2006-03-07, 20:40
Medlem
Truxas avatar
Vem mördade Olof Palme?

Det är en kille som heter *jell *öran *edberg som har gjort det.
Han har även rånat posten på Karlagatan 1983, och bilmördat en kille som hette *oger *ansson.

Leif GW Person har skrivit om det....
Citera
2006-03-07, 21:05
Medlem
Azraels avatar
Vad vi iaf kan vara helt säkra på är att ingen av de där knarkskallarna i dokumentären vet ett endaste piss om mordet, oavsett vad de påstår, eftersom de då omedelbart skulle ha golat ner mördaren och inkasserat de 50 miljonerna.

Jag kan garantera att om man frågar alla Stockholms missbrukare så vet nästan varenda en vem som sköt Palme precis på samma sätt som alla fyllon i Göteborg har boxats mot Ingo. Och knockat honom givetvis.
Citera
2006-03-08, 08:28
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truxa
Vem mördade Olof Palme?

Det är en kille som heter *jell *öran *edberg som har gjort det.
Han har även rånat posten på Karlagatan 1983, och bilmördat en kille som hette *oger *ansson.

Leif GW Person har skrivit om det....

Finns det mer info om det på nätet nånstans?

Förekommer han i Palme-kommissionens rapport?
Citera
2006-03-08, 09:56
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag kan garantera att om man frågar alla Stockholms missbrukare så vet nästan varenda en vem som sköt Palme precis på samma sätt som alla fyllon i Göteborg har boxats mot Ingo. Och knockat honom givetvis.

Jag kan garantera dig att om man felaktigt gick ut med att Göran Persson blivigt mördad på Karlavägen(aprilskämt kanske) skulle det vimla av vittnen som påstod sig ha sett mystiska agenter med öronsnäckor och konspirationsteorierna skulle avlösa varandra. Det knarskallarna yrar om i dokumentären kan ju trots allt styrkas i form av telefonavlyssningar och vittnesmål från andra samt anteckningar från polisens narkotikarotel.
Citera
2006-03-08, 14:22
Medlem
Deckarens avatar
Ännu en teori om Palmemordet (mitt föregående teori-inlägg var för ett dygn sedan, för den som vill läsa det). "Fantombilden" av den som som sprang, var inte särskilt lik CP. Mer då åt något utländskt håll. Det här kan förklaras med att den stora internationella organisation som låg bakom, i förväg låtit några hundra agenter länge skugga utvalda möjliga syndabockar och noga reka deras miljöer och vanor.

När organisationen (i absolut toppklass när det gäller tekniska och personella resurser) både hörde och såg att Palme gick på bio och detta av en slump sammanföll med att just CP var i faggorna, då plockade de in just den för CP-look-alike uppträdande förberedda hitman, ur deras pool av ständigt med kort varsel insatsberedda hitmen, och gav honom en teatersminkning i proffsklass med en skickligt tillverkad CP-mask i botten. Resten är historia och behöver inte repeteras här.

Efter mordet slet hitmannen av sig masken och tryckte ner den i fickan (vapnet i andra fickan) och kom undan. Den här teorin kan framstå som minst lika långsökt som min föregående men ändå fullt möjlig om det nu handlade om en gigantisk konspiration.
Citera
2006-03-08, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeÖ
Jobbade själv i en av "turerna" på Norrmalm och vet att de som begick tjänstefel el. dyl "fick sluta". Rötäggen sållades dvs bort snabbt innan de gick vidare till krim.

Då måste du ju veta vem P** J***** var? Han sållades ända bort till Holmér för att bli dennes personliga livvakt under Palmeutredningen. Sen blev han även avlyssningsapparatursmugglare. Sen mördade han sin sambo.

Inom alla yrken, på både låg och hög nivå finns rötägg, vissa får av olika anledningar göra sina grejer ostört utan att bli utsållade.

Jag är 100% övertygad om att det finns personer inom polisväsendet och andra statligt anställda, bland dem Nässén, som döljer saker om mordet på Palme, för att mörka sina egna handlingar eller misstag.
Citera
2006-03-09, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannock
Finns det mer info om det på nätet nånstans?

Förekommer han i Palme-kommissionens rapport?

