2015-07-22, 19:30
Medlem
Det här var ett intressant sätt för en person att slippa sina stalkers:

Citat:
Har också haft människor i grupp som vill mig illa förmodligen ville de kuva mig och det slutade med att jag bara satt hemma i längre perioder. Började med tiden beväpna mig med diverse närstridsvapen som kniv, knogjärn och batong. Jag började gå ut mer och mer men var alltid misstänksam mot större grupper och suspekta individer. Vid ett tillfälle blev jag förföljd utav 2 unga män en kväll när jag var på väg hem. De trodde att jag inte märkte dem och jag ledde nu in dom på en avlägsen parkering, när de började knappa in på mig vände jag mig om och drog fram min kniv och fällde ut min batong. Jag skrek till dom att nu får det fan vara nog och om dom vill mig någonting så kommer jag ta er med mig i döden och ni kan hälsa era vänner att om dom inte upphör med sin stalking så kommer jag knivhugga och misshandla dom till döds. De två individerna flydde fältet och sedan den dagen har jag inte upplevt någon mer typ utav stalking. Är än idag misstänksam emot vissa individer och folksamlingar och än har ingenting mer hänt. Går dock fortfarande beväpnad vilket ger mig en enorm känsla utav säkerhet. Res dig upp och lev ditt eget liv om någon försöker fördärva dig så stå upp för dig själv och bit ifrån men viktigast utav allt låt inte dessa krafter kuva dig och på så sätt förstöra ditt liv. Mitt råd är att införskaffa en bra och skräckinjagande kniv samt vara uppmärksam när du rör dig på stan.
(FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige
Citera
2015-07-22, 19:39
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det som sades i Dr Phil videon är samma som det ni säger i tråden.

Bilar som gör "osannolika saker" eller som har ljuset på klockan 2 på natten.
Folk på gatan som "gör tecken".
Det handlar väl inte om "osannolika" händelser, vilka var för sig kan bevisa något, utan om att man intuitivt upplever att något inte är som det brukar. Om man har haft anledning att lägga märke till detaljer och lärt sig uppfatta skillnaden mellan normalt och onormalt med skarpare kontrast, t.ex. p.g.a. stalking eller liknande trakasserier, så litar man på sin subjektiva upplevelse även om den inte kan förvandlas till ett objektivt bevis.

Vad paranoiker har svårt för är att inte tvångsmässigt tolka in allt som avviker från det normala i ett visst schema. För det kan absolut förekomma onormala händelser runt förföljda människor, utan att det behöver vara riktat mot dem. Det kan vara något som händer men som har en annan förklaring. Men det kan också vara något som händer som är riktat mot den förföljda men som kan förklaras på ett annat sätt.

Det är svårt men inte omöjligt för en i hemlighet förföljd att reda ut vad som händer, men det är säkerligen omöjligt att övertyga en avdankad skeptiker om vad man kommit fram till - vare sig man har rätt eller fel.
Citera
2015-07-22, 20:33
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Det som sades i Dr Phil videon är samma som det ni säger i tråden.

Bilar som gör "osannolika saker" eller som har ljuset på klockan 2 på natten.
Folk på gatan som "gör tecken".

Du har din syn , inget händer som inte du vet om. Om någon skulle köra mot dig säg (röd bil) och detta upprepas utan att träffa dig, du tror inte att du i alla fall undermedvetet skulle hajja till nästa gång du såg en röd bil ?
Det är det sådana igenkännings taktik som de har beskrivit för dig , vad jag kan tolka lika enkelt, som en partifärgs pinn i jackan .
Sedan har jag också varit med om ett par sådana udda sammanträffanden med bilar där åtminstone en gång var det ett gäng som drev med mig, men jag vet ej om det hade samma ursprung som start gänget eller om det var lokala byfånarna som strulade .
Citera
2015-07-22, 20:37
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Det här var ett intressant sätt för en person att slippa sina stalkers:

Det är nog inte så bra , tror att de vill att man gör så för att få "rätt ".
Citera
2015-07-22, 23:01
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Det tros väldigt mycket i den här tråden...
Ja, många tror att gangstalking inte alls utövas. Utan att ha några bevis förstås. Man tror, också utan bevis, att de som känner sig förföljda är psykiskt sjuka. Eller?
Citera
2015-07-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det är nog inte så bra , tror att de vill att man gör så för att få "rätt ".

Jo men det är första gången jag läst att någon faktiskt blivit kvitt sin paranoia (eller sina stalkers, vilket det nu är). Det är en intressant utveckling som visar att det faktiskt finns hopp. Man behöver kanske inte bli stalkad i evigheter, alltså?

