2016-06-22, 14:11
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Två rätt coola värvningar ändå, det får man säga. Padoin kanske för många mest är ett internetfenomen, "segercigarren" "fyra scudetti mer än vad Totti har" etc. Men faktum är att Padoin enligt mig är en rätt underskattad spelare. Han har alltså i Juventus använts som ytterback, regista, mezzala, ja till och med som trequartista om jag inte missminner mig. Och visst, särskilt spektakulär är han då inte, men samtidigt gör Simone Padoin väldigt sällan en dålig match. Han kommer att göra Cagliari gott.

Hur går det för Marco Sau?

Här har du förresten alla affärer hittills. Ja, det är gazzettan.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/20-06-2016/serie-a-tutti-affari-20-squadre-juve-regina-inter-insegue-16041447685.shtml

Tråkigt nog blev det bara 4 scudetto mer för cigarren än totti Ingen garanti för fler scudetto nu heller när paddan lämnade.

Jag har sett i princip alla matcher med Juventus de gångna åren och enda såklart Padoin. Han gör sig bäst som högerback, något sämre som mezzala men helt klart godkänd. Även spelat kantspelare i 3-5-2 men där gör han sig inte lika bra helt klart, ser mer hans brister där. Anledningen är att han offensivt sätt brister och på en kant i 3-5-2 måste man kan prestera framåt därav är han bättre som renodlad högerback i 4-backslinje.

Men han har även spelat som regista några matcher och kanske någon enstaka match trequartista. Enda positioner han inte haft är målvakt och anfallare. Men om det är någon som klarar målvaktspositionen så är det paddan!

Positioner i nummerordning från bäst till sämst:

1. höger back i 4-backslinje
2. Mezzala
2. Yttermittfältare i 3-5-2
3. Regista
4. Trequartista

Vill man få ut mest av Padoin så tycker jag högerback om man inte har en bättre spelare förstås för den positonen men annars så är han bara snäppet sämre som mezzala.

Defensivt sätt gör Padoin det väldigt bra som högerback i 4-backslinje däremot offensivt är där det brister. En Evra light skulle jag säga.

Regista kan säkert funka i en mindre klubb som inte har den där stjärn-registan. Trequartista är hans sämsta position även om han spelat där någon enstaka match under säsongen, förmodligen som inhoppare men ingen position jag skulle satsa Paddan på.
Citera
2016-06-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Verkar som att endast Barzagli och Florenzi kommer att spela mot Irland, dvs nio nya spelare i startelvan.
...
Vafan! Tydligen även Bonucci. Tycker jag inte riktigt om. Han har redan en varning och skulle han bli avstängd eller skadad minskar gli Azzurris chanser mot Spanien betydligt.
Citera
2016-06-22, 22:54
Medlem
Stora skärmen och ljudet på Sverige mot Belgien, medan den lilla ljudlöst på Italien mot Irland.

Irland spelade med stor intensitet och vilja, medan gli Azurri var skakiga bakåt samtidigt som de skapade förtvivlat lite framåt. Varför tvinga två av de viktigaste spelarna att spela en betydelselös match? Dessutom såg Barzagli och Bonucci trötta och tveksamma ut. Kan vara att de var rädda för varningar och ville spara energi, men vafan i helvete ska de spela hela nmatchen för?! Finns ingen anledning för Conte att vara rädd för att förlora.

Tragiskt att Insigne alltså fortfarande inte platsar trots att det var en fullständig B-uppställning. Han och El Shaarawy kom in mot slutet.

Irland vann rättvist.
Senast redigerad av Brille68 2016-06-22 kl. 22:58.
Citera
2016-06-22, 23:01
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Så j*kla dålig match av Italien. Man kan inte skylla allt på kass plan och luftade spelare. Såg så typiskt dålig-italienskt ut med slarv och sovande.
Även om matchen var betydelselös så har man stoltheten och flytet att spela för!
Citera
2016-06-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Slutspelsträdet är fan ett skämt. Spanien, Tyskland och Frankrike innan en eventuell final. Herregud.
Lagen på den högra sidan har sammanlagt nio EM-titlar, på den vänstra 0:

https://pbs.twimg.com/media/CllXNUCWEAEAbCC.jpg

Om vi ska börja räkna VM-titlar så har de till höger 11 VM-titlar medan de till vänster återigen samtidigt har 0...

