2016-04-02, 22:58
Medlem
myskankans avatar
Jag tycker som Buffon, 1-0 är ett bra resultat. Rugani var så där fin som bara han kan vara. Kärleken mellan Morata och Zaza är stor och Mandzukic gör det han ska göra.
Kanske bara en match mot Empoli, men tre viktiga poäng för att vinna ligan.

Di Gennaro's vänsterfot är bra, jag gillar han mer och mer. Idag räckte den tyvärr inte till, Chichizola var med på noterna.
Citera
2016-04-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
...
Di Gennaro's vänsterfot är bra, jag gillar han mer och mer. Idag räckte den tyvärr inte till, Chichizola var med på noterna.
Har noll koll, såg inte matchen och är vansinnigt berusad...

Di Gennaro är en av få som håller klass i Cagliari. Jag har hävdat det många gånger tidigare att de inte idag är ett lag för Serie A. Att Dessena och Melchiorri är borta för resten av säsongen är såklart katastrof.

Tredje raka hemmaförlusten...

Vamsinne. Ni som kommer ihåg tidigare inlägg minns att jag tjatade om att man var Europas bästa hemmalag. I konkurrens med Bayern München & co... Det är man inte längre...

Utan tvärtom är det kris i Cagliari. Man spelar uselt och förlitar sig på panik. Fungerade senast med två mål på övertid, och det fungerade nästan idag med ett mål på övertid och chanser på kvittering...

Jag hoppas att man håller undan. Vilket man borde klara, men det är uppenbart att Cagliari är i kris...
Citera
2016-04-03, 00:16
Medlem
Härliga inlägg av den gode myskankan. Som jag inbillar mig ser betydligt fler italienska matcher än vad jag gör.

Cagliari har vunnit många matcher som Malmö FF tidigare gjorde i Allsvenskan. Alla visste att de var bäst och att de var jävligt svåra att möta. Tuffa och skickliga. Man låg under redan innan matchen började...

Det är hur Cagliari spelat i Serie B. Alla har förstått att de är för bra för att spela i Serie B. Försökt begränsa sin förlust och ta poäng från andra lag...

Nu har de förstått att de inte är magiska. Att man kan inte bara kan ta en poäng från dem utan kanske tre... Vilket bevisas...
Citera
2016-04-03, 00:29
Medlem
Angående Roma och Caesar Totti så borde amerikanarna förstå marknadsvärdet av Totti i Roma mot Lazio.

Han är unik. Och kommer för alltid at minnas inom Calcio...

Normala amerikaner som bara tänker på pengar borde kunna räkna på den goodwill som han tillför. Men tydligen har de inte klarat av kalkylen.
Citera
2016-04-03, 00:59
Medlem
zachs avatar
Tycker du beskriver det bra brille. Mellanmjölk. Fesljummen sådan. Det heta, kaotiska, romantiska, galna Roma har blitt mainstream disneycirkus. Franco sensis änka Maria sa det i dagarna lika bra. Kontentan i båda resonemangen beskriver så väl mina känslor. Roma vann "aldrig", men vi va dom där noantri. Som stack ut, berörde, upprörde, kändes. Men den tiden är förbi.

Jag står 500% bakom alla curvaioli som tågar i testaccio. Fint på nåt vis, tillbaka till det rödaste av alla röda kvarter. Varit där några gånger, rätt anspråkslöst. Om Trastevere är gamla stan så är väl kanske testaccio Hägersten eller hisingen (en bit från allt vatten). Liksom vanligt. Fattigt arbetarkvarter men ändå inte sunkigt. Det var där Romas historia egentligen tog fart, på Campo testaccio. En arena utan löparbanor, finansierad av fansen, där roma "aldrig" förlorade.

Men på olimpico går man åt ett helt annat håll. Bland pom-pom-bimbos i spelas det som tidigare va ett av dom allra hetaste derbyna med miljarden tv-tittare nu inför max 30 tusen sörjande. Enda jag är kluven över är i det här fallet nästa säsong. När årskorten gått ut. Vilka förnyar för att inte gå in? I övrigt är jag ändå glad. En död curva sitter ner och håller käften. En levande reagerar.

Men mitt i allt det här så har totti klämts in. TOTTI. Å exakt vad av det jag skrev i stora bokstäver går inte in?? T.O.T.T.I!!!Av alla spelare så behandlas han som nåt katten släpat in. Jag kan köpa resonemanget kring fansen, att krafttagen kom kan man hata men man kan först varför. Men att våra jänkare som är så jävla kåta på att knö in gamla spelare i deras givetvis genomruttna hall of fame, ungefär som dom brydde sig, samtidigt behandlar vår Enda Son som skit. Det stinker inte ens. Det är inte ens helt jävla hjärndött eller fan i mig det dummaste någon människa kunnat tänka ut. Det är ännu mer än så. Det är så in i helvetes jävla dumt så man kan inte ens försöka beskriva det!!

När södra kurvan gick under samlingsnamnet cucs, när geronimo va curvans symbol, då va gruppen fedayn på sin topp. Mot allt och alla var mottot. Men för alltid bakom totti hade dom lagt till på en banderoll runt 2005. Jag hoppas dom och alla andra grupper visar det och det med besked. Geronimo och alltid bakom totti.
Give them hell. På alla sätt. Oavsett pris.
Citera
2016-04-03, 02:07
Medlem
Hade vänner över på middag. Alla har nu lämnat. Jag har missat all Calcio idag, framförallt ännu en usel match av Cagliari!

Men!

Zach är en gigant.

Han lyckas klä mina känslor kring Roma och framförallt Totti... Och jag är inte ens en romanista! Vackert!

Men det visar också på att Calcio är mer än vad som redovisas i media. Och att Calcio är mer än resultat.
Citera
2016-04-03, 13:05
Medlem
B-Dawks avatar
Cesare Maldini ska ha gått ur tiden. https://twitter.com/acmilan/status/716532773738168320

En fantastisk karriär på spelarsidan och en helt okej karriär på tränarsidan också. Tre raka titlar i U21-EM med Italien är inte fy skam. Från hans segrande lag -96 så spelar ju fortfarande Buffon och Totti kvar på högsta nivå.
Citera
2016-04-03, 15:13
Avslutad
Otroligt stark upphämtning av Juventus efter den usla säsongsinledningen.

Och oavsett hur många matchers avstängning det blir för Higuaín så är han inskriven i historieböckerna nu, som blott den nionde spelaren någonsin som lyckats göra 30 eller fler mål i Serie A.
Citera
2016-04-03, 19:32
Medlem
Knugen37s avatar
Pinilla som jag verkar ha utvecklat en slags hatkärlek för, gjorde ett drömmål. När han väl gör mål är det nästan alltid snyggt. Otrolig finess.
Citera
2016-04-03, 19:53
Medlem
snillet_1s avatar
Pioli sparkad, Simone Inzaghi tar över resten av säsongen. Även om en åttondeplats i tabellen inte är en katastrof så har många matcher den här säsongen genomförts uselt. De Vrij skadad hela säsongen, javisst, men försvarsspelet har varit en parodi stora delar av säsongen. Till slut får tränaren ta på sig ansvaret.

Alltjämt ett bra material så vem som tar över i sommar blir intressant.

---

Och Roma fortsätter att trumma på. Tyvärr känns väl ligan ganska cementerad nu. Juventus vinner, Napoli och Roma tar de andra CL-platserna och till EL(-kval) kvalificerar sig Inter, Fiorentina och...skall vi gissa på Sassuolo?
Senast redigerad av snillet_1 2016-04-03 kl. 19:57.
Citera
2016-04-04, 17:53
Medlem
Calogeros avatar
Juventus skall skatta sig lyckliga som fick en sådan fin och duktig ledare som Massimiliano Allegri. Conte är ju så jävla gnällig och kroniskt kränkt. Dessutom framstår han som dum och otaktisk med tanke på hur han först lämnade Juventus veckor innan säsongsstart, och nu presenteras han alltså som Chelseas tränare och håller presskonferens. Inför EM. Är det någon som på riktigt tror att han koncentrerar sig på annat än hur han skall göra Chelsea till sitt egna lag? Tycker inte att han har skött jobbet som förbundskapten på ett bra sätt och det här känns inte som något värdigt avsked. Tror på flopp i sommar för Gli Azzurri.
Citera
2016-04-04, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Juventus skall skatta sig lyckliga som fick en sådan fin och duktig ledare som Massimiliano Allegri. Conte är ju så jävla gnällig och kroniskt kränkt. Dessutom framstår han som dum och otaktisk med tanke på hur han först lämnade Juventus veckor innan säsongsstart, och nu presenteras han alltså som Chelseas tränare och håller presskonferens. Inför EM. Är det någon som på riktigt tror att han koncentrerar sig på annat än hur han skall göra Chelsea till sitt egna lag? Tycker inte att han har skött jobbet som förbundskapten på ett bra sätt och det här känns inte som något värdigt avsked. Tror på flopp i sommar för Gli Azzurri.
Det höjdes lite röster om att man borde göra sig av med honom och slänga in en ny över EM. Men den stormen verkar inte riktigt ha tagit fart. Vilket inte hade hjälpt situationen... Men visst är det upplagt för ännu ett blekt mästerskap där fixstjärnor saknas och tränaren har tankarna på en regnig ö.

Italien borde få en ordentlig skandal som livar upp lite och skapar en känsla av viktighet.

Conte blir den femte italienaren som tränar Chelsea de senaste 20 åren. Vialli, Ranieri, Ancelotti, Di Matteo och nu Conte. Vansinnigt framgångsrika tränare som vunnit allt* med Chelsea... Ja förutom Ranieri som är den som varit där längst (fyra säsonger) men inte vann ett skit.

*Allt = League Cup, Charity Shield, Community Shield, FA Cupx3, Premier League, UEFA Cup Winners' Cup, UEFA Super Cup, UEFA Champions League…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in