2016-06-13, 23:27
Medlem
Saandros avatar
Så jävla grym match. Påminner mycket om Juve. Men Azzurri har bara en färg. Blå. Det kommer jag alltid stå för. Finns inga klubbadresser i Azzurri. Alla gjorde en jävla insats idag och jag är så jävla stolt. Gruppen kan gå långt om vi bara fortsätter. Vi hade fler chanser än Belgien och kunde gjort 2-0 många gånger.

Sen älskar jag att Conte slår hatare på näsan åter igen. Så mycket hat och skit som skrivits om hans Italien är fan pinsamt. Som om det var klasspelare han lämnade hemma.. Folk gråter för att 'deras' spelare inte kom med. Conte vill ha spelare som spelar för honom. Gör allt han säger och går ut i krig. Det är så han bygger lag. Jag fattar inte hur man kan tvivla på honom efter allt han gjort.

Sempre ConTE
Forza Gli Azzurri. Hela vägen nu
Citera
2016-06-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Blytung värvning av Juventus när man plockar in Pjanic. Blir ju arvtagare till Pirlo.

Nja snarare som en Baggio, Del Piero, Zidane... Han kommer förmodligen att agera som den efterlängtade trequartista som Allegri så länge längtat efter.

En pusselbit som saknats i Allegris taktiska spel, där han redan visat sig vara överlägsen.
Citera
2016-06-13, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro
Så jävla grym match. Påminner mycket om Juve. Men Azzurri har bara en färg. Blå. Det kommer jag alltid stå för. Finns inga klubbadresser i Azzurri. Alla gjorde en jävla insats idag och jag är så jävla stolt. Gruppen kan gå långt om vi bara fortsätter. Vi hade fler chanser än Belgien och kunde gjort 2-0 många gånger.

Sen älskar jag att Conte slår hatare på näsan åter igen. Så mycket hat och skit som skrivits om hans Italien är fan pinsamt. Som om det var klasspelare han lämnade hemma.. Folk gråter för att 'deras' spelare inte kom med. Conte vill ha spelare som spelar för honom. Gör allt han säger och går ut i krig. Det är så han bygger lag. Jag fattar inte hur man kan tvivla på honom efter allt han gjort.

Sempre ConTE
Forza Gli Azzurri. Hela vägen nu

Jag har inte så bra koll på vad man tycker utanför vår tråd.

Men här är det framförallt bristen på kreativitet från Pirlo, Insigne, Bonaventura, Giovinco osv som man hakat upp sig på. Samtidigt så inser man att Pirlo är till åren och att de andra knappast är Baggio, Mancini, Zola, Del Piero eller Totti. Dvs de är inte kreatörer av yppersta världsklass. Och därför kan det vara klokt att istället satsa på taktiskt duktiga lagspelare.

Klassiskt italienskt.

Många som vill ha mer kreativitet i laget. Även jag. Men att det ska bygga på defensiven och ett rakt spel tror jag att alla är överens om. (jag kan ha fel... )

Men i grunden är det så Italien alltid spelat. Stenhårt, defensivt säkert och rakt. Men med någon briljant spelare som kan bryta mönstret och som inte kan fångas in i taktiska disputationer. Den någon saknas i detta gli Azzurri.

Men de kan trots det bli mästare. Men då hänger det lite på hur duktiga de andra lagen är att disponera sina resurser. De flesta anser att Belgien har bättre spelare, men inser också att Italien var det bättre laget...
Senast redigerad av Brille68 2016-06-13 kl. 23:58.
Citera
2016-06-14, 00:03
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag har inte så bra koll på vad man tycker utanför vår tråd.

Men här är det framförallt bristen på kreativitet från Pirlo, Insigne, Bonaventura, Giovinco osv som man hakat upp sig på. Samtidigt så inser man att Pirlo är till åren och att de andra knappast är Baggio, Mancini, Zola, Del Piero eller Totti. Dvs de är inte kreatörer av yppersta världsklass. Och därför kan det vara klokt att satsa på taktiskt duktiga lagspelare.

Klassiskt italienskt.

Många som vill ha mer kreativitet i laget. Även jag. Men att det ska bygga på defensiven och ett rakt spel tror jag att alla är överens om. (jag kan ha fel... )

Men i grunden är det så Italien alltid spelat. Stenhårt, defensivt säkert och rakt. Men med någon briljant spelare som kan bruta mönstret och som inte kan fångas in i taktiska disputationer. Den någon saknas i detta gæli Azzurri.

