Citat:
Två rätt coola värvningar ändå, det får man säga. Padoin kanske för många mest är ett internetfenomen, "segercigarren" "fyra scudetti mer än vad Totti har" etc. Men faktum är att Padoin enligt mig är en rätt underskattad spelare. Han har alltså i Juventus använts som ytterback, regista, mezzala, ja till och med som trequartista om jag inte missminner mig. Och visst, särskilt spektakulär är han då inte, men samtidigt gör Simone Padoin väldigt sällan en dålig match. Han kommer att göra Cagliari gott.
Hur går det för Marco Sau?
Här har du förresten alla affärer hittills. Ja, det är gazzettan.
http://www.gazzetta.it/Calciomercato/20-06-2016/serie-a-tutti-affari-20-squadre-juve-regina-inter-insegue-16041447685.shtml
Hur går det för Marco Sau?
Här har du förresten alla affärer hittills. Ja, det är gazzettan.

http://www.gazzetta.it/Calciomercato/20-06-2016/serie-a-tutti-affari-20-squadre-juve-regina-inter-insegue-16041447685.shtml
Tråkigt nog blev det bara 4 scudetto mer för cigarren än totti
Ingen garanti för fler scudetto nu heller när paddan lämnade.Jag har sett i princip alla matcher med Juventus de gångna åren och enda såklart Padoin. Han gör sig bäst som högerback, något sämre som mezzala men helt klart godkänd. Även spelat kantspelare i 3-5-2 men där gör han sig inte lika bra helt klart, ser mer hans brister där. Anledningen är att han offensivt sätt brister och på en kant i 3-5-2 måste man kan prestera framåt därav är han bättre som renodlad högerback i 4-backslinje.
Men han har även spelat som regista några matcher och kanske någon enstaka match trequartista. Enda positioner han inte haft är målvakt och anfallare. Men om det är någon som klarar målvaktspositionen så är det paddan!
Positioner i nummerordning från bäst till sämst:
1. höger back i 4-backslinje
2. Mezzala
2. Yttermittfältare i 3-5-2
3. Regista
4. Trequartista
Vill man få ut mest av Padoin så tycker jag högerback om man inte har en bättre spelare förstås för den positonen men annars så är han bara snäppet sämre som mezzala.
Defensivt sätt gör Padoin det väldigt bra som högerback i 4-backslinje däremot offensivt är där det brister. En Evra light skulle jag säga.
Regista kan säkert funka i en mindre klubb som inte har den där stjärn-registan. Trequartista är hans sämsta position även om han spelat där någon enstaka match under säsongen, förmodligen som inhoppare men ingen position jag skulle satsa Paddan på.

Men visst du har rätt, en scudetto i Rom är stort eftersom Roma vinner så sällan och bara vunnit några ynka scudetto genom tiderna. Själv så sluta jag bry mig om scudetto för Juve efter de nått upp till 30st scudetto, kanske man kan börja bry sig lite mer när de närmar sig de 40. Men blev mätt efter de 2st första åren i rad vi vann. Bästa var ju Del Piero sista säsong när vi vann, den har betytt mest när det gäller scudetto på senare år.