2016-01-31, 19:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Vad gäller mina föräldrar och hela situationen kring det så vill jag inte skriva något mer om det här eftersom att det är oerhört invecklat och jag har ännu inte alla svaren.

Men du kan väl åtminstone svara på hur länge de har Gangstalkat dig eller hur länge du åtminstone misstänker att de har gjort detta.

Citat:
Vad jag kan säga är att det finns barn som adopteras, byts bort eller bara har en förälder som är deras biologiska och att detta hålls hemligt för barnet och att sanningen uppdagas först i vuxen ålder.

Allt förutom bytandet av barn är helt vanliga förteser, så vad har detta med GS att göra?

Citat:
Detta är något som faktiskt förekommer och är ingen vanföreställning så det faktum att något sådant har hänt mig är inget argument som talar emot att jag skulle vara utsatt för GS.

Fast det är någon som talar emot att du skulle vara utsatt för GS då det är en extremt vanlig, eller menar du att alla som inte får reda på att de är adopterade förens de är vuxna eller något annat liknande är utsatta för GS och att det inte handlar om att föräldrarna har avgjort att barnet inte är moget/redo att få höra hela sanningen?

Citat:
Jag tycker nog att jag har kommit med ärliga svar på frågorna som har ställts mig i alla de fall som jag har några svar att ge. Men samma frågor tas ju upp om och om igen som man redan har svarat på, så att sitta och upprepa samma svar ett tiotal gånger blir lite tjatigt.

Det kommer det alltid att göra då det kommer in nya skeptiker och berättelser ändras på, att det ens skall behöva tjatas om att för att kunna bevisa GS så måste varje liten detalj vändas ut och in på för att kunna försäkra sig om att det inte handlar om vanföreställningar eller att det inte är vattentät är i mina ögon bara sorgligt då det borde vara en självklarhet.

Citat:
Helt ok om du anser att jag inte är en TI.

Du har inte bevisat att du är en TI utan du likt Harfager har snarare lagt fram argument för att GS inte sker utan att det handlar om folk med vaneföreställningar.

Citat:
Det stämmer att jag blir trött ibland och inte orkar sitta och skriva svar i flera timmar när det är så pass många som adresserar mig på en och samma gång. Man kämpar med vardagen som TI och måste därför ta pauser ibland.

Fast du gör det extremt fort, speciellt när det börjar läggas upp argument som verkligen går emot din verklighetsuppfattning vilket pekar mot en sjukdomsbild då det är något schizofrena brukar göra när deras version av verkligheten verkligen blir ifrågasatt.

Detta samt både din syn på att världen är platt och att du påstår att dina föräldrar och allt andra utsätter dig för GS är inte något som inte ställer dig eller dina argument i ljusare dagar.

Citat:
Även om du inte tror det nu, men tänk dig att vi som berättar om våra GS-upplevelser faktiskt är sanningsenliga: Om du själv hade varit utsatt för detta år ut och år in; hur hade du själv mått, tror du?

Fast denna tråd handlar inte om att berätta om sina upplevelser utan man skall lägga fram bevis för att GS existerar och jag kan informera dig om att jag har en släkting som lider av schizofreni och när hen inte har tagit sina mediciner så låter hens historier är liknande dina och sist hen slutade med sina mediciner så trodde hen att grannen under (som för övrigt var en pensionerad mattant) var en hemlig Säpo agent som avlyssnade hen genom telefonledningen samtidigt som hen hade byggt en gång av vapen (köttyxor, knivar osv) mellan köket och ytterdörren (personen i fråga bodde under köksbordet som var inlindat i foliepapper) men det var inte detta som fick personen att bli intagen på psyket utan det var att hen stod en dag och spottade på alla som gick förbi en affär och det var efter det som vi upptäckte gången med vapen och hur hen hade skurit av telefonledningen i sin lägenhet.

