2015-07-02, 15:40
Avslutad
Stör mig enormt på folk som använder minst 5 smileys eller förlåt emojis som de så äckligt heter. Kan förstå en enstaka för att förstärka en känsla i sin text. Eller för att understrycka att man skämtar men skriva

" Sitter i solen och livet är underbart "

Får mig att må illa. Blir förfärad att man ej kan uttrycka sig i ord utan väljer en irriterande symbol för att uttrycka sig. Detta fördummar ju samhället. Lär er skriva ordentligt i stället !

Vad beror detta fenomen på? Som sagt enstaka =) =/ inget fel med det. Men när man minst har 5-6 sådana i sitt inlägg måste man ju vara lätt förståndshandikappad?

Hur reagerar ni när folk gör det?
Känns som allt fler äldre börjat göra det också

Känns som människan blir dummare och dummare. Snart så är vi tillbaka i få ords stadiet och läten utgör mest av kommunikationen känns det som.

Kan erkänna är själv inte den bästa på att skriva. Men behöver inte 100 smågubbar/symboler för att uttrycka det jag vill.
Senast redigerad av Captinhero 2015-07-02 kl. 15:43.
Citera
2015-07-02, 15:50
Medlem
Du måste leva ett väldigt bra liv eftersom du kan störa dig på såna småsaker grattis.
Citera
2015-07-02, 15:50
Medlem
vanligvaniljs avatar
Folk använder nog det för att inte verka dryg, är mycket vanligare i yngre åldrar. Instämmer med vad du säger använder också smileys någon gång då och då men väldigt sällan.
Citera
2015-07-02, 15:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AkiraKurosawaFan
Du måste leva ett väldigt bra liv eftersom du kan störa dig på såna småsaker grattis.

Stör mig på mkt i denna värld, detta är bara en av de senaste idiotin som denna mänsklighet har lyckats skapa fram.
Citera
2015-07-02, 16:09
Medlem
Jag har upptäckt att just en smilie på Flashback tycks betyda "Jag drar förhastade slutsatser, förstår mig inte på diskussionen och har fel":

Det är mycket sällan jag läst ett inlägg där personen har rätt och samtidigt skriver:
Citera
2015-07-02, 18:31
Medlem
tjenaremannen123s avatar
Brukar använda enstaka smileys när jag skriver meddelanden.

Tillfällen då jag skriver många: 3-10 är när jag vill vara dryg, alltså medvetet överdriva.

Nog aldrig stött på någon person som är seriös när den skriver många smileys, verkar helt onödigt.
Att koppla det till IQ är nog lite väl att överdriva!
Citera
2015-07-02, 19:10
Medlem
PiusXIIIs avatar
Jag känner inget behov att använda "smilfinkar" när jag skriver, men man märker att det går åt andra hållet också. En del människor verkar ha svårt att förstå en text som inte innehåller dylika kritter. Är man lite ironisk när man skriver måste man nästan sätta in en fink om ska ha en chans att bli förstådd.
Citera
2015-07-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PiusXIII
Jag känner inget behov att använda "smilfinkar" när jag skriver, men man märker att det går åt andra hållet också. En del människor verkar ha svårt att förstå en text som inte innehåller dylika kritter. Är man lite ironisk när man skriver måste man nästan sätta in en fink om ska ha en chans att bli förstådd.

Du svarar ju på din egen fråga!

Du svarar ju på din egen fråga

osv. osv... är det inte lätt att förstå den underliggande tonen i frågorna då en smily tillsätts och förklarar om man ler eller dumförklarar någon?
Citera
2015-07-02, 20:10
Medlem
Pescasss avatar
Jag gör det eftersom att den jag skriver med ska veta vilket "mood" jag ligger på.

typ som den här

Du din förbannade jävel

du din förbannade jävel

Du din förbannade jävel
Citera
2015-07-02, 20:14
Medlem
Människan blir inte dummare av att använda smileys. Smileys are bara ett effektivt sätt att berätta för omvärlden vilken intelligensnivå man ligger på.
Citera
2015-07-02, 21:18
Medlem
Västkustskts avatar
Jag använder i princip aldrig smileys så jag måste vara oerhört intelligent.
Citera
2015-07-02, 21:23
Medlem
partyboels avatar
Eftersom det är svårt att tolka ironi över text är smileys ett ganska bra verktyg för att tydliggöra texten så att mottagaren förstår den fullt ut. Däremot undrar jag om det krävs låg IQ för att ens kunna dra en parallell mellan lågt IQ och smileys. Känns som en koppling en väldigt ensam människa skulle göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in