2016-06-23, 16:37
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Padoin är för mig samma sorts spelare som den forna Juventus spelaren Birindelli (som var högerback om jag minns rätt) skönt namn också. Rotationsspelare som spelade i slutet av matcher när tongivande spelare behövde vila eller när segern var färdig och segercigarren behövde bytas in för att stänga matchen. Sedan var ju ioförsig Birindelli en bättre fotbollsspelare än Padoin men han behärskade inte lika många positioner som Padoin, utan var endast ytterback i 4-backs linje. Han var ju ändå andra hands val som ytter i Juve.

Giaccherini saknar han som fan iJuve, kass teknik men härlig grinta, springer runt som en herrelös hund på fotbollsplanen. Däremot så näta ju gacce nu i EM efter en fin framspelning.

Måste vara en tråkig dag för romanista, när svenskdödaren heter radja. Deras största stjärna i EM förutom De Rossi om jag nu inte missat någon.

Dröjer nog 10år till Men visst du har rätt, en scudetto i Rom är stort eftersom Roma vinner så sällan och bara vunnit några ynka scudetto genom tiderna. Själv så sluta jag bry mig om scudetto för Juve efter de nått upp till 30st scudetto, kanske man kan börja bry sig lite mer när de närmar sig de 40. Men blev mätt efter de 2st första åren i rad vi vann. Bästa var ju Del Piero sista säsong när vi vann, den har betytt mest när det gäller scudetto på senare år.

Samma med italienska kuppen, först upp till 10st blev juve till slut. Roma har ju 9st och varit nära 10st först. Minns ju deras final mot Lazio. Nu har Juve 11st så.

Ege bara CL som är högintressant just nu att vinna
Det känns, såklart, förjävligt med Nainggolans mål mot Sverige igår. Visst, det är kul att det går bra för Romas spelare i EM, men jag skulle aldrig få för mig att fira när en Romaspelare gör mål mot Sverige. Har däremot läst massor med svenska Romafans som firade när Nainggolan satte den. Mot Sverige. Herregud, går det att bli mer patetisk? Okej om man har belgiska föräldrar, men att heja på Belgien mot Sverige pga Nainggolan...
Citera
2016-06-23, 16:44
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Det känns, såklart, förjävligt med Nainggolans mål mot Sverige igår. Visst, det är kul att det går bra för Romas spelare i EM, men jag skulle aldrig få för mig att fira när en Romaspelare gör mål mot Sverige. Har däremot läst massor med svenska Romafans som firade när Nainggolan satte den. Mot Sverige. Herregud, går det att bli mer patetisk? Okej om man har belgiska föräldrar, men att heja på Belgien mot Sverige pga Nainggolan...

Ja eller hur är det sjukt att fira. Läste även en del på Juventus forum där ett par st höll på Italien mot Sverige, anledningen var att BBC och Buffon spelar för Italien (och zaza men nämndes ej, inte sådan ikon för juvefans) och det är åt helvete. Hade ju kunnat räknat dit Marchisio om inte skadan satte stop för hans medverkande. Så sätt halva laget är i princip Juventus om alla är skadefria däremot så är det fortfarande vårat land de möter så förstår inte hur man kan vara så färgad av sitt klubbval att man väljer att hålla på motståndarna!
Citera
2016-06-23, 16:56
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Ja eller hur är det sjukt att fira. Läste även en del på Juventus forum där ett par st höll på Italien mot Sverige, anledningen var att BBC och Buffon spelar för Italien (och zaza men nämndes ej, inte sådan ikon för juvefans) och det är åt helvete. Hade ju kunnat räknat dit Marchisio om inte skadan satte stop för hans medverkande. Så sätt halva laget är i princip Juventus om alla är skadefria däremot så är det fortfarande vårat land de möter så förstår inte hur man kan vara så färgad av sitt klubbval att man väljer att hålla på motståndarna!

Känns som att man måste lida av starka identitetsproblem om man ständigt hejar på motståndaren till ens eget land. För mig är Italien självklart en favorit, när jag var liten så var det italienska landslaget lika viktigt som Roma. Sedan växte jag upp. Alltså, Gli Azzurri är fortfarande ett lag jag hejar på och gläds med, men jag skulle som sagt inte kunna heja på motståndaren när Sverige spelar. Nu gick det som det gick och nu är det Italien som gäller. Sjukt dock att man får möta Spanien i åttondelen efter ett så starkt gruppspel.

Angående Berardi så förstår jag dina invändningar, men om man istället vänder på det så får han nu ytterligare en säsong i en trygg miljö där han bevisligen klarar av att prestera på hög nivå. Dessutom får han pröva på spel ute i Europa. Kan nog visa sig vara bra för hans utveckling i slutändan med ett extra år i Sassuolo. Samtidigt förstår jag kritiken. Han verkar vara väldigt hemmakär och det går att ifrågasätta om han har rätt mentalitet för att spela i en storklubb.
Citera
2016-06-23, 20:17
Medlem
Calogeros avatar
Hade helt missat att Paloschi skrivit på för Atalanta. En riktigt bra värvning och skulle Sam Larsson gå dit så kommer det att bli en häftig anfallstrio som Bergsmoborna får följa: Alejandro Gomez-Paloschi-Larsson. Kul dessutom ifall det kommer en ny svensk till Serie A. Hoppas att Viasat har en studio även till Serie A matcherna nästa säsong på regelbunden basis. Föga troligt tyvärr, men det hade varit kul att få se Uno Kryss Due version 2. Hämta tillbaka Claes Åkesson och varför inte låta Thomas Brolin och Kennet Andersson vara med på ett hörn. Och självklart resorna med Don Tommaso.
Citera
2016-06-23, 22:28
Medlem
Citat:
Padoin lär nog först och främst få spela ytterback tänker jag? Det är där han gör sig bäst, även om han som sagt sällan gör bort sig någonstans på planen.