Bara för att få en känsla för lagens tyngd. Lagen som har tagit sig vidare har såklart förtjänat det via prestationer på planen
Senast redigerad av Brille68 2016-06-22 kl. 23:33. Anledning: kan fan inte räkna...
Citera
2016-06-23, 00:33
Medlem
Klopeks avatar
Rätt komiskt när Kim Källström säger i intervju efter matchen "Irland är bra de slog Italien med 1-0", men lilla vännen kolla laguppställningen innan du uttalar dig. Och lätt där också till att matchen var betydelselös för Italien då de redan var klara.

Chiellini - vilades för att inte riskera avstängning mot Spanien.

2/3 av mittfältet utbytt, bara Motta som ska kunna räknas som ordinarie. Hela anfallet utbytt zaza och mobilen istället för eder och pele.

5st ordinarie utespelare var ställda åt sidan, 6st spelare med Buffon räknat då han var avstängd. Kantspelarna spelar mindre roll vem som spelar då de är väldigt jämnbra/jämndåliga. Däremot mittfältet och anfallet var B-spelare förutom Motta.

Höll dock på att slita sönder mitt hår när jag såg att bonucci var med från start, gult kort och bye bye mot spanien då han hade ett gult kort sedan innan. Vadfan tänkte conte med där??? Tänkte han med peruken eller? En helt betydelselös match men visst med facit i hand klarade han sig.

Satan vad jag saknar Verratti och Marchisio, blir nästan tårögd när jag tänker på vilket mittfält Italien hade kunnat ställa upp med Kunde haft EM's bästa mittfält! Lätt!

Marchisio - Verratti - De Rossi/Motta

Blir deprimerad när jag tänker på att vi redan ska ställa oss mot Spanien och så fattas två st så självskrivna mittfältare...
Citera
2016-06-23, 00:43
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Stora skärmen och ljudet på Sverige mot Belgien, medan den lilla ljudlöst på Italien mot Irland.

Irland spelade med stor intensitet och vilja, medan gli Azurri var skakiga bakåt samtidigt som de skapade förtvivlat lite framåt. Varför tvinga två av de viktigaste spelarna att spela en betydelselös match? Dessutom såg Barzagli och Bonucci trötta och tveksamma ut. Kan vara att de var rädda för varningar och ville spara energi, men vafan i helvete ska de spela hela nmatchen för?! Finns ingen anledning för Conte att vara rädd för att förlora.

Tragiskt att Insigne alltså fortfarande inte platsar trots att det var en fullständig B-uppställning. Han och El Shaarawy kom in mot slutet.

Irland vann rättvist.

Bredden i Italien är värdelös ärligt talat, speciellt i backlinjen. Finns ju ingen som kan ersätta någon av BBC och göra det i närhetens så bra, ogbonna är väl den som är närmast och fick med all rätt spela idag. Men en avstängning eller skada på någon utav dessa 3 herrar så kan man nästan på förhand säga byebye till vidare avancemang så viktiga är dessa 3 mot vilka lag än Italien möter.

Mittfältet hade ju varit Italiens starka del vid skador/avstängningar om Marchisio och Verratti hade varit med. De hade haft fin bredd där men nu tycker jag inte bredden är lika bra. Man hade alltså kunnat ha dessa två som ordinarie och ha en av Motta eller De Rossi på bänken och likaså ha giaccherini som Joker på bänken. 5st riktigt bra mittfältare och man hade haft bra uppbackning då som sagt.

Anfallet har varit bättre än väntat, tycker Pellé gjort det bra åtminstone. Godkänt hitills...
Citera
2016-06-23, 15:20
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Det var en ok länk. Superenkel, som kanske byggs på efterhand?

Väldigt få nyförvärv, betydligt fler som lämnar sina klubbar. Vilket är naturligt så här tidigt under sommaren. Cagliari har varit tydliga med vad deras strategi är, Rastelli uttryckte det som; jag vill ha en Vierchowod och en Rui Costa.

En erfaren och tuff mittback där Bruno Alves var ett bra val, även om det även var snack om Pasqual från Fiorentina, som nu hamnat i Empoli. Och man ville ha en kreativ mittfältare. Jag är osäker på att Padoin är den som man söker utan han är mer en spelare som är fantastiskt nyttig och som kan inneha flera positioner. Valdifiori skulle vara perfekt, men det blir nog för svårt.

Annars handlar det om att förlänga med nyckelpersoner, samt ge utrymme för talanger. Inte minst därför är Bruno Alves och Padoin nyttiga. Cagliari behåller tränaren och förstärker med ett fåtal erfarna och duktiga spelare men bygger vidare på laget som skulle vara en nystart. Det ser bra ut.