Prova att konfrontera de du tror är stalkers? Alltså främmande människor på gatan, t.ex. (bilar är svårare att stoppa)
Citera
2015-07-23, 00:01
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja, många tror att gangstalking inte alls utövas. Utan att ha några bevis förstås. Man tror, också utan bevis, att de som känner sig förföljda är psykiskt sjuka. Eller?

De är nyfikna givetvis och vill att man lägger ut det man har .....Finns ju massa bevis på att metoderna använts och såg någon lag där vissa trakasserier fick användas av staten men inte mer än en kort tid för det är tortyr , tror det var Kanada kan varit i USA ..

Se exempelvis barnläkaren som blev anhållen , hon väcktes med jämna mellanrum då hon sov och det får man inte göra i Sverige i förhörssyfte (mycket man inte får men görs ändå) ...Helt klart ville de trötta ut henne ... Säker kan jag inte vara på det , men troligtvis så ligger det till så.
Citera
2015-07-23, 00:04
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Jo men det är första gången jag läst att någon faktiskt blivit kvitt sin paranoia (eller sina stalkers, vilket det nu är). Det är en intressant utveckling som visar att det faktiskt finns hopp. Man behöver kanske inte bli stalkad i evigheter, alltså?

Prova att konfrontera de du tror är stalkers? Alltså främmande människor på gatan, t.ex. (bilar är svårare att stoppa)

Ska göra så, i en rättssal ...
Citera
2015-07-23, 11:38
Medlem
one.zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
@one.zero: På vilket sätt skulle "greyhound-incidenten" tyda på posttraumatiskt stress syndrom? Är du säker på att du inte missuppfattade inlägget?
Jag uppfattade inlägget som en beskrivning på överkänslighet. Villket ingår under kriterierna för PTSD.
Du har sagt att du har varit utsatt och i kombination med att psykopater kan vara drivkraften bakom GS och kan generara PTSD, så länkade jag till inlägget. Jag tog de två första som jag hittade men det finns fler exempel att hämta.

Jag kan givetvis inte avgöra om det verkligen var så och därför sa jag att det påminner om det.

Mina källor...
Citat:
"PTSD yttrar sig som regel genom att personen är överdrivet vaksam, spänd och uppmärksam på nya trauman (hyperarousal), och att personen blir undvikande."
https://sv.wikipedia.org/wiki/Posttraumatiskt_stressyndrom#Symtom
Citat:
3. Upphetsat känsloläge
  • Koncentrationssvårigheter
  • Lättskrämd
  • Överdriven reaktion på sånt som skrämmer
  • Överdriven vaksamhet
  • Irritation och/eller vredesutbrott
  • Problem med att somna och/eller att förbli sovande (en hel natt)
http://vuxnabarn.nu/terapi-och-sjalvhjalp/diagnoskriterier-for-posttraumatiskt-stressyndrom-ptsd/
Citera
2015-07-23, 13:18
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Jag uppfattade inlägget som en beskrivning på överkänslighet. Villket ingår under kriterierna för PTSD.
Du har sagt att du har varit utsatt och i kombination med att psykopater kan vara drivkraften bakom GS och kan generara PTSD, så länkade jag till inlägget. Jag tog de två första som jag hittade men det finns fler exempel att hämta.

Jag kan givetvis inte avgöra om det verkligen var så och därför sa jag att det påminner om det.

Mina källor...

Jag tänker först på PTDS som något som händer efter en tuff tid, exempelvis för en bankanställd som varit utsatt för ett väpnat rån , eller efter väpnade konflikter /krig, det kanske kan bli en in blandning med PTSD om det varit och är pågående stress situationer ?
För att PTDS ska gälla så måste väl den utsatte BO veta / förstå att situationen är över , men om den bankanställde ser ett vapen efter händelsen genom bankfönstret och det inte är en polis /militär som håller i det så blir det ju en reaktion/ beredskap utifrån erfarenheten av den tidigare händelsen och möjligen PTDS samtidigt ?

Menar att om man är beredd på att något kan hända utav verkliga orsaker så vore PTDS bara erfarenheter av samma förväntade händelser.

Om man har varit med om något och alltid tittar över axeln så kan man kalla det för PTDS eller erfarenhet, beror väl på intensiteten i känslan då man gör det.

