Citat:
Ursprungligen postat av
Saandro
Så jävla grym match. Påminner mycket om Juve. Men Azzurri har bara en färg. Blå. Det kommer jag alltid stå för. Finns inga klubbadresser i Azzurri. Alla gjorde en jävla insats idag och jag är så jävla stolt. Gruppen kan gå långt om vi bara fortsätter. Vi hade fler chanser än Belgien och kunde gjort 2-0 många gånger.
Sen älskar jag att Conte slår hatare på näsan åter igen. Så mycket hat och skit som skrivits om hans Italien är fan pinsamt. Som om det var klasspelare han lämnade hemma.. Folk gråter för att 'deras' spelare inte kom med. Conte vill ha spelare som spelar för honom. Gör allt han säger och går ut i krig. Det är så han bygger lag. Jag fattar inte hur man kan tvivla på honom efter allt han gjort.
Sempre ConTE
Forza Gli Azzurri. Hela vägen nu

Jag har inte så bra koll på vad man tycker utanför vår tråd.
Men här är det framförallt bristen på kreativitet från Pirlo, Insigne, Bonaventura, Giovinco osv som man hakat upp sig på. Samtidigt så inser man att Pirlo är till åren och att de andra knappast är Baggio, Mancini, Zola, Del Piero eller Totti. Dvs de är inte kreatörer av yppersta världsklass. Och därför kan det vara klokt att istället satsa på taktiskt duktiga lagspelare.
Klassiskt italienskt.
Många som vill ha mer kreativitet i laget. Även jag. Men att det ska bygga på defensiven och ett rakt spel tror jag att alla är överens om. (jag kan ha fel...

)
Men i grunden är det så Italien alltid spelat. Stenhårt, defensivt säkert och rakt. Men med någon briljant spelare som kan bryta mönstret och som inte kan fångas in i taktiska disputationer. Den någon saknas i detta gli Azzurri.
Men de kan trots det bli mästare. Men då hänger det lite på hur duktiga de andra lagen är att disponera sina resurser. De flesta anser att Belgien har bättre spelare, men inser också att Italien var det bättre laget...