2016-06-27, 22:11
Medlem
Saandros avatar
Fan synd att inte Conte tog med Pavoletti, Jorginho, Bonaventura, Berardi och Romagnoli. SKANDAL, ju. Vad fan tänker han med. Parolo, Eder och Giachherini istället. Herregud...

Jag är helt euforisk. Herregud vilken vinst! Tvivla aldrig på Conte. Han gör mästare av "skit". Följer man allt han säger och är redo att kriga, så visar sig resultaten. Återigen tystar han alla kritiker med SITT AZZURRI. Ett LAG. Inga divor eller joggare.

Vi förlorar aldrig mot Tyskland. Finns inte en chans. Psykiskt har vi redan ett övertag och spelar vi som idag så vinner vi. Det borde ha stått minst 4-0 till Italien om man inte sumpat flera klara chanser.

KOM DÅ TYSKLAND.
Citera
2016-06-27, 22:22
Medlem
JayGatsbys avatar
Antonio Conte är ju helt galen/underbar! Ska bli tråkigt att inte se honom i calcio efter sommaren.

https://www.facebook.com/fotbollskanalen/videos/10153803396987169/
Citera
2016-06-27, 23:30
Medlem
Det löjliga är att Marchisio och Verretti inte är med pga skador, Pirlo för att han är amerikan och att Motta är avstängd samt De Rossi skadade sig under matchen... Det finns alltså knappt några dugliga mittfältare kvar mot Tyskland... Kan bli intressant.
Citera
2016-06-27, 23:34
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Fan synd att inte Conte tog med Pavoletti, Jorginho, Bonaventura, Berardi och Romagnoli. SKANDAL, ju. Vad fan tänker han med. Parolo, Eder och Giachherini istället. Herregud...

Jag är helt euforisk. Herregud vilken vinst! Tvivla aldrig på Conte. Han gör mästare av "skit". Följer man allt han säger och är redo att kriga, så visar sig resultaten. Återigen tystar han alla kritiker med SITT AZZURRI. Ett LAG. Inga divor eller joggare.

Vi förlorar aldrig mot Tyskland. Finns inte en chans. Psykiskt har vi redan ett övertag och spelar vi som idag så vinner vi. Det borde ha stått minst 4-0 till Italien om man inte sumpat flera klara chanser.

KOM DÅ TYSKLAND.

Du skrev aldrig något om en stundande EM-framgång innan mästerskapet drog igång vad jag kan se så jag förstår inte varför du slår dig för bröstet som en gorilla efter varje bra match Italien gör.

Men ja, grym insats idag. Eders fart är svår att stoppa när han kommer i rätt situationer, De Sciglio var lysande defensivt och backlinjen lika vältajmad som vanligt. Pelle stark i target-spelet.
Citera
2016-06-27, 23:38
Medlem
Knugen37s avatar
Så jävla underbart! Missade matchen på grund av mitt förbannade jobb, men ska försöka se om matchen imorgon i lugn och ro.
Citera
2016-06-28, 00:11
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du skrev aldrig något om en stundande EM-framgång innan mästerskapet drog igång vad jag kan se så jag förstår inte varför du slår dig för bröstet som en gorilla efter varje bra match Italien gör.

Men ja, grym insats idag. Eders fart är svår att stoppa när han kommer i rätt situationer, De Sciglio var lysande defensivt och backlinjen lika vältajmad som vanligt. Pelle stark i target-spelet.

Du får ta det hur du vill. Jag skriver inte här lika mycket än vad jag gjorde förr. Av många anledningar. Men som så många andra. Tråden handlar mer om nostalgi och Italiensk kultur än om fotbollen. Inget fel på det, men jag har tröttnat. Att jag inte försvarade Conte HÄR handlar om tid och jobb.

Grym vinst idag. Firade värre än en gorilla idag kan jag säga.
Citera
2016-06-28, 00:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Grym vinst idag. Firade värre än en gorilla idag kan jag säga.

Gott så. Kan säga att jag vrålade som en dåre när Pellé gjorde sitt mål.

Som har nämnts tidigare känns Tyskland-Italien som en inofficiell final. Den som vinner där, vinner EM.
Citera
2016-06-28, 04:59
Medlem
sebastian_s avatar
Jag känner att jag inte har någon skuld i min pessimism och kritik mot laget för det är ta mig sjutton inte samma spelare annat till namnet på tröjan. Det är inte den Edér och de sciglio som jag såg i serie a.Tänk om Conte tagit ut spelare som redan var bra i serie a, det hade blivit 7-0 med en Bonaventura på plan
Senast redigerad av sebastian_ 2016-06-28 kl. 05:02.
Citera
2016-06-28, 10:22
Medlem
Klopeks avatar
Helt sjukt match av Italien igår, defensiv perfektion och sylvassa kontringar av Pelle och Eder!

Spanien hade inte något övertag på bollinnehav i någon stor bemärkelse, kom upp i rutan 53% Spanien och Italien 47%.

Skulle Italien ta em guld så har Italien tagit den svåraste vägen av alla. Först slå ut Spanien, slår vi sedan Tyskland i kvarten så får vi förmodligen möta Frankrike i semifinal då Frankrike bör ta Island. Tänk om Italien slår ut alla dess tre stora nationer och vinner hela skiten och få möta belgien/Portugal i final. Måste vara bland de största Em vinsterna i historien om det blir på detta sätt.

Jämför med Belgien som åkt räkmacka mot lätta lag hela turneringen! Och till viss del Portugal också som har det lätt nu i kvarten, Kroatien hade de enorm tur mot bara.

Tråkiga är att med stor sannolikhet så kommer Belgien eller Portugal komma till final på räkmacka.

På andra sidan står giganter som slår ut varandra en efter en.

Fy fan vad skönt, när allt funkar för Italien är dom ostoppbara! Det finns liksom inget som heter lagom bra spel i slutspel när det gäller Italien, antingen är det tokflopp eller så är de hur grymma som helst.

Tyskarna må vara favoriter men vi vet alla hur det gick senaste gången när vi slog ut dom, på förhand var vi redan utslagna men ballo näta två gånger om. Jag tror och hoppas att det går vägen denna gången också.
Citera
2016-06-28, 10:49
Medlem
Calogeros avatar
Detta sägs vara Romas nya hemmatröja: http://images2.gazzanet.gazzettaobjects.it/wp-content/uploads/sites/20/2016/06/07/20/image.jpeg?v=20160628081500

Tycker den väldigt B ut. Vertikala ränder på en Romatröja, vad är det för påhitt egentligen? Tycker inte att Nike, bortsett ifrån föregående säsongs hemmatröja, lyckats speciellt bra med Roma. Juventus och Adidas är ett annat samarbete som inte känns klockrent direkt.

Så varken Motta eller De Rossi med mot Tyskland alltså. Bäddar kanske för 4-2-3-1? Och vilka blir ens sittande mittfältare då, Parolo-Florenzi? Candreva och Giaccherini är ju också kapabla till att spela centralt, men ja det här blir nog jävligt tufft.
Senast redigerad av Calogero 2016-06-28 kl. 10:52.
Citera
2016-06-28, 12:44
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek

Jämför med Belgien som åkt räkmacka mot lätta lag hela turneringen! Och till viss del Portugal också som har det lätt nu i kvarten, Kroatien hade de enorm tur mot bara.

Tråkiga är att med stor sannolikhet så kommer Belgien eller Portugal komma till final på räkmacka.

På andra sidan står giganter som slår ut varandra en efter en.

Inget att gnälla om. Det är spelets regler & det jämnar ut sig i längden. Det är dags för tyskarna att betala räkningen för VM-silvret 2002 som var tidernas värsta räkmacka. Efter en enkel grupp fick de Paraguay, USA & Sydkorea på vägen till finalen. Hade stora problem i alla matcherna som slutade 1-0 allihopa.

I VM 2010 hade ju Italien sanslös tur i lottningen men lyckades med bedriften att ändå komma sist. Slovakien-matchen var det mest patetiska man skådat av ett italienskt lag. Efter två riktiga skitmatcher tyckte vi att det var skönt att vi i alla fall bara behövde möta Slovakien i sista. Då blev det ännu sämre.

England hade sin flytmatch igår. Flyt med motståndet alltså. Efter bedrövligt spel under gruppspelet går sedan Island upp & bara piskar England. Herrejävlar England! Jämför matchbilden i Island-Portugal med Island-England. Englands plattmatch är fan bara fullkomligt fiasko.

Har ofta antytts att hemmanationen har fördelar. Nu hamnade Frankrike oturligt på den knepiga sidan, vilket i sin tur vägs upp av att man får ett dynggäng som Island i kvarten.

Sverige hade sin flytturnering 1994. Nu blev det jobbigt med Italien & Belgien. Irland stod ju dessutom upp rent bragdartat mot Frankrike. De var ruggigt jävla bra för att vara "lättaste motståndare" för oss.