I mitt fall så har jag bara tagit det lugnt även om jag ena dagen sätt en okänd person ställa sig öga mot öga bara decimetern i från mig ( alldeles för nära, det kränker mig ) utan anledning då det fanns gott om plats runt , en ren provokation , för att dagen efter möta personen flera mil där ifrån på en plats jag planerat lång innan att besöka. Personen blev överrumplad tydligen då jag var tidig och gjorde troligen en sken manöver men då denne kom åter så fångade jag denne på bild

Personen trodde väl att jag fortsatt gå , men jag stod kvar och funderade på om jag skulle ringa polisen och anmäla förföljelse , och det var mot utgången så personen gömde sig ett tag och skulle sedan gå ut och han ryckte till då han nog blev väldigt överraskad men jag talade lugnt i telefon ( läs filmade och beskrev händelsen )

Så har jag gjort med några till och kan jag knyta dem till en organisation , släktskap så är biffen klar.

PTDS kan man ju inte kalla detta utan snarare utredning, bevis insamlande från min sida då jag spelar in och även innan jag går ut, då jag missat en hel del , sätter på inspelning ofta.

Hur är det med passfoto, någon som vet om man kan få fram sådana nu för tiden ? Släktskaps utredning kan man beställa har jag för mig på pastorsexpeditionen eller skattemyndigheten , men meddelar dessa den man begär uppgifterna på?
Citera
2015-07-23, 14:25
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Jag tänker först på PTDS som något som händer efter en tuff tid, exempelvis för en bankanställd som varit utsatt för ett väpnat rån , eller efter väpnade konflikter /krig, det kanske kan bli en in blandning med PTSD om det varit och är pågående stress situationer ?
För att PTDS ska gälla så måste väl den utsatte BO veta / förstå att situationen är över , men om den bankanställde ser ett vapen efter händelsen genom bankfönstret och det inte är en polis /militär som håller i det så blir det ju en reaktion/ beredskap utifrån erfarenheten av den tidigare händelsen och möjligen PTDS samtidigt ?

Menar att om man är beredd på att något kan hända utav verkliga orsaker så vore PTDS bara erfarenheter av samma förväntade händelser.

Om man har varit med om något och alltid tittar över axeln så kan man kalla det för PTDS eller erfarenhet, beror väl på intensiteten i känslan då man gör det.

I mitt fall så har jag bara tagit det lugnt även om jag ena dagen sätt en okänd person ställa sig öga mot öga bara decimetern i från mig ( alldeles för nära, det kränker mig ) utan anledning då det fanns gott om plats runt , en ren provokation , för att dagen efter möta personen flera mil där ifrån på en plats jag planerat lång innan att besöka. Personen blev överrumplad tydligen då jag var tidig och gjorde troligen en sken manöver men då denne kom åter så fångade jag denne på bild

Personen trodde väl att jag fortsatt gå , men jag stod kvar och funderade på om jag skulle ringa polisen och anmäla förföljelse , och det var mot utgången så personen gömde sig ett tag och skulle sedan gå ut och han ryckte till då han nog blev väldigt överraskad men jag talade lugnt i telefon ( läs filmade och beskrev händelsen )

Så har jag gjort med några till och kan jag knyta dem till en organisation , släktskap så är biffen klar.

PTDS kan man ju inte kalla detta utan snarare utredning, bevis insamlande från min sida då jag spelar in och även innan jag går ut, då jag missat en hel del , sätter på inspelning ofta.

Hur är det med passfoto, någon som vet om man kan få fram sådana nu för tiden ? Släktskaps utredning kan man beställa har jag för mig på pastorsexpeditionen eller skattemyndigheten , men meddelar dessa den man begär uppgifterna på?

PTSD ska det stå .
Citera
2015-07-23, 14:52
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero

Du kan ha rätt men jag har aldrig tänkt den tanken. Jag förknippar posttraumatiskt stressyndrom med helt andra situationer och jag har bara haft en ytlig bild av företeelsen. Man blir dum av det västerländska sjukdomsbegreppet och föreställer sig abstrakta bilder av "sjukdomar". Jag tror jag förstår bättre nu. Tack herr kurator!

Men vaksamheten tror jag kommer från då vi bodde i Kalabrien i några år. När vi kom dit visste vi inte vad 'Ndrangheta var för något men med tiden samlade vi många pusselbitar. Vi började memorera registreringsnummer på bilar som uppträdde märkligt osv. Att komma till en by i Kalabrien kan påminna om västernscenariet med den mexikanska byn: kvinnor tittar skrämt fram genom dörrar och fönster som om de anar det värsta när man kommer. Kalabreserna är ett gästvänligt folk men 'Ndranghetan kastar en skugga över tillvaron och gör alla vaksamma.
Senast redigerad av iesho 2015-07-23 kl. 15:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in