Så bara för att någon säger att den är utsatt för GS så betyder det inte att fallet är så då denne även kan lida av en sjukdomsbild och för att kunna ta sig förbi denna tröskel så måste berättelserna vara helt vattentäta för annars så faller allt som ett korthus.
Citera
2016-01-31, 20:03
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men du kan väl åtminstone svara på hur länge de har Gangstalkat dig eller hur länge du åtminstone misstänker att de har gjort detta.

hela livet uppenbarligen: (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige
Citera
2016-01-31, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Tror inte det är så bra för offren att skriva i denna tråd! Dem skeptiker som är här är ändast här för att driva med er de vill inte ha fram saningen

Det är ju sanningen vi vill komma åt. Om vi inte var intresserade av sanningen skulle vi ju aldrig ifrågasätta något. Då skulle vi ju bara acceptera oavkortat allt som sägs i den här tråden.
Citera
2016-01-31, 21:32
Medlem
sweden_lands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inge.namn
En Nikon (D4) i en steadycam-rig. Det går att konvertera till ir genom att lägga till ett filter, dock ser du inte genom väggar eller liknande utan resultatet blir ungefär såhär:
http://www.debsandidge.com/wp-content/uploads/2013/03/infrared-gazebo-FL.jpg
Inte speciellt användbart för Gangstalking, om du inte är av den konstnärliga trakasseraren
Så, mer troligt att det är en icke konverterad Nikonkamera. Optiken ser ut att vara runt 80mm brännvidd alt en 70-200 2.8.
Tack! Mycket uppskattat att du orkade svara och med ett sådant detaljerat svar!

Varför i hela friden sitter det folk i en bil och fotar han (eller något mot hans riktning) med en sådan kamera?
Citera
2016-01-31, 21:59
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
hela livet uppenbarligen: (FB) Mina erfarenheter av Gang Stalking i Sverige

Tack, detta förstärker endast mina misstankar om att rosalotus antingen är i akut behov av professionell hjälp eller är ett troll likt Ove (och hans tre olika konton) som kan eller rent av är en fara för de som lider av en sjukdomsbild där det finns en risk för att de kan komma att anfalla oskyldiga tack vare saker som de har läst i dessa trådar som kan leda till att de anfaller någon stackars granne eller någon helt främmande som råkar gå till samma affär.
Citera
2016-01-31, 22:44
Medlem
Smekfarfars avatar
Tänkte försöka mig på ett sidospår med förhoppningen att kanske kunna enas på en punkt med Er som hävdar att GS förekommer.

Det har givits exempel tidigare i tråden på att en psykisk ohälsa kan ge upplevelsen av att vara förföljd och bevakad. Jag har själv erfarenhet av mental ohälsa av det slaget i familjen och det lät ungefär likadant. Jag tror att också ni håller med om att det är möjligt att få för sig att man är förföljd/övervakad utan att faktiskt vara det. Eller hur?

Till er som då upplever att ni är utsatta för GS; hur gör vi för att skilja på de som bara upplever sig stalkade och faktiska fall av GS? Innan vi enas om det kommer vi nog ingen vart, vi som är skeptiska kommer peka på att det liknar vanföreställningar och ni kommer bli förbannade för att ni inte blir tagna på allvar.

Några förslag? Själv anser jag att ni, om ni vill att man ska ta er på allvar, måste börja dela obestridbara bevis som andra kan hålla med är tecken på strukturerade masstrakasserier. Det kommer aldrig att duga med vittnesmål, tyvärr. Förstå också att jag inte per definition motsätter mig att GS förekommer, jag tänker bara inte agera som att det gör det innan det finns belägg för det.

Sekunden någon av er lägger fram hårda bevis för er sak är jag med.
Citera
2016-02-01, 01:17
Medlem
TemplarKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smekfarfar
Tänkte försöka mig på ett sidospår med förhoppningen att kanske kunna enas på en punkt med Er som hävdar att GS förekommer.

Det har givits exempel tidigare i tråden på att en psykisk ohälsa kan ge upplevelsen av att vara förföljd och bevakad. Jag har själv erfarenhet av mental ohälsa av det slaget i familjen och det lät ungefär likadant. Jag tror att också ni håller med om att det är möjligt att få för sig att man är förföljd/övervakad utan att faktiskt vara det. Eller hur?

Till er som då upplever att ni är utsatta för GS; hur gör vi för att skilja på de som bara upplever sig stalkade och faktiska fall av GS? Innan vi enas om det kommer vi nog ingen vart, vi som är skeptiska kommer peka på att det liknar vanföreställningar och ni kommer bli förbannade för att ni inte blir tagna på allvar.

