Tack till den som la ut Fup:en.
Efter att ha skummat igenom den har jag följande noteringar.
Platsen för påkörning:
https://goo.gl/maps/mUzfZ
Det har varit hög fart, cykeln hamnade runt 75-90 m fram till höger i gräset. Tack vare lutningen på bilens högra framstolpe och framruta lyfte den bruden rakt uppåt vid kollisionen, medan cykeln kastades snett rakt framåt vid smällen, därav de stora avstånden mellan brud och cykel.
Ljuset är transponderstyrt gällande SL:s bussfil, så bruden har inte cyklat mot rött, hade nu en SL buss varit ankommande så att ljuset börjat slå om hade vi haft en SL chaufför som vittne, jag kunde inte hitta någon sådan. Inte heller några CCTV från varken Viking-terminalen eller Fotografiska har polisen hämtat ut, trots att de har kameror som täcker detta område.
Bruden borde väcka skadeståndstalan direkt mot snubben, och TR är ett jävla skämt som vanligt, en överklagan är det minsta hon kan göra. Snubben i fråga har lite andra affärer för sig så han kan nog pynta upp stålar, bästa vore dock om han själv blev påkörd av någon landsman, jag kör där emellanåt och det är alltid dessa jeppar som kastar sig in i bussfilen framför dragspelsbussarna när bussfilen råkar slå om till grönt pga transpondern, det hände att det blir fina plåtsmällar när bussarna inte bromsar in....