2011-10-02, 00:13
Medlem
Jag vill bumpa detta och undra istället varför man ej kan öka på ett gatnummer och att alla som bor på den gatan kommer upp? Det gick ju innan?
Citera
2011-10-06, 00:17
Medlem
Alp-Ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cunninlynguist
Jag vill bumpa detta och undra istället varför man ej kan öka på ett gatnummer och att alla som bor på den gatan kommer upp? Det gick ju innan?

Jag vet inte om det är den enda/smidigaste vägen men om du trycker dig in på fliken kartor och söker upp adressen där, så står det "X antal privatpersoner". Det står under 'vägbeskrivning från' i rutan i övre vänstra hörnet!

Hade nåt vagt minne av att man kunde göra så, så jag provade nu innan jag skrev detta inlägg, för att se så att jag inte snackar goja. Det roliga var att, Ja: man ska kunna se vilka som bor på en viss adress. Men Ja: eniro.se är sämst för när man gör på det sättet jag beskrev så visar den alla människor som bor på en adress som heter likadant i hela Sverige!!
Citera
2012-01-28, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psike
Måste bara skriva av mig lite om dessa pajasar.

De blöder ju rätt bra, har väl inte tjänat några pengar på många år och byter VD som en annan byter kalsonger. Se gärna: http://www.allabolag.se/5565880936

eniro.se är som någon skrev rörigare och jobbigare än hitta.se

118 118 ringer jag DESSVÄRRE till av gammal vana, men ska VERKLIGEN försöka gynna någon annan istället, även om dom kostar lika mkt... typ 15kr/påbörjad minut.

Nåväl - har haft en diskussion med en säljare gällande 4 av mina enheter runtom i landet. Han ville ha 2490kr för att vara med på eniro.se och menade att vi faktiskt haft 412 besök på eniro.se senaste året och 18 samtal kopplade från 118 118 (eller något i den stilen).

Meddelade att jag inte tänker betala en krona - och ifrågasätter att dom ska ta bort oss, det innebär ju isåfall att dom inte erbjuder SINA kunder en komplett sökmotor helt plötsligt. Tror endera att dom bluffar - att vi visst kommer finnas kvar. Eller så försvinner vi och jag har sparat 2490kr, tror knappast jag tappar kunder på det. (Hur många ringer till MQ eller H&M liksom? - bara en liknelse)

Deras affärsidé är alltså kortfattat:

Våra besökare (kunder) ska hitta allt (och ringer dom ska dom BETALA FÖR DET). Innehållet ska vi inte betala för, utan det ska vi ta betalt för??

Jävla tattartag.

Hitta.se tar endast betalt om man vill ha "bling-bling", vilket säkert är önskvärt för somliga, men inte för mig.

Huvva - vilken telefontjänst ska jag använda istället? Får kosta vad den vill per minut, bara dom har allt och inte tar betalt för dom som vill finnas i deras register - jag vill hitta alla företag (och personer såklart).

Edit: Har ni aktier i bolaget? Isåfall lägger jag in en SÄLJREK! Hoppas dom går omkull, men gärna först efter att de största ägarna knuffat in ett par miljarder som dom förlorar....

Jag köpte aktier för ett par månader sen. Har tjänat rätt bra med stålar sen dess.

Ett tips, tacka nej till säljaren om du inte vill köpa. Klart säljaren kommer med invändningar, det är ju dennes jobb. Jag tror inte Eniro försvinner... dom satsar rätt duktigt nu, och sajten är faktiskt helt OK nu. Stavfel och "hjälp med sökningen", som google typ. Hitta.se sajt är från 2005 eller nått.. och behöver fräschas till rejält.
Citera
2012-01-28, 16:04
Medlem
Nihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Jag köpte aktier för ett par månader sen. Har tjänat rätt bra med stålar sen dess.

Ett tips, tacka nej till säljaren om du inte vill köpa. Klart säljaren kommer med invändningar, det är ju dennes jobb. Jag tror inte Eniro försvinner... dom satsar rätt duktigt nu, och sajten är faktiskt helt OK nu. Stavfel och "hjälp med sökningen", som google typ. Hitta.se sajt är från 2005 eller nått.. och behöver fräschas till rejält.

Du svamlar.

Jämför antal anställda på Eniro med hitta.se. Jämför vinst.
Jag slutade använda Eniro.se samma dag som hitta.se kom, har aldrig behövt vända åter.

Ps. Google har inte heller fräschat till sin sida på ett tag, typ aldrig. Skriv till dem
Citera
2012-01-28, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilist
Du svamlar.

Jämför antal anställda på Eniro med hitta.se. Jämför vinst.
Jag slutade använda Eniro.se samma dag som hitta.se kom, har aldrig behövt vända åter.

