Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-24, 02:15
  #1
Medlem
Hade ja själv fått välja hade jag legat i min säng resten av mitt liv. Ja vaknar varje morgon och mår piss. Ont i huvudet och magen (magkatarr). Så fort ja gå utanför dörren vill jag bara hem, tänker på det ständigt. Fick mitt första jobb förra veckan men vart tvungen att sluta. Ja börja känna yrsel och kände mig bara tvungen att dra vart värre och värre. Att stå i kö är jätteansträngande känns nästan alltid som man ska få en panikattack. Kan inte umgås med folk heller utan tvingas mer eller mindre isolera mig. Har tränat i flera år nu men känns som ja bara vill ge upp nu. Hur ska ja kunna leva vidare? Har ju ingen framtid mitt liv ser likadant ut varje dag. Lider bara verkligen.
Citera
2015-06-24, 02:19
  #2
Medlem
Milford.Cubicles avatar
det är det också (meningslöst). du kan väl gå med i någon sekt som påstår sig ha lösningen på allt.
Citera
2015-06-24, 02:26
  #3
Medlem
Hej kära Flashbackvän,vet precis hur det är och hur du mår/känner.
Klumpen i magen paniken i bröstet gråten i halsen ständigt.
Kan direkt säga att du lider av panikångest!
Finns massor med olika alternativ att behandla detta....själv valde jag medicin med hjälp av en fantastisk psykiatriker.
Har ätit medicin nu sedan jag var 14 och är idag 27 år.
Mitt tips är att googla panikångest/ångest-depression samt psykiatri, för att få den bästa hjälpen!
Annars kan jag försöka hjälpa dig med att bara berätta hur mitt liv varit med panikångest och medicin.
Hoppas du känner att nått jag skrev känns vettigt

Mvh

Lyssnare
Citera
2015-06-24, 02:35
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
det är det också (meningslöst). du kan väl gå med i någon sekt som påstår sig ha lösningen på allt.
Idiotisk förslag.
Citera
2015-06-24, 02:36
  #5
Medlem
Xemnass avatar
du borde gå i terapi och sluta tycka så synd om dig själv.
börja med att uppskatta dig själv först, sedan kommer jobbet och de andra.

alla har en jobbig period i sitt liv, de går över, tro mig.
Citera
2015-06-24, 02:44
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
du borde gå i terapi och sluta tycka så synd om dig själv.
börja med att uppskatta dig själv först, sedan kommer jobbet och de andra.

alla har en jobbig period i sitt liv, de går över, tro mig.

Ibland är det inte bara en period eller att man tycker synd om sig själv...
Kan ligga mycket mer än så bakom.
Citera
2015-06-24, 02:46
  #7
Medlem
Jackschnuss avatar
Livet är meningslöst! Det är bara att acceptera att det enda man kan fylla det med glädje är att ha kul. Ta droger,Vara med vänner, skaffa en brud och försök att skaffa en jävla massa pengar.
Citera
2015-06-24, 02:49
  #8
Medlem
(13) vers 28 :
"De som tror och vars hjärtan blir stilla när Guds namn nämns - är det inte så att då Guds namn nämns blir människohjärtat still?


http://www.islamguiden.com/ovrigt/ko...ar-khutba.html

Islam
Citera
2015-06-24, 03:03
  #9
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Idiotisk förslag.
ja. känns bara som det inte finns någon lösning.
vet inte om jag hjälper så mkt
Citera
2015-06-24, 03:31
  #10
Medlem
Antar att ja får leva ett deprimerande liv helt enkelt. Kasnke bättre att acceptera den man är istället för att kämpa emot och ta vara på dem små sakerna i livet.
Citera
2015-06-24, 04:49
  #11
Medlem
Akilles-själs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiotInc
Hade ja själv fått välja hade jag legat i min säng resten av mitt liv. Ja vaknar varje morgon och mår piss. Ont i huvudet och magen (magkatarr). Så fort ja gå utanför dörren vill jag bara hem, tänker på det ständigt. Fick mitt första jobb förra veckan men vart tvungen att sluta. Ja börja känna yrsel och kände mig bara tvungen att dra vart värre och värre. Att stå i kö är jätteansträngande känns nästan alltid som man ska få en panikattack. Kan inte umgås med folk heller utan tvingas mer eller mindre isolera mig. Har tränat i flera år nu men känns som ja bara vill ge upp nu. Hur ska ja kunna leva vidare? Har ju ingen framtid mitt liv ser likadant ut varje dag. Lider bara verkligen.
Flertalet psykadeliska ämnen kan garanterat hjälpa dig med seriös vägledning av riktig expertis, likaså en riktigt lång semester och sen terapi samt ren och skär medicinering av tex ssri och även till en början någon antihistamin som theralen i hög dos till natten för hjärnan och något lugnande för magen, samt något för spänningshuvudvärken (mer än Alvedon långsiktigt) + kyla eller värme på smärtområdet kan hjälpa mycket.
Ungefär hur gammal är du?
Citera
2015-06-24, 12:18
  #12
Medlem
Overklighetss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xemnas
du borde gå i terapi och sluta tycka så synd om dig själv.
börja med att uppskatta dig själv först, sedan kommer jobbet och de andra.

alla har en jobbig period i sitt liv, de går över, tro mig.

För vissa är hela livet en jobbig period.

Börja planera för det minst smärtsamma sättet att ta ditt liv. Sen blir det förhoppningsvis bättre..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback