Måste bara skriva av mig lite om dessa pajasar.
De blöder ju rätt bra, har väl inte tjänat några pengar på många år och byter VD som en annan byter kalsonger. Se gärna:
http://www.allabolag.se/5565880936
eniro.se är som någon skrev rörigare och jobbigare än hitta.se
118 118 ringer jag DESSVÄRRE till av gammal vana, men ska VERKLIGEN försöka gynna någon annan istället, även om dom kostar lika mkt... typ 15kr/påbörjad minut.
Nåväl - har haft en diskussion med en säljare gällande 4 av mina enheter runtom i landet. Han ville ha 2490kr för att vara med på eniro.se och menade att vi faktiskt haft 412 besök på eniro.se senaste året och 18 samtal kopplade från 118 118 (eller något i den stilen).
Meddelade att jag inte tänker betala en krona - och ifrågasätter att dom ska ta bort oss, det innebär ju isåfall att dom inte erbjuder SINA kunder en komplett sökmotor helt plötsligt. Tror endera att dom bluffar - att vi visst kommer finnas kvar. Eller så försvinner vi och jag har sparat 2490kr, tror knappast jag tappar kunder på det. (Hur många ringer till MQ eller H&M liksom? - bara en liknelse)
Deras affärsidé är alltså kortfattat:
Våra besökare (kunder) ska hitta allt (och ringer dom ska dom BETALA FÖR DET). Innehållet ska vi inte betala för, utan det ska vi ta betalt för??
Jävla tattartag.
Hitta.se tar endast betalt om man vill ha "bling-bling", vilket säkert är önskvärt för somliga, men inte för mig.
Huvva - vilken telefontjänst ska jag använda istället? Får kosta vad den vill per minut, bara dom har allt och inte tar betalt för dom som vill finnas i deras register - jag vill hitta alla företag (och personer såklart).
Edit: Har ni aktier i bolaget? Isåfall lägger jag in en SÄLJREK! Hoppas dom går omkull, men gärna först efter att de största ägarna knuffat in ett par miljarder som dom förlorar....