Citat:
Det känns, såklart, förjävligt med Nainggolans mål mot Sverige igår. Visst, det är kul att det går bra för Romas spelare i EM, men jag skulle aldrig få för mig att fira när en Romaspelare gör mål mot Sverige. Har däremot läst massor med svenska Romafans som firade när Nainggolan satte den. Mot Sverige. Herregud, går det att bli mer patetisk? Okej om man har belgiska föräldrar, men att heja på Belgien mot Sverige pga Nainggolan...Padoin är för mig samma sorts spelare som den forna Juventus spelaren Birindelli (som var högerback om jag minns rätt) skönt namn också. Rotationsspelare som spelade i slutet av matcher när tongivande spelare behövde vila eller när segern var färdig och segercigarren behövde bytas in för att stänga matchen. Sedan var ju ioförsig Birindelli en bättre fotbollsspelare än Padoin men han behärskade inte lika många positioner som Padoin, utan var endast ytterback i 4-backs linje. Han var ju ändå andra hands val som ytter i Juve.
Giaccherini saknar han som fan iJuve, kass teknik men härlig grinta, springer runt som en herrelös hund på fotbollsplanen. Däremot så näta ju gacce nu i EM efter en fin framspelning.
Måste vara en tråkig dag för romanista, när svenskdödaren heter radja. Deras största stjärna i EM förutom De Rossi om jag nu inte missat någon.
Dröjer nog 10år till
Men visst du har rätt, en scudetto i Rom är stort eftersom Roma vinner så sällan och bara vunnit några ynka scudetto genom tiderna. Själv så sluta jag bry mig om scudetto för Juve efter de nått upp till 30st scudetto, kanske man kan börja bry sig lite mer när de närmar sig de 40. Men blev mätt efter de 2st första åren i rad vi vann. Bästa var ju Del Piero sista säsong när vi vann, den har betytt mest när det gäller scudetto på senare år.
Samma med italienska kuppen, först upp till 10st blev juve till slut. Roma har ju 9st och varit nära 10st först. Minns ju deras final mot Lazio. Nu har Juve 11st så.
Ege bara CL som är högintressant just nu att vinna
Giaccherini saknar han som fan iJuve, kass teknik men härlig grinta, springer runt som en herrelös hund på fotbollsplanen. Däremot så näta ju gacce nu i EM efter en fin framspelning.
Måste vara en tråkig dag för romanista, när svenskdödaren heter radja. Deras största stjärna i EM förutom De Rossi om jag nu inte missat någon.
Dröjer nog 10år till
Men visst du har rätt, en scudetto i Rom är stort eftersom Roma vinner så sällan och bara vunnit några ynka scudetto genom tiderna. Själv så sluta jag bry mig om scudetto för Juve efter de nått upp till 30st scudetto, kanske man kan börja bry sig lite mer när de närmar sig de 40. Men blev mätt efter de 2st första åren i rad vi vann. Bästa var ju Del Piero sista säsong när vi vann, den har betytt mest när det gäller scudetto på senare år.Samma med italienska kuppen, först upp till 10st blev juve till slut. Roma har ju 9st och varit nära 10st först. Minns ju deras final mot Lazio. Nu har Juve 11st så.
Ege bara CL som är högintressant just nu att vinna