Ps. Google har inte heller fräschat till sin sida på ett tag, typ aldrig. Skriv till dem

Haha.. har inte google fräschat upp sin sida?? Det är exakt vad dom gör hela tiden. Kanske inte utseende så mycket, men sökstrukturen och relevansen. Du svamlar...

Hitta har en sökstruktur och företagsträff som håller samma klass som altavista gjorde på sent 90-tal. Plus att de ej ger samma utrymme för felstavningar och alternativ som Eniro.

Har jag sagt något om antal anställda? Jag tjänar pengar på deras aktie för att den för tillfället stiger. Deras försäljning går med vinst.
Citera
2012-01-28, 16:47
Medlem
Nihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pobben
Haha.. har inte google fräschat upp sin sida?? Det är exakt vad dom gör hela tiden. Kanske inte utseende så mycket, men sökstrukturen och relevansen. Du svamlar...

Hitta har en sökstruktur och företagsträff som håller samma klass som altavista gjorde på sent 90-tal. Plus att de ej ger samma utrymme för felstavningar och alternativ som Eniro.

Har jag sagt något om antal anställda? Jag tjänar pengar på deras aktie för att den för tillfället stiger. Deras försäljning går med vinst.

Hur kan du dissa ett företag som springer cirklar kring Eniro?
Citera
2012-01-28, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihilist
Hur kan du dissa ett företag som springer cirklar kring Eniro?

Dissa är fel ord tror jag Jag menar att hitta.se behöver fräschas till lite. Skönt o tryggt att ha Schibstedt i ryggen, som kan pumpa in marknadföringspnegar. Men ge lite mer till användarna.

Eniro är för tillfället bättre, my opinon. Kanske ser annorlunda ut om nått år.
Citera
2012-10-11, 09:47
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Bojkotta alla Eniros tjänster - försätt företaget i konkurs

Eniro dubblerar kostnaden för sina tjänster - http://www.svd.se/naringsliv/bransch...d#xtor=AD-500-

I dagens moderna internetålder (där man bör hitta info själv) känns det sinnesjukt att folk är beredda att ge bort pengar till detta skitföretag. 43 kr för att ta reda på ett telnummer eller adress? + extra kostnader om man vill ha sms och övriga saker. Ett samtal till eniro kan gå på över 100 kr lätt.

Varför ringer vi till detta skit? spelar ingen roll om du tjänar 89 000 kr i mån och är IT-chef, man skänker inte bort sina pengar till ett företag som inte ger nånting tillbaka än en adress och ett tel. För 43 kr är att slänga bort pengar, tjänster är max värd 5 kr.

Snälla flashback, genom en gemensam aktion, försätt skitföretaget i konkan. Sluta ring till skiten. Sprid runt detta på Facebook, vänner,familj,arbetskamrater eller främlingar på torg och gator.

Låt inte detta sinnesjuka företag utnyttja dig på fyllan, låt dem inte utnyttja din mormor, låt dem inte utnyttja de ovetande
Citera
2012-10-11, 09:51
Bannlyst
Jag har aldrig använt mig av företagen när det varit förknippat med en kostnad, och skulle nog aldrig kunna tänka mig att göra det.
Och för min del får gärna företaget gå i KK.
Citera
2012-10-11, 09:55
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onkelkonkelkonkel
Jag har aldrig använt mig av företagen när det varit förknippat med en kostnad, och skulle nog aldrig kunna tänka mig att göra det.
Och för min del får gärna företaget gå i KK.

sprid budskapet, dina nära och kära kanske ringer, ta ditt ansvar och upplys
Citera
2012-10-11, 10:13
Medlem
Höjningen sker ju troligen för att allt färre använder sig av Eniro då det är som du säger, faktiskt helt onödigt. Det går snabbare att slå upp vad det nu kan vara i din Iphone än att skicka smset och få svar från Eniro.

För mig spelar det ingen större roll om Eniro finns kvar eller ej, att söka efter ett nummer på deras hemsida är det enda jag från och till använder utav deras tjänster. Konkurrenternas motsvarigheter löser detta problem minst lika bra så hade även kunnat klara mig helt utan eniro men väljer hellre att inte bry mig något vidare angående deras existens.
Citera
2012-10-11, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner
Eniro dubblerar kostnaden för sina tjänster - http://www.svd.se/naringsliv/bransch...d#xtor=AD-500-

Hade deras intäkter/vinster varit beroende av kundintäkter, det du kan påverka, så hade dom gått under för länge sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner
Varför ringer vi till detta skit?

Det gör vi inte, varför tror du dom höjer priset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in