Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-28, 20:42
  #1
Medlem
keyboardcowboys avatar
Alla som har spelat online spel där man måste interagera med andra människor ( särskilt där man måste sammarbeta som moba spel) har säkerligen stött på folk som är otrevliga / douchiga på olika vis.

Nu lyder frågan, hur hanterar man dem på bästa sätt? Utan att fortsätter förstöra? I moba spel är det ofta som folk hotar med att va AFK, men sen lugnar ner sig.

Ett sätt är ju såklart att ragea tillbaka och bara skriva " fucking idiot " osv tillbaka, dock brukar det bara sluta med att båda sitter och skriker / skriver massa skit och man förlorar foqus från matchen och man båda förlorar.

Tänkte berätta om en ny grej jag börjat med som fungerar awesome 😁,

När någon börjar hatea och ragea är man trevlig, om man märker att personen fortsätter och det inte bara är en engångsgrej. Så har jag börjat att skriva såhär tillbaka


" so much hate dude "

" i feel sorry for you with so much hate in you <3"

" im here if you wanna talk, i know how its like to be full of hate "

Osv

Fortsätter dem kan man alltid köra med

"Your parents most treat you bad because you have so much hate im here of you wanna talk <3"

Roliga är att VARJE GÅNG har det fungerat va de än skriver för elakt skriver man så tillbaka en gång va de till och med en kille som bad om ursäkt, en annan erkände att hans föräldrar var elaka osv.

Rätt bra sätt att hantera det om jag får tycka själv hur gör ni? Finns de andra bra sätt?
Citera
2015-06-28, 20:43
  #2
Medlem
Ducadreams avatar
Det är inget personligt, så jag bryr mig inte.
Citera
2015-06-28, 20:47
  #3
Medlem
keyboardcowboys avatar
Bryr mig inte häller, hatar bara att förlora, jobbig när allt hår bra men sen förlorar man pga 1 som bara förstör för den är sur på något, så tråkigt sätt att förlora en bra match
Citera
2015-06-28, 21:03
  #4
Medlem
Har inte spelat tv-spel på många många år men detta fick tyst på de flesta "Do you kiss your mom with that dirty mouth?" Annars är de väll bara att blockera?
Citera
2015-06-28, 21:08
  #5
Medlem
keyboardcowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nittiotva
Har inte spelat tv-spel på många många år men detta fick tyst på de flesta "Do you kiss your mom with that dirty mouth?" Annars är de väll bara att blockera?

Haha ska testa den 😁

Jo det är det jag brukar, tyvärr så kan man ju inte kommunicera alls då, och tyvärr måste man ju faktiskt kommunicera med andra om man ska vinna en moba match!!
Citera
2015-06-28, 21:10
  #6
Medlem
Är man på samma lag brukar jag be dom fokusera på spelet, att skitsnack splittrar laget. Är det motståndarna så svarar jag sällan annat med ett OK.

Spelar mest CS:GO, men sen är man ju typ 30 år gammal så orkar inte med allt hate. Gör så ont att spel-communityn måste bete sig så illa, så ofta.
Citera
2015-06-28, 22:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av keyboardcowboy
Haha ska testa den 😁

Jo det är det jag brukar, tyvärr så kan man ju inte kommunicera alls då, och tyvärr måste man ju faktiskt kommunicera med andra om man ska vinna en moba match!!

Spela Dota. Då kan du blocka dom, men de kan fortfarande pinga mappen i begränsad mängd
Citera
2015-06-28, 23:52
  #8
Medlem
Skriv "Report" så skrämmer du iväg de små liven!
Citera
2015-06-29, 00:00
  #9
Medlem
PUSClFERs avatar
Det beror ju helt på vad som sägs och i vilket spel. Om något av det som sägs bryter mot spelets regler anmäler jag dem via spelet. Om någon anklagar mig för att spela dåligt eller fel försöker jag få de att förklara för mig vad jag gör för fel, och hur jag kan bättra mig. De flesta orkar/kan inte förklara för mig, varpå jag ber de att antingen vara tysta eller komma med konstruktiv kritik så att vi båda kan dra nytta av det.
Om det fortsätter ändå blockerar jag dem.
Citera
2015-06-29, 00:01
  #10
Medlem
Brandaos avatar
Brukar tjafsa med såna.
Citera
2015-06-29, 01:10
  #11
Medlem
PyramidTes avatar
Block communication
Citera
2015-06-29, 01:32
  #12
Medlem
Soxis avatar
Blockar dirr. Oförståeligt för mig att man ens förhandlar med dessa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback