Citat:
Ursprungligen postat av
JanneJaernhand
Nu ska vi inte vara sdan

50.000 r rtt mycket fr mig, iaf just nu.
Tycker det r s trkigt nr de bara str. ver tid kan det ju bli en slant om de fr jobba.
Hur har du de placerade d? Ngon som helst avkastning?
Jag menade inget illa, menade bara att avkastningen p pengarna blir s pass liten (speciellt eftersom buffertpengar vill man oftast ha lg risk p) att det inte riktigt r vrt att investera dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Noll roll, tur att jag inte nmnt rntan heller.
Det r rsavgiften och framfrallt valutavxlingsavgiften p 2% tillsammans med avgift vid kontantuttag p 4% per uttag som gr kortet svindyrt.
Bttre att ha ett kort med fria uttag och noll i valutavxlingsavgift allt annat lika eller hur?
Frdelen med de dyrare korten r att du fr vldigt mycket tillbaka. Jag rknade ut att jag fick ungefr 6% tillbaka i form av resor p mitt Amex SAS Eurobonus kort, rtt mycket bttre n de andra korten. Sen att jag inte behver anska om en kredit och kan bekymmersfritt handla saker fr hur mycket jag vill egentligen r ju en vldigt stor frdel mot de traditionella korten. Har ven ett kort via min bank och dr behvde jag anska om en kredit och fr att anvnda det mer mste jag logga in och fra ver pengar, det gr kortet helt meningslst utomlands.