Några förslag? Själv anser jag att ni, om ni vill att man ska ta er på allvar, måste börja dela obestridbara bevis som andra kan hålla med är tecken på strukturerade masstrakasserier. Det kommer aldrig att duga med vittnesmål, tyvärr. Förstå också att jag inte per definition motsätter mig att GS förekommer, jag tänker bara inte agera som att det gör det innan det finns belägg för det.

Sekunden någon av er lägger fram hårda bevis för er sak är jag med.

Jag tror visst att det kan finnas fall av trakasserier och stalking där mer än en person är inblandad. Det räcker ju att en person som ogillar någon får en eller flera av sina vänner att delta i trakasseriet. Även när det gäller mobbing (som i.f.s. oftast sker öppet) så brukar mer än en person vara inblandad, även om det ofta är en som är ledande. Så det är absolut inte orimligt att trakasserier som påminner om smaken s.k. gangstalking sker ibland.

Det jag har något emot är själva teorierna bakom som verkar lite för otroliga. Även att en del verkar koppla allt negativt de råkar ut för till "gangstalking". Sen detta med att mental ohälsa kan ligga bakom i vissa fall. Ja, det är långt ifrån otroligt... Därför är det det som du nämner viktigt att skaffa bevis. Det finns ju paranoida människor som tror de avlyssnas, förföljs, etc men såklart att även riktiga trakasseri förekommer.

Jag har själv varit med om vissa saker under de senaste åren. Jag relaterar det till någon som bor i min närhet, då det var här det började. Under flera månader kletade någon hundskit på min cykel när den stod på gården. Detta hade en del jag nämnde det för svårt att tro på, men det flera personer såg det och jag fotograferade även skiten. Det sistnämnda var grymt förnedrande och så även att torka skit från min cykel dagligen. Sen har jag haft problem med en obehaglig kemisk lukt jag får in i min lägenhet sedan en längre tid. Om detta är trakasseri eller härrör från något annat kan jag inte veta med säkerhet. Jag har dock sett till att skaffa mig flera vittnen, så det inte bara blir mitt ord mot värden eller vem annars som behöver tro på det.

Utöver detta har även flera skumma men möjligen orelaterade saker inträffat. Fick t.ex. många väldigt konstiga och kryptiska sms från en person som sade sig känna mig och visste vem jag var. Tog reda på så mycket som möjligt om personen som hade numret (han fanns ej på Eniro). Har dock ingen aning om det är kopplat till övriga trakasserier men det är i varje fall bevisbart då jag har numret och SMS:en. Har även varit några andra incidenter men då främst relaterat till mitt boende. Någon hade t.ex. spottat på min ytterdörr vid ett tillfälle. Jag fotograferade även det... Så jag kan bevisa vad jag utsatts för men jag vill inte kalla det "gangstalking" trots det påminner en del om det som omnämns i dessa sammanhang.
Senast redigerad av TemplarKnight 2016-02-01 kl. 01:22.
Citera
2016-02-01, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TemplarKnight
Jag tror visst att det kan finnas fall av trakasserier och stalking där mer än en person är inblandad. Det räcker ju att en person som ogillar någon får en eller flera av sina vänner att delta i trakasseriet. Även när det gäller mobbing (som i.f.s. oftast sker öppet) så brukar mer än en person vara inblandad, även om det ofta är en som är ledande. Så det är absolut inte orimligt att trakasserier som påminner om smaken s.k. gangstalking sker ibland.

Det jag har något emot är själva teorierna bakom som verkar lite för otroliga. Även att en del verkar koppla allt negativt de råkar ut för till "gangstalking". Sen detta med att mental ohälsa kan ligga bakom i vissa fall. Ja, det är långt ifrån otroligt... Därför är det det som du nämner viktigt att skaffa bevis. Det finns ju paranoida människor som tror de avlyssnas, förföljs, etc men såklart att även riktiga trakasseri förekommer.

Jag har själv varit med om vissa saker under de senaste åren. Jag relaterar det till någon som bor i min närhet, då det var här det började. Under flera månader kletade någon hundskit på min cykel när den stod på gården. Detta hade en del jag nämnde det för svårt att tro på, men det flera personer såg det och jag fotograferade även skiten. Det sistnämnda var grymt förnedrande och så även att torka skit från min cykel dagligen. Sen har jag haft problem med en obehaglig kemisk lukt jag får in i min lägenhet sedan en längre tid. Om detta är trakasseri eller härrör från något annat kan jag inte veta med säkerhet. Jag har dock sett till att skaffa mig flera vittnen, så det inte bara blir mitt ord mot värden eller vem annars som behöver tro på det.

