oliver Rosengren är inte riktigt klok. Men å andra sidan är ju varken MUF är Nya Moderaterna riktigt kloka heller, vilket innebär att han passar som handen i handsken där. Replikskiftet är alltså följande:

På vilket Oliver svarar

Detta är underhållning som inte kan köpas. Oliver Rosengren är således vår alldeles egna Marie Antoinette som som utbrister "Låt dem äta bakelser" när ett allvarligt problem påpekas.

Men den mest komiska kommentaren är Olivers

"Jag vill inte leva i en värld där var en föds avgör var en kan leva och lyckas."

Med egen Olivers logik som han tillämpar på meningsmotståndare Flytta om det inte passar dig.

Så har han 2 alternativ, bosättning på Mars eller repet.
Citera
2015-07-08, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jketzetera

På vilket Oliver svarar

Han mena väl att du kan köpa en husvagn,el hyra.finns ju stora såna ställen i USA.och då är ju problemet med rörlighet som m alltid förespråkar löst.
Citera
2015-07-08, 09:16
Medlem
Separatistens avatar
Det är nog dumt av dessa politikeress att stänga dörren till ett parti som bara är några procentenheter från i storlek, och troligen i på lokalnivå redan omsprunget.

Men M kan ju samarbeta med V, MP och S - det har man ju visat sig vara bra på

http://www.hd.se/opinion/aktuella-fragor/2015/07/07/istallet-for-att-oppna-dorren-for-sd-kan-det-vara-dags-att-stanga-dorren-for-vi/

"Istället för att öppna dörren för SD kan det vara dags att stänga dörren för vissa kommunalråd i Skåne."

Enligt:

Julia Klingberg är ordförande för Muf i Höganäs och ledamot för Moderaterna i Höganäs kommunfullmäktige.

Christian Meijling är styrelseledamot i Muf Skåne.
Senast redigerad av Separatisten 2015-07-08 kl. 09:19.
Citera
2015-07-08, 10:28
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen

Varför kan inte MUFarna flytta till Brazilien istället? Där finns redan den slum och kriminalitet som MUF vill ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in