Jag tror att Truxa behagade skämta. Kjell Göran Hedberg är en påhittad person som figurerar i några av Leif GWs deckare.
Citera
2006-03-09, 10:34
Medlem
Mannocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonnyBoy
Jag tror att Truxa behagade skämta. Kjell Göran Hedberg är en påhittad person som figurerar i några av Leif GWs deckare.

Hehe. Ibland fattar man inte roliga saker när man läser om så allvarliga saker. Jaja, så kan det gå ibland.

Angående fantombilden.

För mig är alla påstående om personer som är lika denna fantombild helt ointressanta. I Palme-kommissionens rapport framkommer det att kvinnan som ligger bakom fantombilden sprang på en "mystisk" figur utanför en restaurang i närheten av mordplatsen. Sålunda finns det inget säkert samband mellan den personen och mördaren och dessutom finns det ju såklart risken/chansen att kvinnan inte fått en så porträttlik bild av personen som hon kanske tror.

Men främst av den första anledningen är fantombilden mer eller mindre ointressant, vilket också konstateras av Palme-kommissionen.
Citera
2006-03-09, 12:43
Medlem
Deckarens avatar
Dagens teori från Deckaren. Denna gång inte postad 20 över 2 på eftermiddan som mina två föregående. Detta för att något lite försvåra den förberedda trafikanalys som underjordiska terroristnätverk kan tänkas bedriva.

CP har gamla knarkskulder till SC som han vägrar betala. SC surnar till tänker skicka torpeder på CP. CP blir skraj och kommer till slut fram till en lösning som består i att "göra upp" med SC. För detta ändamål medför han en revolver han tidigare snott från SC. Hittar istället Palme och resten är den gamla vanliga storyn. Nu är det här kanske inte någon speciellt unik teori och den gör sig onekligen inte lika häftigt på film som mina föregående teorier, om någon skulle få idén att sätta ihop en dramadokumentär serie långfilmer i action-stil som skildrar samtliga kända teorier som hittills påkommits. Men verkligheten kan ibland underträffa dikten...

Nu bidrar jag inte med fler teorier på ett tag. Finns annat att göra, t ex subversiv verksamhet i kampen mot den globala terrorismen (inte som jänkarna i Irak, här handlar det om ren spaning) men kanske hoppar in i Palmedebatten igen vid något senare tillfälle. Sköt om er... and be careful out there!
Citera
2006-03-09, 15:01
Medlem
Bä$tuzs avatar
Jag vet inte vem som skjöt Palme men jag skulle bara vilja flika in att den personen är en hjälte!
Citera
2006-03-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckaren
Ännu en teori om Palmemordet (mitt föregående teori-inlägg var för ett dygn sedan, för den som vill läsa det). "Fantombilden" av den som som sprang, var inte särskilt lik CP. Mer då åt något utländskt håll.

Jag har alltid sett fantombilden som mer "slavisk" ut, jugge eller ryss som typ.

Men det intressanta är att CP sägs ha sagt efter mordet "fan det är lik mig". En av alla dessa uppgifter, alla dessa uppslag...
Citera
2006-03-09, 18:07
Medlem
Kyparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deckaren
CP har gamla knarkskulder till SC som han vägrar betala. SC surnar till tänker skicka torpeder på CP. CP blir skraj och kommer till slut fram till en lösning som består i att "göra upp" med SC. För detta ändamål medför han en revolver han tidigare snott från SC. Hittar istället Palme och resten är den gamla vanliga storyn. Nu är det här kanske inte någon speciellt unik teori och den gör sig onekligen inte lika häftigt på film som mina föregående teorier, om någon skulle få idén att sätta ihop en dramadokumentär serie långfilmer i action-stil som skildrar samtliga kända teorier som hittills påkommits. Men verkligheten kan ibland underträffa dikten...

Det finns redan en dokumentär som visar på den här historien så här riskerar du nog att bli kallad härmis Det är förmodligen såhär det gått till allt tyder på det!

Citat:
Ursprungligen postat av Cyporg Baleout

Jag har alltid sett fantombilden som mer "slavisk" ut, jugge eller ryss som typ.

Fantombilden som gjordes av Mårten Palmé själv är tyvärr hemligstämplad men enligt mycket trovärdig källa(Aftonbladet) är det i det närmaste ett foto av CP, Mårten ritade denna bild straxt efter mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in