Padoin lär nog först och främst få spela ytterback tänker jag? Det är där han gör sig bäst, även om han som sagt sällan gör bort sig någonstans på planen.

Ja, Valdifiori hade varit häftig att se i Cagliari. Tillsammans med Padoin, Bruno Alves, Storari, och såklart den härlige Marco Sau som vi pratade om skulle han utgöra ett ganska profilstarkt gäng som blir roligt att följa.
Senast redigerad av Calogero 2016-06-23 kl. 15:31.
Citera
2016-06-23, 15:24
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Tråkigt nog blev det bara 4 scudetto mer för cigarren än totti Ingen garanti för fler scudetto nu heller när paddan lämnade.

Jag har sett i princip alla matcher med Juventus de gångna åren och enda såklart Padoin. Han gör sig bäst som högerback, något sämre som mezzala men helt klart godkänd. Även spelat kantspelare i 3-5-2 men där gör han sig inte lika bra helt klart, ser mer hans brister där. Anledningen är att han offensivt sätt brister och på en kant i 3-5-2 måste man kan prestera framåt därav är han bättre som renodlad högerback i 4-backslinje.

Men han har även spelat som regista några matcher och kanske någon enstaka match trequartista. Enda positioner han inte haft är målvakt och anfallare. Men om det är någon som klarar målvaktspositionen så är det paddan!

Positioner i nummerordning från bäst till sämst:

1. höger back i 4-backslinje
2. Mezzala
2. Yttermittfältare i 3-5-2
3. Regista
4. Trequartista

Vill man få ut mest av Padoin så tycker jag högerback om man inte har en bättre spelare förstås för den positonen men annars så är han bara snäppet sämre som mezzala.

Defensivt sätt gör Padoin det väldigt bra som högerback i 4-backslinje däremot offensivt är där det brister. En Evra light skulle jag säga.

Regista kan säkert funka i en mindre klubb som inte har den där stjärn-registan. Trequartista är hans sämsta position även om han spelat där någon enstaka match under säsongen, förmodligen som inhoppare men ingen position jag skulle satsa Paddan på.

Samtidigt vet vi att en scudetto i Rom är som tio i Turin.

I övrigt håller jag med om din rangordning. Kan tycka att det är tråkigt att Padoin lämnar Juventus. Han utvecklades till något av en kultspelare och var mycket uppskattad av både Conte och Allegri. Gav alltid hundra procent när han fick chansen. Lite som Giaccherini. Sådana spelare som alltid uppskattas av såväl tränaren som lagkamrater.
Senast redigerad av Calogero 2016-06-23 kl. 15:30.
Citera
2016-06-23, 16:08
Medlem
Calogeros avatar
Påtal om Juventus så kommer inte Berardi den här sommaren heller. Det säger åtminstone Squinzi i en intervju som man kan läsa i dagens Corriere Dello Sport. Man kan tycka att det är märkligt att Berardi tycks nobba Juventus gång på gång, framförallt nu när Turinklubben tappat Alvaro Morata, men samtidigt måste jag säga att det är befriande när en ung kille som Berardi som trots att han jagats utav stora klubbar som Juventus, Barcelona, Inter och Milan efter två succésäsonger väljer stt skynda långsamt. Han kommer att gå till Juventus efter nästa säsong säger Squinzi. En till säsong i Sassuolo tillsammans med Di Francesco där han (förhoppningsvis) får internationell erfarenhet från Europa League.

http://m.corrieredellosport.it/notizia/calcio/euro-2016/calciomercato/2016/06/23-12786931/calciomercato_squinzi_nessun_offerta_dallinter_ber ardi_andr_alla_juventus
Citera
2016-06-23, 16:20
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Samtidigt vet vi att en scudetto i Rom är som tio i Turin.

I övrigt håller jag med om din rangordning. Kan tycka att det är tråkigt att Padoin lämnar Juventus. Han utvecklades till något av en kultspelare och var mycket uppskattad av både Conte och Allegri. Gav alltid hundra procent när han fick chansen. Lite som Giaccherini. Sådana spelare som alltid uppskattas av såväl tränaren som lagkamrater.

Padoin är för mig samma sorts spelare som den forna Juventus spelaren Birindelli (som var högerback om jag minns rätt) skönt namn också. Rotationsspelare som spelade i slutet av matcher när tongivande spelare behövde vila eller när segern var färdig och segercigarren behövde bytas in för att stänga matchen. Sedan var ju ioförsig Birindelli en bättre fotbollsspelare än Padoin men han behärskade inte lika många positioner som Padoin, utan var endast ytterback i 4-backs linje. Han var ju ändå andra hands val som ytter i Juve.

