• 1
  • 2
2010-03-24, 08:58
Medlem
E det bara jag, eller inbillar jag mig bara att Eniro inte hittar någonting så simpelt som ett apotek?

Sökte efter Apoteket Kronan i en viss stad, men tydligen finns det inget sånt där.....Jag var där igår....

Tycker att deras sida är sämst och ofattbart luddig. Den hittar oftast ingenting av det man söker på, även om du skriver i alla uppgifter.

Ville bara ventilera mig lite, men eniro kan inte bli sämre...
Citera
2010-03-24, 09:15
Medlem
mmmm ja då finns de ju mkt annat att kolla på... men tycker som du säger att eniro suger
Citera
2010-03-24, 10:39
Medlem
UACs avatar
Var faktiskt inne på eniro.se häromdan och sökte på Apotek. Sökresultatet var typ 5 apotek och inte det som fanns i närmsta ort. Totalt värdelöst.
Citera
2010-03-24, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAC
Var faktiskt inne på eniro.se häromdan och sökte på Apotek. Sökresultatet var typ 5 apotek och inte det som fanns i närmsta ort. Totalt värdelöst.
då förstår man inte att folk använder eniro öht, totalt värdelös ju....
Citera
2010-03-24, 11:37
Medlem
SixthSenses avatar
Använder mig aldrig utav eniro. Dels för att det är så mycket rörigare där än vad det är på hitta.se.
Citera
2010-03-24, 11:37
Medlem
mudpacs avatar
Testa söka på medstop?
Citera
2011-06-09, 00:59
Moderator
HelgeBuks avatar
Det verkar gå bra för Eniro - har tydligen börjat skicka bluffakturor nu också..

http://helahalsingland.se/bollnas/1....alska-fakturor

Frågan är om det verkligen är så illa eller om det är nån annan som haft mycket tid över och skickat bluffakturor i Eniros namn... Hitta.se har ju kontor i Bollnäs...kanske försöker dra Eniro i smutsen!
Citera
2011-06-09, 11:00
Bannlyst
Aktiekursen har på några år rasat från +1,500 till 20-30 kr - det säger allt.

Är det judar som köpt upp och sugit ut eniro

Några som vet ägarkonstellationerna efter Teliaepoken - när jag frågar säljare vet dom inte vilka som äger det företag de jobbar i - väldigt sjuuukt
Citera
2011-06-09, 21:47
Medlem
MissTeheran2009s avatar
har sagt det förr och säger igen. Eniro skiljer sig inte ett dugg från alla andra såna där skojande annonssäljarbolag. Deras hela affärsmodell bygger på att ha extremt aggressiva säljare som lurar på mindre vetande företagare extremt dyra annonser på hemsidor med väldigt lite trafik eller besökssiffror byggda på lögner. Papperskatalogerna skall man ju inte ens tala. Är det någon öht som fortfarande läser dom? Så fort det har kommit nya så ligger de i trappuppgångarna ändå tills någon slänger dom.
Citera
2011-06-10, 22:11
Medlem
UACs avatar
Den dag Google börjar med nummerupplysning är Eniro och Hitta rökta.
Citera
2011-09-29, 23:25
Medlem
Måste bara skriva av mig lite om dessa pajasar.

De blöder ju rätt bra, har väl inte tjänat några pengar på många år och byter VD som en annan byter kalsonger. Se gärna: http://www.allabolag.se/5565880936

eniro.se är som någon skrev rörigare och jobbigare än hitta.se

118 118 ringer jag DESSVÄRRE till av gammal vana, men ska VERKLIGEN försöka gynna någon annan istället, även om dom kostar lika mkt... typ 15kr/påbörjad minut.

Nåväl - har haft en diskussion med en säljare gällande 4 av mina enheter runtom i landet. Han ville ha 2490kr för att vara med på eniro.se och menade att vi faktiskt haft 412 besök på eniro.se senaste året och 18 samtal kopplade från 118 118 (eller något i den stilen).

Meddelade att jag inte tänker betala en krona - och ifrågasätter att dom ska ta bort oss, det innebär ju isåfall att dom inte erbjuder SINA kunder en komplett sökmotor helt plötsligt. Tror endera att dom bluffar - att vi visst kommer finnas kvar. Eller så försvinner vi och jag har sparat 2490kr, tror knappast jag tappar kunder på det. (Hur många ringer till MQ eller H&M liksom? - bara en liknelse)

Deras affärsidé är alltså kortfattat:

Våra besökare (kunder) ska hitta allt (och ringer dom ska dom BETALA FÖR DET). Innehållet ska vi inte betala för, utan det ska vi ta betalt för??

Jävla tattartag.

Hitta.se tar endast betalt om man vill ha "bling-bling", vilket säkert är önskvärt för somliga, men inte för mig.

Huvva - vilken telefontjänst ska jag använda istället? Får kosta vad den vill per minut, bara dom har allt och inte tar betalt för dom som vill finnas i deras register - jag vill hitta alla företag (och personer såklart).

Edit: Har ni aktier i bolaget? Isåfall lägger jag in en SÄLJREK! Hoppas dom går omkull, men gärna först efter att de största ägarna knuffat in ett par miljarder som dom förlorar....
Citera
2011-09-30, 00:37
Medlem
Har en bekant som jobbar på Eniro som säljare och han tjänar riktigt bra "55 000kr i månaden" vilket är kul för honom men jag kan själv inte se hur företaget kan överleva i längden då det läcker pengar som ett såll. En duktig säljare kan alltid tjäna pengar men frågan är om inte säljarkulturen blivit lite för stark med tanke på hur de verkar behandla sina "kunder". Själv försöker jag någon gång då och då att använda eniro.se men varje gång blir jag förvånad över hur dåligt det fungerar och öppnar snabbt ett nytt fönster med hitta.se istället och det är jag säkert inte ensam om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in