Utöver detta har även flera skumma men möjligen orelaterade saker inträffat. Fick t.ex. många väldigt konstiga och kryptiska sms från en person som sade sig känna mig och visste vem jag var. Tog reda på så mycket som möjligt om personen som hade numret (han fanns ej på Eniro). Har dock ingen aning om det är kopplat till övriga trakasserier men det är i varje fall bevisbart då jag har numret och SMS:en. Har även varit några andra incidenter men då främst relaterat till mitt boende. Någon hade t.ex. spottat på min ytterdörr vid ett tillfälle. Jag fotograferade även det... Så jag kan bevisa vad jag utsatts för men jag vill inte kalla det "gangstalking" trots det påminner en del om det som omnämns i dessa sammanhang.

Jag märker att stilen du presenterar din information på skiljer sig otroligt mycket från övriga sk GS här i tråden. Du är väldigt konkret, med en systematisk lista av diverse händelser som du anser eventuellt kan vara någon sorts trakasserier. Du anger även fall där du menar att det inte nödvändigtvis behöver vara någon som vill dig illa, som i fallet med den kemiska lukten.

Ni övriga GS i tråden bör skriva era inlägg i ämnet på samma sätt. Vi vill försöka förstå vad ni säger, inte läsa en massa ostrukturerat svammel.
Citera
2016-02-01, 10:24
Medlem
madtops avatar
Citat:

Självklart förekommer mobbing och trakasserier på t.ex arbetsplatser och i skolor. Och självklart finns det grannar som träter. Det förekommer även släktfejder, stamkrig och tuffa tag mellan fotbollshuliganer. Men detta är inte "organiserad gangstalking".

Det är väldigt troligt att en del TI's som skriver här är utsatta för trakasserier. Och det är även fullt möjligt att vissa samtidigt är mobbade både på arbetsplatsen och i grannskapet. Men det är när man hävdar att det är organiserat och börjar blanda in polisen, arbetsförmedlingen, föräldrar, strålvapen, inopererade chip, avlyssning av krypterade mail och hemliga världsomspännande GS-organisationer det hela börjar balla ur. Då går deras historier från trovärdiga berättelser om trakasserier till förvirrade fantasier.
Citera
2016-02-01, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweden_land
Tack! Mycket uppskattat att du orkade svara och med ett sådant detaljerat svar!

Varför i hela friden sitter det folk i en bil och fotar han (eller något mot hans riktning) med en sådan kamera?

Denna kombinationen används endast för filmning (självklart går det att ta stillbilder, men då är det inte nödvändigt med den kombinationen, hellre då ett vanligt stativ, eller handhållet).
Om vi tänker oss att det sitter en 85mm glugg på så är det en optik som passar till porträtt, se exempel:
http://www.thefullframe.com/2013/06/lens-review-nikon-85mm-1-4-af-d/nikon-85-1-4d-review-14-2/
Alltså inte nåt du spionerar med då objektet helst ska vara några meter framför kameran.
Är det en 70-200 så kommer vi lite längre, men ändå inget som gör att man kommer nära inpå på långa avstånd. exempel:
http://www.cyberphoto.se/info.php?article=AFS70200VRII
För avancerat spanande skulle jag rekommendera Canon och deras 100-400, 200-400 med inbyggd konverter, 600 mm eller 800 mm.
Citera
2016-02-01, 16:19
Medlem
Harfagers avatar
Citat:

Det där låter som FRA mannen http://www.expressen.se/kronikorer/liza-marklund/liza-marklund-bajsmannen-pa-fra-ser-dig/

Man får ju hoppas att det stannar där för är individen helt skruvad så skulle ju han kunnat tex plantera in mystisk data trafik från din bostad och även om inte chefen eller lagen tycker att det är något att bry sig om så kan ju hans kollegors släktingar behöva bostäder och får i uppdrag att spana ifrån närliggande lägenheter. Och är du alldeles för lugn för att de ska motivera vidare spaning (och lägenhetsinnehav+ arvode) så börjar de väcka dig på nätter och då kan ju FRA chefen tycka att man ska kolla varför du är uppe på nätter .... Går att utveckla hur långt som helst, men en person som vill dölja något som tex FRA mannen skulle ju kunna ställa till det ordentligt med span och bevakning . Lite så känner jag då man får se folk minst 6 gånger på TV , att de fått en slags belöning bara de ljuger lite ...

