• 1
  • 2
2015-07-04, 17:02
Medlem
fonders avatar
Jag har tappat kontrollen över min livssituation och mina känslor för länge sen. Utgå ifrån att det är kaos i båda mitt liv och mitt huvud, vilka realistiska steg skulle leda till åtminstone små må små förbättringar? Att ta kontroll över mina studier är det främsta målet, men även annat.
Citera
2015-07-04, 19:53
Medlem
Svenskares avatar
Tänk efter och starta en inre debatt med dig själv. Var brutalt ärlig och gör upp med vad du egentligen tycker om frågor och saker och ting. Ställ dig enkla frågor som t.ex. är jag ond? Eller är jag god? Fråga dig varför du kommer fram till en slutsats och vad du tycker om det hela. Fråga dig själv varför du inte är nöjd med dig själv. Återigen var ärlig. Sedan ska du fråga dig själv vad du kan göra för att passa in bättre. Titta på hur andra är som passar in och försök kunna peka ut varför de passar in och vad skillnaden mellan dig och dem är.

Insikt om sig själv är det som behövs för att få kontroll över sitt liv. Var aldrig rädd för svaren!
Citera
2015-07-04, 20:06
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Tänk efter och starta en inre debatt med dig själv. Var brutalt ärlig och gör upp med vad du egentligen tycker om frågor och saker och ting. Ställ dig enkla frågor som t.ex. är jag ond? Eller är jag god? Fråga dig varför du kommer fram till en slutsats och vad du tycker om det hela. Fråga dig själv varför du inte är nöjd med dig själv. Återigen var ärlig. Sedan ska du fråga dig själv vad du kan göra för att passa in bättre. Titta på hur andra är som passar in och försök kunna peka ut varför de passar in och vad skillnaden mellan dig och dem är.

Insikt om sig själv är det som behövs för att få kontroll över sitt liv. Var aldrig rädd för svaren!

Jag passar inte in i min egen lägenhet till en början. Det som gör mig arg är främst min lathet som jag avskyr mig själv pga och jag försöker ur latheten och istället bli ambitiös, problemet är att jag misslyckas varje gång.
Citera
2015-07-04, 20:29
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Jag passar inte in i min egen lägenhet till en början. Det som gör mig arg är främst min lathet som jag avskyr mig själv pga och jag försöker ur latheten och istället bli ambitiös, problemet är att jag misslyckas varje gång.

Det är inte för mig som du ska rapportera till. Utan dig själv. När du vet om allt dåligt respektive bra om dig själv och har insikt i varför. Då kan du optimera dig. Du kan göra dig själv till perfekt och passa in.
Citera
2015-07-04, 21:57
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:

Känner igen det där med lägenheten. Vad innebär ambitiös för dig?
Du kanske försöker på en nivå som inte är du.
Citera
2015-07-04, 22:11
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overklighets
Känner igen det där med lägenheten. Vad innebär ambitiös för dig?
Du kanske försöker på en nivå som inte är du.

En vältränad och duktig student som har flyt i sin vardag.

Va menar du med det sista?
Citera
2015-07-04, 22:15
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
En vältränad och duktig student som har flyt i sin vardag.

Va menar du med det sista?

Att du kanske har för höga förväntningar på dig själv.
Citera
2015-07-04, 22:20
Medlem
fonders avatar
Citat:
Att du kanske har för höga förväntningar på dig själv.

Får jag inte ha? Hört psykologer säga att vem som helst kan Zlatan/dr. Phil eller vilka nu man ser som extra bra på det de gör bara man satsar lika mycket som de gjort för att bli den de är idag. Va tror du om det?
Citera
2015-07-04, 22:41
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Får jag inte ha? Hört psykologer säga att vem som helst kan Zlatan/dr. Phil eller vilka nu man ser som extra bra på det de gör bara man satsar lika mycket som de gjort för att bli den de är idag. Va tror du om det?

Klart du får ha det. Men saken med Zlatan och Dr. Phil är inte att de har satsat mer än oss andra. De har kört på i sitt egna spår och vips, som utav en händelse så råkade de bli kända på köpet. Men att bli känd är inget att eftersträva, tycker jag. Vem skulle inte vilja vara vältränad och duktig och ha en massa flyt? Men är det realistiskt? Hur får man flyt? Kan du ge ett adekvat svar på det så kommer du att bli världskändis. Och det andra är mest bara föreställningar som din kultur har satt upp som mål för dig. Eller känner du djupt inne i ditt hjärta att det är det du vill? På riktigt?
Citera
2015-07-04, 22:46
Medlem
fonders avatar
Citat:
Klart du får ha det. Men saken med Zlatan och Dr. Phil är inte att de har satsat mer än oss andra. De har kört på i sitt egna spår och vips, som utav en händelse så råkade de bli kända på köpet. Men att bli känd är inget att eftersträva, tycker jag. Vem skulle inte vilja vara vältränad och duktig och ha en massa flyt? Men är det realistiskt? Hur får man flyt? Kan du ge ett adekvat svar på det så kommer du att bli världskändis. Och det andra är mest bara föreställningar som din kultur har satt upp som mål för dig. Eller känner du djupt inne i ditt hjärta att det är det du vill? På riktigt?

Va jag vill på riktigt. Målet jag har som jag kan ha lyckats med inom 5 år är så pass attraktivt att det borde motivera mig, men jag misslyckas hela tiden.
Citera
2015-07-04, 23:01
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Va jag vill på riktigt. Målet jag har som jag kan ha lyckats med inom 5 år är så pass attraktivt att det borde motivera mig, men jag misslyckas hela tiden.

Hur misslyckas du? Pallar du inte plugga eller går det bara åt helvete? Var specifik.
Citera
2015-07-04, 23:06
Medlem
fonders avatar
Citat:
Hur misslyckas du? Pallar du inte plugga eller går det bara åt helvete? Var specifik.

Jämt är jag sömnig/hungrig. Tycker det är tråkigt att plugga och när jag gör det somnar jag. Sen träningen, så fort jag tränat klar och duschat är jag slut och somnar, räcker med 30 minuters lätt träning för att jag ska känna så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in