2015-06-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Ja tillsammans med två babbar i Afro måste få alla blatte-runkare från "Orten" att få praktstånd...

Kvartfinal i VM med två styckna med Afro-frisyr och dessutom multi-kulti stil på laget måste minst räknas som VM Silver?
Ja? Vad har det med saken att göra? Dom tog sig ändå till kvartsfinal i VM oavsett afrospelarna eller inte. På vilket sett menar du att det har med saken att göra?
Citera
2015-06-29, 15:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Inte illa att nå kvartsfinal för första gången på 1986.

Dessutom var det Belgiens första VM-deltagande sedan 2002.

Men blir Belgien bland de bästa i världen för det?

Citat:
Aldrig hört talats om Belgiens framfart i.o.m. deras gyllene generation?

Framfart i.o.m deras gyllene generation är ju en sanning med modifikation. Så vitt jag ser det/bedömer så är väl snarare den belgiska gyllene generationen hittills bra på pappret men verkligen inte så bra som ett lag.

Jag ser inte nånting som säger att belgiska landslaget ska anses vara världsklass annat än individuellt och spelare för spelare.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-06-29 kl. 15:39.
Citera
2015-06-29, 15:50
Medlem
Jag tycker Hamren har varit ganska bra ändå och jag minns 4-4 mot Tyskland. Han brukade spela offensivt och bra. Har han gjort det på senaste tiden också? Jag har missat de senaste matcherna.
Citera
2015-06-30, 12:27
Medlem
Ärligt talat är jag inget fan av Hamren men mycket av den kritik som han får dagligen är otroligt löjlig. Visst han har gjort en hel del konstiga laguttagningar, spelar spelare på fel position, gör konstiga byten och är inte någon vidare taktiker, men vem skulle vi ha istället i dagsläget? Han vill ju spela offensiv och rolig fotboll och det tycker jag han ska ha cred för. Och det här året har vi ju faktiskt vunnit mycket fler matcher än ifjol(tror bara vi vann 2 matcher förra året). Vad skulle han kunna göra annorlunda i dagsläget?
Citera
2015-07-01, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
och detta gör dom till världsklass? att dom tidigare varit dåliga? då kan vi ju även konstatera att costa rica slår sig in på top4 i världen.
Men har dom potentialen till att göra det igen?

Tvivlar på det...
Citera
2015-07-01, 00:17
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Men blir Belgien bland de bästa i världen för det?
Säger bara att dom har gjort en lysande utveckling under de senaste åren och dom får väl ses som bland de bästa landslagen i världen ja.

Citat:
Framfart i.o.m deras gyllene generation är ju en sanning med modifikation. Så vitt jag ser det/bedömer så är väl snarare den belgiska gyllene generationen hittills bra på pappret men verkligen inte så bra som ett lag.

Jag ser inte nånting som säger att belgiska landslaget ska anses vara världsklass annat än individuellt och spelare för spelare.
Man når vinner inte sin VM-kvalgrupp överlägset samt når kvartsfinal om man inte spelar som ett lag...
Citera
2015-07-01, 00:21
Medlem
Citat:
Men har dom potentialen till att göra det igen?

Tvivlar på det...

southampton och wolfsburg-fan nästa säsong eller? jävla nolla
Citera
2015-07-01, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
southampton och wolfsburg-fan nästa säsong eller? jävla nolla
Hur tusan är det relevant överhuvudtaget?

Citera
2015-07-01, 00:46
Medlem
För att svara direkt på TS fråga.

Ja.

HE har fått ihop ett lag av U21 spelarna.Det har ytterst manifisterat sig genom ett EM guld och de direkta nervtrådarna till detta har varit lagbygget samt den mentala biten.

Laget Sverige har sprungit mera än något annat lag.Däri ligger den största förklaringen och HE är mannen bakom viljan.

Utan ovanstående är Sverige alltid rökt i fotboll.

Skulle HE kunna installera samma inställning och samma output på plan med A landslaget så torde vi oonekligen nå större framgångar än vad som varit fallet under Hamren.

Det allra viktigaste för svenska landslagsspelare är inställningen och mental balans.

Vilken gör det bättre än HE?

Ingen är svaret och därav följer den naturliga slutledningen att HE därmed är bättre skickad än någon annan att leda det svenska A landslaget.

Hans far var en utmärkt förbundskapten som omöjligen kunnat ha gjort det bättre än vad HE har gjort med U21.

Nu är det lillÅbys tur.
Citera
2015-07-01, 01:28
Medlem
Woffeltoffels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Skämtar du? Nanne är troligtvis en av Sveriges mest tråkiga tränare och en stor mysgubbe. Han må ha en bra filosofi och skicklig taktiker men vi behöver inte en gamling till när Hamren slutar.
Vad vi definitivt inte behöver är ännu en tränare som kör typisk svensk dödgrävarfotboll a la england 80-tal.

Blicka framåt, inte bakåt. Håkan Ericsson står nog för den tråkigaste fotbollen.
Citera
2015-07-01, 09:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Man når vinner inte sin VM-kvalgrupp överlägset samt når kvartsfinal om man inte spelar som ett lag...

Det är många halvdana nationer som når en kvartsfinal i VM utan att för den sakens skull anses vara bland de bästa nationerna i världen.

Orkar egentligen inte fortsätta den här diskussionen då jag knappt minns utgångspunkten men nej, jag kan inte gå med på att Belgien ska anses vara ett av världens bästa landslag förrän de faktiskt når en semifinal/final eller något. Fram tills dess har de ett av världens bästa landslag på pappret, men det betyder inte mycket om de inte når en riktigt stor framgång eller två med den här generationen.

En kvartsfinal i ett VM är inte nog för det.
Citera
2015-07-01, 09:23
Medlem
Ferry31s avatar
Verkar vara en bra förbundskapten, men det finns en risk att man fullständigt glorifierar honom utan några gränser efter en sån här bragd. Självfallet ska han hyllas, men även kritik bör lyftas fram. Ett stort misstag han gjorde inför sista gruppspelsmatchen var att han spelade Hrgota och petade fan Tibbling av någon anledning. Hrgota var dålig, men jag orkar inte lasta killen. Det är en coachmiss rätt igenom eftersom Hrgota spelade på fel position. Varför ens sätta en forward som ytter om du har en duktig spelare som Simon som passar på kanten? Helt sjukt.

Men i övrigt har han varit bra och verkar ha fått igenom rätt byten i matcherna också. Fast som sagt, han ska vara jävligt glad över att nästan allting gått stolpe in för Sverige i denna EM-campaign (från kvalet till mästerskap).

Skulle förmodligen bli en bättre förbundskapten än Scarfen. Vilket i och för sig inte säger så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in