Citat:

Ursprungligen postat av 
JanneJaernhand

Nu ska vi inte vara sådan 

50.000 är rätt mycket för mig, iaf just nu.
Tycker det är så tråkigt när de bara står. Över tid kan det ju bli en slant om de får jobba.
Hur har du de placerade då? Någon som helst avkastning?

Jag menade inget illa, menade bara att avkastningen på pengarna blir så pass liten (speciellt eftersom buffertpengar vill man oftast ha låg risk på) att det inte riktigt är värt att investera dem.
	Citat:

Ursprungligen postat av 
sucuk

Noll roll, tur att jag inte nämnt räntan heller.
Det är årsavgiften och framförallt valutaväxlingsavgiften på 2% tillsammans med avgift vid kontantuttag på 4% per uttag som gör kortet svindyrt. 
Bättre att ha ett kort med fria uttag och noll i valutaväxlingsavgift allt annat lika eller hur?

Fördelen med de dyrare korten är att du får väldigt mycket tillbaka. Jag räknade ut att jag fick ungefär 6% tillbaka i form av resor på mitt Amex SAS Eurobonus kort, rätt mycket bättre än de andra korten. Sen att jag inte behöver ansöka om en kredit och kan bekymmersfritt handla saker för hur mycket jag vill egentligen är ju en väldigt stor fördel mot de traditionella korten. Har även ett kort via min bank och där behövde jag ansöka om en kredit och för att använda det mer måste jag logga in och föra över pengar, det gör kortet helt meningslöst utomlands.