Fritt ur minnet så har det väl nästan varit en ständig plåga för Belgien att åka ut i åttondel mot starkt motstånd. Portugal i VM 2010 var för mig perfektion till lagbygge. Tror faktiskt de hade vunnit hela VM om de inte fått ett sinnessjukt bra Spanien redan i åttondelen. Så dom kan gått få ha lite räkmacka. Det jämnar ut sig.
Senast redigerad av Stivali 2016-06-28 kl. 12:47.
Citera
2016-06-28, 13:01
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Inget att gnälla om. Det är spelets regler & det jämnar ut sig i längden. Det är dags för tyskarna att betala räkningen för VM-silvret 2002 som var tidernas värsta räkmacka. Efter en enkel grupp fick de Paraguay, USA & Sydkorea på vägen till finalen. Hade stora problem i alla matcherna som slutade 1-0 allihopa.

I VM 2010 hade ju Italien sanslös tur i lottningen men lyckades med bedriften att ändå komma sist. Slovakien-matchen var det mest patetiska man skådat av ett italienskt lag. Efter två riktiga skitmatcher tyckte vi att det var skönt att vi i alla fall bara behövde möta Slovakien i sista. Då blev det ännu sämre.

England hade sin flytmatch igår. Flyt med motståndet alltså. Efter bedrövligt spel under gruppspelet går sedan Island upp & bara piskar England. Herrejävlar England! Jämför matchbilden i Island-Portugal med Island-England. Englands plattmatch är fan bara fullkomligt fiasko.

Har ofta antytts att hemmanationen har fördelar. Nu hamnade Frankrike oturligt på den knepiga sidan, vilket i sin tur vägs upp av att man får ett dynggäng som Island i kvarten.

Sverige hade sin flytturnering 1994. Nu blev det jobbigt med Italien & Belgien. Irland stod ju dessutom upp rent bragdartat mot Frankrike. De var ruggigt jävla bra för att vara "lättaste motståndare" för oss.

Fritt ur minnet så har det väl nästan varit en ständig plåga för Belgien att åka ut i åttondel mot starkt motstånd. Portugal i VM 2010 var för mig perfektion till lagbygge. Tror faktiskt de hade vunnit hela VM om de inte fått ett sinnessjukt bra Spanien redan i åttondelen. Så dom kan gått få ha lite räkmacka. Det jämnar ut sig.

Jag vill inte förringa Islands bedrift att slå ut England på något sätt det är stort förstås. Men det var inte jättemånga år sedan som Sverige faktiskt spelade jämnt med England, slutade oftast oavgjort eller uddaseger. Lagerbäck tiden tänker jag på. Och det är samma sorts spel vi ser nu när lagerbäck tränar Island. Nu är England mycket bättre än de var för ett 10-tal år sedan såklart så bedriften för Island är enorm, England är bättre nu än "då" när svierge spela jämnt med dom men fortfarande saknas något i England.

England som landslag är inte stora, har inte varit på flera decennier. De vann senast VM 1966 och har inte vunnit EM vad jag vet i modern tid. Starkt överskattade och åker alltid ut med huvudet före vare sig det är en sämre nation eller ett lag med stjärnor, alltid en tidsfråga bara.

Visst alla lag får ju något svårt lag men ingen får så svårt ta sig till final som Italien, inte ens tyskland får det eftersom de fick ett lättare lag än Italien i åttondelen.

Italien - Spanien - check
Italien - Tyskland
Italien - Frankrike
Italien - Belgien/Portugal

Så blir det om de går hela vägen och måste vara den starkaste bedriften att vinna EM på i mannaminne. Kanske någon som sitter på info om EM om det är något lag som någonsin haft en sådan svår väg till att vinna ett EM? Eller har vunnit EM ens med så svår väg?

Belgien har ju inte spelat en enda bra match under 90 min i hela EM hitills. De har ju sprattlat till under vissa tidsperioder i matcher men de har aldrig genomfört en riktigt bra match.

Finns bara två värdiga vinnare som kommer kunna ta det (Island är sköna men tar det inte) och det är enligt mig Italien och Tyskland som spelar rolig fotboll med det material de har.

Och tyskland får den näst jobbigaste vägen, blir Italien och sedan Frankrike om de slår ut Italien.

Så med facit i hand så har Italien jobbigaste vägen och Tyskland givet näst jobbigaste vägen till en final. Blir svårt att kunna jämna ut sig och att jämföra med andra mästerskap hör till det förgångna, säger bara fakta hur det ligger till. Men det positiva är att Italien går oftast längre när de får starkare motstånd av någon knepig anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in