2004-07-31, 10:38
Medlem
AirMails avatar
Jag har läst Poutainens tjocka bok. Har också läst några av Anérs böcker (plus nyhetsbrev) samt Walls 2 delar Mörkläggning. Har också läst Börje Wingrens bok (finns på nätet också) som hävdar att det var 33-åringen. PÅ internet ar jag läst om Ingvar Heimers och Ernst Lindholms teorier.

Denna sommar har jag plöjt några andra böcker och jag rekommenderar dem VARMT:

Ingmar Krusells bok och Pelle Svenssons bok. Läs dem ni!! Helt annan kaliber än privatspanare Anér och de andra.. gissa vem jag trodde gjorde det. . .

CHrister Pettersson är helt klart mördaren. ALLT binder honom till det. Nu inväntar vi bara vad SKL hittar för DNA-spår på Palmes ytterkläder. Mördaren la ju sina vänstra hand på PAlmes vänstra axel.

Med tanke på allt jag läst om det här så tycker jag inte att jag bortsett från något "perspektiv" av saken.

Mordet var en "Fångarnas konspiration" efter att en åklagare (Denckert) fått Lars Tingsten (Petterssons bästa vän) oskyldigt dömt för en brevbomb och så hade Denckert tagit över Tingsstens flickvän. När Tingsten satt i fängelse mötte han bl a Pettersson och de satt i något som kallades Fångarnas Förtroenderåd. Alla fångar var MYCKET upprörda över att den som sydde in Tingsten oskyldigt dessutom tog över Tingstens sambo. Pettersson och Tingsten svor på att hämnas staten. Först skulle kungen mördas, sedan Plame, och sen justitieministern. Tingsten blev oerhört bitter på samhället och när han kom ut tog det inte lång tid förrän han med en kumpan sprängde Denckerts villa i småbitar. Denckert själv undkom, men dotterns pojkvän omkom. Strax innan TIngsten åkte in för detta på livstid så lovade Pettersson att utföra hämnden. 1989, när TInsten suttit inne några år så fick han resning i brevbombsmålet. Han var alltså oskyldig!!! ENligt TIngsten så skulle inte Palme dödats om han fått resningen 10 år tidigare.

Av en slump råkade Pettersson se Palme vid bion och då tog han tillfället i akt och sköt honom.

Läs Pelle Svenssons bok för mer detaljer. Läs även INgmar Krusells bok som är en riktig faktabok.

Visst hade det varit "spännande" om det varit en poliskonsiration som låg bakom Palmemordet men "tyvärr" tror jag inte på det längre efter att ha läst detta.

Airmail
Citera
2004-07-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nisse
Det som jag anser klart talar emot att han är mördaren ,är att han aldrig begått något våldbrott med vapen inblandat tidigare,medan däremot Crille gjort detta (banjonett mordet) och därför knappast hade några mentala "spärrar" att göra sånt igen.

Det blev dråp. Inte mord.
Citera
2004-07-31, 11:46
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre
Jag.
Ibland förvånar du mig!!
Citera
2004-07-31, 11:48
Medlem
BlizzardKings avatar
Om Lars Krantz har rätt, vilket jag inte utesluter, för Christer Pettersson sköt definitivt inte Palme, så undrar jag vad som komma skall angående mordet på Anna Lindh??
Citera
2004-07-31, 13:33
Medlem
AirMails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Om Lars Krantz har rätt, vilket jag inte utesluter, för Christer Pettersson sköt definitivt inte Palme, så undrar jag vad som komma skall angående mordet på Anna Lindh??

Jag är mycket tveksam till Lars Krantz. TIll en början så tyckte jag det lät intressant. Läste den lilla boken med hans teori som Proletären gav ut (de nämner ej Lars Krantz där, men det är han som ligger bakom den boken). I den boken hänger de ut poliserna med namn och bild och allt (vilket resulterade i en förtalsrättegång...). Jag tyckte att "så kunde det ju vara"...

Men döm själva om Krantz har någon trovärdighet. GÅ in på hans sida www.nationalmordet.nu Han ger inte intrycket av att vara riktigt klok.