Men de kan trots det bli mästare. Men då hänger det lite på hur duktiga de anndra lagen är att disponera sina resurser. De flesta anser att Belgien har bättre spelare, men inser också att Italien var det bättre laget...

Såklart det saknas mycket, om man jämför andra år. Men Pirlo (MLS), Giovinco (MLS), Jorginho och Bonaventura är inga tunga namn som lämnas hemma. Hade det varit Verratti håller jag med. På många låter det som att Conte ska få skit för att Italien som trupp inte är som 2006. Conte väljer de spelarna han tror på och som vill gå ut i krig. Hade det varit vilken annan tränare som helst som valt att lämna kreativitet hemma hade jag varit orolig. Men CONTE bygger ett lagbygge på andra principer. Har vissa glömt hur Contes första trupp såg ut när de vann över Ibra och Silvas Milan? Krasic, estigarribia, Boriello, Simone Pepe, Giaccherini, Matri, Quagliarella. Inga tunga namn där heller. Men han gav dem en vinnarmentalitet!
Citera
2016-06-14, 00:10
Medlem
Citat:
Såklart det saknas mycket, om man jämför andra år. Men Pirlo (MLS), Giovinco (MLS), Jorginho och Bonaventura är inga tunga namn som lämnas hemma. Hade det varit Verratti håller jag med. På många låter det som att Conte ska få skit för att Italien som trupp inte är som 2006. Conte väljer de spelarna han tror på och som vill gå ut i krig. Hade det varit vilken annan tränare som helst som valt att lämna kreativitet hemma hade jag varit orolig. Men CONTE bygger ett lagbygge på andra principer. Har vissa glömt hur Contes första trupp såg ut när de vann över Ibra och Silvas Milan? Krasic, estigarribia, Boriello, Simone Pepe, Giaccherini, Matri, Quagliarella. Inga tunga namn där heller. Men han gav dem en vinnarmentalitet!

Ha ha det är ok. Du behöver inte övertyga mig, utan jag förstår att Conte har valt taktiskt skickliga krigare. Framförallt defensivt är de av yppersta världsklass...

Jag hoppas såklart att det räcker långt.
Citera
2016-06-14, 00:33
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha det är ok. Du behöver inte övertyga mig, utan jag förstår att Conte har valt taktiskt skickliga krigare. Framförallt defensivt är de av yppersta världsklass...

Jag hoppas såklart att det räcker långt.

Vi är på samma sida . Men jag är helt lyrisk. Bara det inte blir som i VM sist då man vann mot England och sumpade det senare. Men sen vet jag att Conte finns där. Fan jag får guldkänslor! Men men en match i taget.. Hatar dock när Sverige möter Italien. Det är något med svenskarna som jämt vill trycka till Italienarna. Italien ser bara Zlatan.
Citera
2016-06-14, 00:38
Medlem
snillet_1s avatar
Jag vidhåller att petningen av Jorginho är helt bisarr. En av de absolut bästa mittfältarna i Serie A den senaste säsongen, få når upp till hans smartness. Bonaventura? Han hade varit given i min trupp och han har helt klart mentaliteten för att göra "jobbet", det har han visat hela säsongen i Milan. Minst lika mycket som Candreva. Men, jag kan se att han inte kommer med. De Sciglio måste ju få en plats såklart. Hela den här idén att Giaccherini och Darmian eller De Sciglio skall ockupera ena sidan av mittfältet...

Insatsen var riktigt bra ikväll, inte tu tal om saken, men låt oss vänta och se. Belgien är ett papperslag, laget är fullständigt uselt. Alltså raka motsatsen till Italien.

Så jävla billigt att komma in och skriva hyllningar efter en match. Så enkelt. Så bekvämt. Fiasko och utgång i åttondelen och ni kommer krypa till korset och bikta er? Tror inte det, va. Ni är minst lika patetiska som de kritiker ni säger er rikta er mot efter att man gjorde en bra match.
Senast redigerad av snillet_1 2016-06-14 kl. 00:49.
Citera
2016-06-14, 00:51
Medlem
Stivalis avatar
Med tanke på det VM som spelades för två år sedan så kanske man inte ska dra iväg för tidigt i för mycket jubel. Då inledde man också med en blytung seger mot gruppens bästa lag. Men sedan visade det sig att England inte var gruppens bästa lag utan det sämsta. Belgien kanske floppar medan Irland gör succé.

Irland är kanske Costa Rica. Tror dock inte att Zlatan sänker sig till Luis Suarez nivå & biter Chiellini. Han kan dock mycket väl sänka honom med en karatespark. Det är faktiskt inte helt otänkbart scenario att alla lagen utom Irland (Costa Rica) floppar, precis som i VM. Bara ett varningens finger alltså.
Citera
2016-06-14, 00:52
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag vidhåller att petningen av Jorginho är helt bisarr. En av de absolut bästa mittfältarna i Serie A den senaste säsongen, få når upp till hans smartness. Bonaventura? Han hade varit given i min trupp och han har helt klart mentaliteten för att göra "jobbet", det har han visat hela säsongen i Milan. Minst lika mycket som Candreva. Men, jag kan se att han inte kommer med. De Sciglio måste ju få en plats såklart. Hela den här idén att Giaccherini och Darmian eller De Sciglio skall ockupera ena sidan av mittfältet...

Insatsen var riktigt bra ikväll, inte tu tal om saken, men låt oss vänta och se. Belgien är ett papperslag, laget är fullständigt uselt. Alltså raka motsatsen till Italien.

De Sciglio är ju med. Vart missförstår jag dig? Jorginho är bra det tycker jag med. Men något fel är det ju om Conte inte tog med honom efter landslagslägret innan truppen blev färdig. Jag tror Conte tror han inte har det mentalt. Eller så tog han väl inte för sig tillräckligt för att övertyga Conte? Sen att han går ut och grinar i media efter sin petning tycker jag talar ett tydligt språk. Fan Sturaro tog hans plats. Han är inte bättre men alla ser att han har grinta.
Citera
2016-06-14, 00:55
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
De Sciglio är ju med. Vart missförstår jag dig?

Det var ironi. Jag ser hellre Giaccherini på kanten och en av Motta/Jorginho där inne isf. Han har helt klart sina förtjänster, den lille Giaccherini, även i förhållande till Bonaventura.

Citat:
Jorginho är bra det tycker jag med. Men något fel är det ju om Conte inte tog med honom efter landslagslägret innan truppen blev färdig. Jag tror Conte tror han inte har det mentalt. Eller så tog han väl inte för sig tillräckligt för att övertyga Conte?

Conte är inte ett rättesnöre för mig. Han hade säkert den uppfattningen. Jag, utifrån, som supporter, anser att hans kvalité som spelare är såpass hög att han skall vara med.

Citat:
Sen att han går ut och grinar i media efter sin petning tycker jag talar ett tydligt språk. Fan Sturaro tog hans plats. Han är inte bättre men alla ser att han har grinta.

Grinade?

http://www.football-italia.net/85183/agent-confirms-jorginho-out

Tycker hans agent är fullt rimlig. Sturaro-uttagningen är ju bara för att han spelar i Juventus. Hade han spelat i Fiorentina? Nah...
Citera
2016-06-14, 01:16
Medlem
Saandros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Grinade?

http://www.football-italia.net/85183/agent-confirms-jorginho-out

Tycker hans agent är fullt rimlig. Sturaro-uttagningen är ju bara för att han spelar i Juventus. Hade han spelat i Fiorentina? Nah...

Det ryktades om att han lämnade väldigt förbannad och tog inte petningen alls bra. https://twitter.com/Wilbacher/status/737584972840636419
Citera
2016-06-14, 10:57
Medlem
Calogeros avatar
Tycker också att det finns många fel och frågetecken i Contes trupp, fortfarande. Tror inte att Giuseppe Rossi eller Riccardo Saponara hade gjort det sämre än exempelvis Immobile och Parolo. Däremot måste man ju konstatera att Conte verkar vara en mästare på att få ut maximalt utav spelare som egentligen inte hör hemma på den högsta nivån. Är ett stort fan utav Giaccherini, tycker han var häftig att se i Cesena första gången de gick upp i Serie A när han flög fram på kanten. Men samtidigt överpresterar Giaccherini verkligen under Contes vingar. Italiens Anders Svensson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in