Citat:
Ursprungligen postat av
FreedomDeep
När man påpekar saker som du skrivit i ett inlägg får dessa ny innebörd i nästa inlägg från dig.
Tror du verkligen att många människor tror på ”precis allt/extremt mycket” (vad nu menas med extremt mycket)? Kanske har du gjort en felbedömning att så skulle vara fallet?
Tror? Dels skrev jag att 98% troligen anser att de som "tror på allt" är galna (dvs jag tror inte så många tror på "allt", men de finns...), och dels är detta en erfarenhet jag fått här på Flashback där många återkommer i tråd efter tråd och uttrycker sitt stöd för den ena galenskapen efter den andra. (som sagt, de finns, och de verkar gärna göra väsen av sig..)
Citat:
Stolligheter? Vilka stolligheter tänker du på? Menar du att media inte är kontrollerad, att bankbedrägeriet inte pågår för fullt, att mind control skulle vara någon slags påhitt, eller?
mind Control är ett påhitt, absolut
Bankbedrägerier pågår absolut, men finns det en ondskefull "mastermind" bakom dem eller är det ett naturligt förlopp av vårt system?
Att media skulle vara kontrollerat? Javisst, men det är styrt, influerat, reglerat och påverkat av helt olika faktorer i olika världsdelar och länder. Om man söker runt och letar fakta är det knappast svårt att få en mer nyanserad världsbild än den som serveras av t.ex. svensk media - även om du enbart söker i just msm.
Därtill kan väl nämnas att jag även avsåg stolligheter om chemtrails, haarp, nwo, aliens, false flags, häxor, atombomber, jordens undergång, etc etc etc...