OCh Palmehatet var ju oerhärt utbrett på den tiden. Om några poliser sagt sig inte gilla Palme så var de inte så att säga ensamma om det.

Utifrån brottsplatsen, vittnen och personer kring Pettersson så anser jag att mordet är löst.

AirMail
Citera
2004-07-31, 13:36
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Postar några bevis som styrker Chockads uppgifter om olika personer som mystik omkommit för att de vetat lite för mycket om Palme-mordet.

Som ni vet är siffran 11 ofta använd av Bush och de andra medlemmarna i sekten Skull & Bones när de vill vara säkra på att deras projekt ska gå bra.
Någon som är förvånad?
Jag är mest förvånad att du postar smörja om 11:e september dåden i tråd som handlar om Chrille P:s ev. skyldighet till mordet på Olof Palme.

Skärp dig!
Citera
2004-07-31, 15:12
Medlem
Mankans avatar
Den ende på jordklotet som med säkerhet är oskyldig till Palmemordet är just Chrille, som är den ende hittills som har prövats och frikänts av domstolsväsendet.

Här hittade jag en mycket intressant artikel kring Chrilles oskuld och hur TV3 försöke utnyttja Chrilles oskuld:

http://www.leopoldreport.com/Fritz.html

Vad tycker ni andra om artikeln?

Intressant, eller hur!
Citera
2004-07-31, 17:00
Medlem
Soterns avatar
Poetik

Sådan är politiken ordnad.
Motsägande ökända räddare danade andens döda evangelium.
Platsens altare lever med eld.
Det är räddaren folket önskar rådde.
Platsens altare lever med eld.
Varför altaret råder, spörjer politiker i onda nästen.
Citera
2004-07-31, 18:44
Medlem
Siddhartas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockad
Postar några bevis som styrker Chockads uppgifter om olika personer som mystik omkommit för att de vetat lite för mycket om Palme-mordet.

Som ni vet är siffran 11 ofta använd av Bush och de andra medlemmarna i sekten Skull & Bones när de vill vara säkra på att deras projekt ska gå bra.

Exempel på hur den användas vi 911-atackerna:

MORE 11'S UNDERGIRDING THE ATTACK OF SEPTEMBER 11, 2001

* When President Bush visited New York City on September 16, he was pictured with a firefighter who was wearing a helmet with the numbers, '164', which when added together, form an '11'.

* Flight 11 - 92 on board - 9 + 2 = 11

* Flight 77 - 65 on board - 6 + 5 = 11

* During the crisis on Tuesday, kids in the area of the Twin Towers were moved to a "safe school" on 11th Street.

* The only operating ferry was Number 11, on 33rd Street.

* President Bush orders U.S. flags to be flown at half-staff under September 22 [11 x 2]. This date means that the flags will fly at half-staff for 11 days.

Läs mer om siffran 11:

http://www.cuttingedge.org/news/n1541.cfm

Även siffran 9 anses betydelsfull för dessa personer.

Palmemordet - Nyckelpersoner som visste för mycket om Palmemordet - Dött under mystiska omständigheter!

7. Den 1 maj 1992. "M". Informatör åt Rikskriminalen.
Erbjöds enligt egen uppgift att skjuta Olof Palme.
Mystisk bilolycka.

1992. 1(maj)+1+9(de två första siffrornarna i årtalet)=11. 9+2(de sista två siffrorna i årtalet)=11.

9. Den 9 september 1986. Tommy Asklöf. Frisläppt fängelse-
kund som sade sig veta vem som mördade Olof Palme.
Misshandlades till döds.

I september, den 9:E månaden. Dessutom den 9:E dagen.

11. Den 19 september 1988. Bernt Carlsson. Biträdande
generalsekreterare i FN, som till vänner sagt att han
kände till sanningen om Palmemordet. Dog i Lockerbie-
attentatet.

11:e september attackerades WTC. 19:e april har det varit många mystiska händelser (bland annat Waco-massakern och den attacken mot Sears Tower som avstyrdes i sista sekunden). 19:e april + 11:e september = 19 september.

Dessutom punkt 11 på denna lista.