Giaccherini saknar han som fan iJuve, kass teknik men härlig grinta, springer runt som en herrelös hund på fotbollsplanen. Däremot så näta ju gacce nu i EM efter en fin framspelning.

Måste vara en tråkig dag för romanista, när svenskdödaren heter radja. Deras största stjärna i EM förutom De Rossi om jag nu inte missat någon.

Dröjer nog 10år till Men visst du har rätt, en scudetto i Rom är stort eftersom Roma vinner så sällan och bara vunnit några ynka scudetto genom tiderna. Själv så sluta jag bry mig om scudetto för Juve efter de nått upp till 30st scudetto, kanske man kan börja bry sig lite mer när de närmar sig de 40. Men blev mätt efter de 2st första åren i rad vi vann. Bästa var ju Del Piero sista säsong när vi vann, den har betytt mest när det gäller scudetto på senare år.

Samma med italienska kuppen, först upp till 10st blev juve till slut. Roma har ju 9st och varit nära 10st först. Minns ju deras final mot Lazio. Nu har Juve 11st så.

Ege bara CL som är högintressant just nu att vinna
Senast redigerad av Klopek 2016-06-23 kl. 16:23.
Citera
2016-06-23, 16:34
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Påtal om Juventus så kommer inte Berardi den här sommaren heller. Det säger åtminstone Squinzi i en intervju som man kan läsa i dagens Corriere Dello Sport. Man kan tycka att det är märkligt att Berardi tycks nobba Juventus gång på gång, framförallt nu när Turinklubben tappat Alvaro Morata, men samtidigt måste jag säga att det är befriande när en ung kille som Berardi som trots att han jagats utav stora klubbar som Juventus, Barcelona, Inter och Milan efter två succésäsonger väljer stt skynda långsamt. Han kommer att gå till Juventus efter nästa säsong säger Squinzi. En till säsong i Sassuolo tillsammans med Di Francesco där han (förhoppningsvis) får internationell erfarenhet från Europa League.

http://m.corrieredellosport.it/notizia/calcio/euro-2016/calciomercato/2016/06/23-12786931/calciomercato_squinzi_nessun_offerta_dallinter_ber ardi_andr_alla_juventus

Har följt den här soppan en del, Berardi är ju interista i grunden så delvis därför han tvekar. Sedan vet jag inte om det är "starkt" att nobba andra klubbar, det är liksom sista klivet för att få sitt erkännande. Han skulle få gott om speltid antingen ihop med Dybala men förmodligen som andrahandsval efter Dybala och sakta men säkert slussas in. Eller varför inte prova på han som trequartista och ta in den där lapadula som ett billigt fjärde alternativ till anfallet. I värsta fall köra Berardi som anfallre om han inte klarar av trequartista.

Saken är den att förra säsongen var Juve extremt obalanserat i anfallet:

Tekniska anfallare:
Dybala

Betongklossar:
Zaza
Mandzukic
Morata - lite bättre teknik än dom andra men han är enligt mig inte en teknisk anfallare vilket man kunde se i Serie A, han kunde aldrig göra sin gubbe utan vara beroende av ytor och lämpade sig därför bäst i lag som kontrar alt mot lag som tryckte tillbaka juve som Bayern då han fick öppna ytor. Och som alla vet i Serie A så möter man sittande lag när det gäller alla mindre klubbar.

Och iår ser det alltså ännu bättre ut för en spelare som Berardi, Juve behöver en anfallare så oavsett så skulle Berardi bli andra val bakom Dybala då han är teknisk medans Mandzukic tar platsen bredvid och Zaza blir andrahandsval efter mandzukic.

Tror Inter kan norpa Berardi och vill han dit så är det lika bra han går direkt istället för att halvhjärtat gå till Juventus. För sanningen är den att talanger ska springa till Turin när man får ett erbjudande från Juventus. Vara rädd som en liten fågelunge över speltid som Berardi ha verkat vara förstör bara för honom själv, är ju han som ska bevisa att han är värdig. Ser det bara positivt att inte lägga allt ansvar på han direkt utan slussa in honom sakta men säkert, precis som Juventus har gjorde med Pogba men även Dybala. Det är Juve mästare på.

Edit: Morata har köpts tillbaka av Real för återköpsklausulen ca 28 miljoner euro, nånstans där.
Senast redigerad av Klopek 2016-06-23 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in