I bästa fall så är det någon person vars drömkvinna har börjat tittat åt ditt håll och vill djävlas med dej eller om du tex låser cykeln mot en stolpe och någon granne tycker att den ska stå i cykelstället etc etc. Detta som du varit med om kan ju en person göra och då kan man ju inte kalla det gansstalking men stalking. Men om flera börjar göra samma sak gemensamt och i samråd så är det mer likt gangstalking.
Börjar de också flytta runt möbler eller annat i din lägenhet så är det GS och Zersetzung på gång och då får man hoppas att de inte har vänner på posten, arbetsförmedlingen, polisen etc för då kan de djävlas tex med ett par nya vikarier på jobbet som kan vända folket emot dig etc etc . Det är så enkelt om man vill och har för lite att pyssla med .

Bra att du dokumenterar allt redan nu för om det eskalerar så blir det lättare att bevisa
Senast redigerad av Harfager 2016-02-01 kl. 16:43.
Citera
2016-02-01, 17:20
Medlem
Harfagers avatar
Då jag tidigare hittat bla en kvinnlig bloggare som engagerat sig emot pedofiler mm och folk varit inne hos henne och riktat om de kameror hon satt upp etc och då flera som sagt sig blivit gangstalkade i USA hade fått maten i sin kyl preparerat med Rohypnol mm och hade haft känslan av att det blivit sexuellt utnyttjade då de somnat hemma så undrar jag då det tydligen är helt fritt att ställa frågorna här om dessa som månad in och ut vet vilka de tjänar ?

Jag menar polischefer, åklagare, läkare har på senare tid åkt fast för pedofili och då det är vanligt att folk slänger ur sig anklagelser mot dessa yrkesgrupper normalt då de är förbannade över något så är det ju svårt att få till utredningar mot dem i första hand , och detta måste ju vara ett guldläge för en pedofilring att utnyttja. De kan lätt få en löpare på stan att placera något olagligt ett par gånger i någons närhet och på så sätt få i gång och vidmakthålla utredningar om någon de känner är polis , åklagare etc .

Jag tänkte ibland att vissa av min bevakare kom i min närhet då de visste att jag inte ville skada någon och på så sätt var ett lugnt jobb , välbetalt och de får förmåner som komma på tv , nya bilar jobb etc och samtidigt kommer med subtila hot tills nu då jag gått ut med delar av min berättelse.

De hade det ju smidigt innan jag ordade , de kunde sätta vilken lallare som helst i min närhet och jag "ignorerade " ( men skrev i dagbok tid plats regnummer etc) dem.

De som mot skriver här, gör allt för att förstora saken som om man nämner ett par stycken på AF som invigda på detta mot mig så blir det hela AF etcetera , om det sedan är manipulerade data system på af , städaren på af, abab vakten på af vet jag ju inte innan utredningen sätts igång . Jag undrar med dessa polischefs skandaler och åklagar skandaler med pedofili, vad dessa tänker då de måste ringa polisen , tänker de då att "nej nu måste jag ringa pedofilerna" eller inser de att det är några i rättsväsendet som inte har en siffra rätt eller tror de att det är varje polisman ? För det är samma logik , min grupp har kallat sig sossar och är det svårt att tro att ett par av dem jobbar på af, på posten på polisen etc etc utan för den del vara inskrivet i hela myndighetens jobb beskrivning/ stadgar att "Harfager ska negativt särbehandlas" ?

Nivån blir barnslig och låg med dessa i tråden. Visst är bevis bra men jag har bevis som jag inte kan offentligt delge helt , men jag har sagt att mitt namn räcker för att bevisa tex PU och spåret mot mig har jag nu förstått ( igår såg jag nya uppgifter som förklarar hur någon kan vinklat detta till palmespanare ) att vissa uppgifter kan tyda på om inte jag hittat i arkivet det rätta svaret . Vilket var svårt och man kan ha gått till det först arkivet man tänker på .

Man måste varna för detta gangstalking och zersetzung metoder som används i det dolda , livet är för kort för att bli indragen i dessa sjuka människors lek under 20 år.
Senast redigerad av Harfager 2016-02-01 kl. 17:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in