13. Den 25 september 1989. Man och kvinna vars namn på
begäran ej publiceras. Mannen var platschef på
transportföretaget Schenker med huvudkontor i Stockholm,
som enligt polisutredare misstänkts för inblandning i
Bofors vapensmuggling. Mordbrand på Englandsfärjan Tor
Scandinavia.

I september, den 9:E månaden.

14. Den 8 september 1989. Man vars namn på begäran ej
publiceras. Mannen var sjökapten och kan enligt polis-
utredare ha fört befäl på de mindre fartyg som utgick
från Vänern med illegala vapenlaster från Bofors.
Mystisk flygolycka.

15. Den 31 mars 1988. 32-årig ej namngiven narkoman.
Uppgiftslämnare som lämnat en bandinspelning till den
norske stjärnadvokaten Erling Staff, där en person säger
att han vet vem som mördade Olof Palme. Mördad med en
spruta i halsen.

31:a mars. Mars är den 3:e månaden. 31+3=34. Mördad med 1 spruta i halsen. 34-1=33. 33/3=11.

17. Den 18 september 1986. 36-årig ej namngiven ungrare.
Säpo-agent och enligt Stockholms-polisen misstänkt för
inblandning i Palmemordet. Avrättad med två nackskott.

18. Den 15 februari 1989. Kriminell ej namngiven 24-åring.
Tillhörde besökarna på spelklubben Oxen, där kriminella
och knarkare träffades. Vid en polisrazzia i mannens
lägenhet beslagtogs bland annat revolvrar av typen Smith
& Wesson .357 Magnum. Knivmördad.

15 februari minus de nästan exakt 3 år som hade gått sedan mordet=12. Det konstiga med just kortspel är att högsta kortet i en kortlek är ess=1. 12-1=11.

Listan kan göras hur lång som helst. Det blir allt tydligare att Skull & Bones inte bara ligger bakom diverse terrorattentat utan också mordet på Palme.

Någon som är förvånad?

Ånej, inte en sån där sjuk konspirationsteori igen!
LÅNGSÖKT!!!!
Citera
2004-08-01, 08:03
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AirMail
Jag är mycket tveksam till Lars Krantz. TIll en början så tyckte jag det lät intressant. Läste den lilla boken med hans teori som Proletären gav ut (de nämner ej Lars Krantz där, men det är han som ligger bakom den boken). I den boken hänger de ut poliserna med namn och bild och allt (vilket resulterade i en förtalsrättegång...). Jag tyckte att "så kunde det ju vara"...

Men döm själva om Krantz har någon trovärdighet. GÅ in på hans sida www.nationalmordet.nu Han ger inte intrycket av att vara riktigt klok.

OCh Palmehatet var ju oerhärt utbrett på den tiden. Om några poliser sagt sig inte gilla Palme så var de inte så att säga ensamma om det.

Utifrån brottsplatsen, vittnen och personer kring Pettersson så anser jag att mordet är löst.
AirMail
Tänk att jag tycker inte alls så...........

Krantz är en väldigt objektiv person, eller?
Citera
2004-08-01, 08:04
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siddharta
Ånej, inte en sån där sjuk konspirationsteori igen!
LÅNGSÖKT!!!!
Skit i å svara då............... :mad:
Citera
2004-08-01, 09:18
Medlem
UrSVensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Skit i å svara då............... :mad:

Jag och Siddharta är ju knappast åsiktsfränder....men med numerologi (vilket jag kan missminna mig om,alltså denna teoris namn) så kan man ju framställa vad som helst med en bra formel som grund.....
Någon lyckades ju (självklart i efterhand) räkna ut attackerna på WTC genom att använda bibeln....varför la inte denna ut sin teori i förhand,detta kunde ju ha förhindrat många dödsfall....?
Man kan ju tydligen räkna ut att Hitler var Satan också med en viss matematik....men om man vill kan man nog lika lätt räkna ut att Gud låg bakom WTC attackerna också,så länge man vet vilken lösning man eftersträvar är det ju bara att slå upp ex. vis bibeln och använda matematiska formler tills man kommit fram till den lösning man eftersträvar.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in