Ja, Valdifiori hade varit häftig att se i Cagliari. Tillsammans med Padoin, Bruno Alves, Storari, och såklart den härlige Marco Sau som vi pratade om skulle han utgöra ett ganska profilstarkt gäng som blir roligt att följa.

Den som man helst vill ha är Venuzuelas kapten Rincon. Och sedan stänga il Mercato, men man har några alternativ.

Oavsett så vill jag gärna att man håller det till tre eller fyra förstärkningar för att sedan bygga vidare på laget som tog upp dem från Serie B. Satsa på sikt och våga ha med egna talanger i startelvan.

Jag vill inte att man satsar på alltför många till åren komna spelare som bildar en främlingslegion. Balans och hjärta.
Citera
2016-06-27, 19:05
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Den som man helst vill ha är Venuzuelas kapten Rincon. Och sedan stänga il Mercato, men man har några alternativ.

Oavsett så vill jag gärna att man håller det till tre eller fyra förstärkningar för att sedan bygga vidare på laget som tog upp dem från Serie B. Satsa på sikt och våga ha med egna talanger i startelvan.

Jag vill inte att man satsar på alltför många till åren komna spelare som bildar en främlingslegion. Balans och hjärta.
Rincon hade varit ett annat häftigt nyförvärv, även om jag hellre hade sett en honduran som får gå i David Suazos fotspår. Jerry Bengtson?

Ser du matchen på ön?
Citera
2016-06-27, 20:43
Medlem
Citat:
Rincon hade varit ett annat häftigt nyförvärv, även om jag hellre hade sett en honduran som får gå i David Suazos fotspår. Jerry Bengtson?

Ser du matchen på ön?
Ser matchen ungefär så här:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13450733_1282788185117305_5674742748801743660_n.jp g?oh=b6c18bfff47817bba100b6aab0e409f6&oe=580E3F46

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13533096_1282861658443291_8552284678417283744_n.jp g?oh=08fc3a6bc4c0c961adba8608bc366c42&oe=57EBA74C

!

Contes lagbygge imponerar vansinnigt mycket. Verratti och Marchisio skadade, samt Pirlo framför TVn (se ovan).
Citera
2016-06-27, 20:46
Medlem
Ferry31s avatar
Graziano Pellé får gärna komma tillbaka till Feyenoord
Citera
2016-06-27, 20:54
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ser matchen ungefär så här:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13450733_1282788185117305_5674742748801743660_n.jp g?oh=b6c18bfff47817bba100b6aab0e409f6&oe=580E3F46

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13533096_1282861658443291_8552284678417283744_n.jp g?oh=08fc3a6bc4c0c961adba8608bc366c42&oe=57EBA74C

!

Contes lagbygge imponerar vansinnigt mycket. Verratti och Marchisio skadade, samt Pirlo framför TVn (se ovan).

Vackert! Själv såg jag Italien mot Belgien med ett gäng vänner från Italien. Trots att samtliga såklart var lyriska tror jag ingen hade trott på det här. Och som jag skrev i matchtråden, tar mer än gärna på mig dumstruten efter att ha sågat Contes uttagning innan turneringen ens dragit igång. Pellè-Eder har fungerar hur bra som helst och De Rossi ser som vanligt riktigt bra ut i landslaget. Nu när Sverige är ute är det skönt att Gli Azzurri finns kvar att glädjas med och sätta hjärtat i halsgropen.

Dags för Lagerbäck att fullborda den här kvällen!
Citera
2016-06-27, 21:17
Medlem
JayGatsbys avatar
Herregud vad Gli Azurri är stabila i detta mästerskap.
Inte så mycket superstjärnor möjligen, men stabilt och enat italienskt lag.
Riktig calcio!

Får vi se en repris av detta på lördag?
https://www.youtube.com/watch?v=w97SC0XUMBc
Citera
2016-06-27, 21:23
Medlem
Tyskland mot i Italien i kvartsfinal. Borde vara final!

Regerande världsmästare, fantastiska spelare och imponerat hittills.

Ma ora Germania, senza paura.

Italien har inget att förlora förutom sin vansinniga statistik mot Tyskland.

Totala landslagsstatistiken är inte så imponerande. 15 segrar, 10 oavgjorda och 8 förluster.

Men i mästerskap:
31 May 1962 West Germany v Italy D 0-0 FIFA World Cup
17 Jun 1970 Germany v Italy W 3-4 FIFA World Cup
14 Jun 1978 Germany v Italy D 0-0 FIFA World Cup
11 Jul 1982 Italy v Germany W 3-1 FIFA World Cup
10 Jun 1988 Germany v Italy D 1-1 UEFA European Championship
19 Jun 1996 Italy v Germany D 0-0 UEFA European Championship
04 Jul 2006 Germany v Italy W 0-2 FIFA World Cup
28 Jun 2012 Germany v Italy W 1-2 UEFA European Championship

Senaste matchen slutade dock:
29 Mar 2016 Germany v Italy L 4-1 International friendly

Vilket såklart är logiskt eftersom Tyskland är mycket bättre.
Citera
2016-06-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
...
Får vi se en repris av detta på lördag?
https://www.youtube.com/watch?v=w97SC0XUMBc
Man slutförde matchen med fyra anfallare. Semifinal mot Tyskland på en arena som Tyskland aldrig tidigare förlorat. Machiavellis och till viss del Nietsches Virtú!

Att våga hänge sig helhjärtat.

Ovanstående kan den gode Ezzelino dock mer om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in