2015-09-04, 18:55
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fdsrew34
Vilket jävla kräk han är.

Cred till polisen för en bra förundersökning. Det råder inget tvivel om att han kommer bli fälld i alla instanser. Återstår att se under vilka rubriceringar och vad påföljden blir.
Jag läste just förundersökningen och imponerades också av polisens arbete. Väldigt noga och väl genomfört.

För övrigt rätt talande ur ett förhör i förundersökningen:
Citat:
Fazil kommer från staden Kulu i Turkiet som har ca 90 000 invånare. Eftersom det bor så många personer i Sverige som kommer från Kulu i Turkiet, kanske 35 000 st, så är de flesta kunderna turkar. Han får reklam genom att ordet sprids från person till person. Fazil har aldrig träffat killen som lämnade in bilen innan. Fazil har många kunder från olika delar av Stockholms län, även söder om stan på grund av reklamen från person till person bland turkarna.
Hälften av den turkiska staden Kulus invånare bor alltså i Sverige.
Senast redigerad av Fekalius 2015-09-04 kl. 18:58.
Citera
2015-09-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Jag läste just förundersökningen och imponerades också av polisens arbete. Väldigt noga och väl genomfört.

För övrigt rätt talande ur ett förhör i förundersökningen:
Hälften av den turkiska staden Kulus invånare bor alltså i Sverige.

Roligaste i hela FUP:en är hans googlingar efteråt. Saknas bara han sökte på "hur kommer jag undan med smitningsolyckan utanför fotografiska"
Hade kunnat bli ett inslag i Jay Leno's stupid criminals.
Citera
2015-09-04, 22:23
Medlem
Fekaliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yinool0401
Hörru Tjillisnippen.

Är det helt kosher menar du att köra/cykla mot rött (om det nu var fallet dvs?).
Hade hon inte del i det hela då? Observera att det behöver inte vara så att hon gjorde det,
men om det kan bevisas?
Oavsett om hon gjort detta eller ej så har Daniel Nasteski smitit från olycksplatsen och det är det han kommer att straffas för.

Att Daniel Nasteski sedan är en liten äcklig feg råtta är tyvärr inte brottsligt. Om sedan den påkörda kvinnan kört mot rött ljus eller ej saknar betydelse. Finner att hon kört mot rött ljus så kommer hon inte åtalas eftersom konsekvenserna blivit så negativa för henne, finner domstolen att Daniel Nasteski kört mot rött ljus så är det en lindrig sak jämfört med smitningen. I förundersökningsmaterialet så finns det uppgifter om att Daniel Nasteski kört för fort, möjligen kan han dömas för detta utöver smitningen. Från att ha erkänt så så nekar Daniel Nasteski nu till att ha kört bilen, läs här. Pinsamt och korkat.

Uppgifter
Daniel Nasteski, 900730-1659
Adress: Henriksdalsringen 105 lgh 1401, 131 32 Nacka
Arbete: Vik skiftesledare, SJ AB
Tidigare bolagsengagemang: Antev AB, 556806-0858
Målnr: B 9066-15 i Stockholms tingsrätt
Åklagarens dnr: AM-93013-15
Polisens dnr: 5000-K729703-15
Framtida Lexbase-länk
Förundersökningen

Ett hedersomnämnande borde ske av hans kompisar som först ljög i polisförhör för att rädda sin "brorsa" och påstod att Daniel Nasteski inte körde bilen men sedan föll till föga och berättade sanningen. Skulle inte förvåna mig om de här killarna skyller allt på "den svenska rasismen". De verkar ha svårt för att ta ansvar för sina egna handlingar. Att sedan den påkörda verkar vara en vänsterliberal jättebebis utan trafikvett gör att hon kanske har överseende med det hela och betraktar det som ett "mångkulturellt möte människor emellan".
Senast redigerad av Fekalius 2015-09-04 kl. 23:20.
Citera
2015-09-04, 23:37
Medlem
Fekaliuss avatar
Glömde den medtilltalade "bruschan": Soner Arslan, åtalas för skyddande av brottsling.

Uppgifter
Soner Arslan, 890516-3351 BILD
Folkbokföringsadress: Norra Kronans gata 422 lgh 1504, 136 60 Brandbergen LÄNK
Socialbidragsadress: c/o Topcu, Oslogatan 21 LGH 1403, 164 31 Kista
Framtida Lexbase-länk
Förundersökningen
Bild på medtilltalade Daniel Nasteski
Senast redigerad av Fekalius 2015-09-04 kl. 23:54.
Citera
2015-09-05, 00:17
Medlem
Ni som var på rättegången, har dom inte turken/skyddande av brottsling? Nån undrade om dom fick in han i rättssalen.
Citera
2015-09-05, 02:21
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpyFlugaTM
Fritt fram att köra på folk som cyklar/går mot rött menar du?
Kan bli en riktigt kul samhällsutveckling...

Tjilivippen

Jag ber i förväg om ursäkt om jag har missat något som gör din kommentar vettig innan i tråden men jag tolkar den för vad som står i mitt svar.

Okej är det förstås inte men det är åtminstone inte straffbart, säg att en person sprang över vägen när du hade grönt och du träffade denne, skulle du anse att du borde bli dömd för vållande till kroppsskada eller vållande till annans död? Lagstiftaren tycker åtminstone inte det.

Nu låter det påståendet som ett desperat påhitt och det är garanterat inte försvarsadvokaten som har kommit på idén utan det är den åtalade, det roliga är att jag tidigare i tråden sa att han var en idiot som inte sa att han var vid platsen eftersom att man har större chans att påverka åtalet från det läget, surprise surprise.

Blir man bara dömd för smitning är maxstraffet 1 år men det leder garanterat inte till en fängelsedom utan villkorligt någon månad eller böter, personligen så tror jag inte ett dugg på vad han säger och jag hoppas att han får ett par månader i fängelse som han enligt den bevisning jag har hört talas om förtjänar.
Citera
2015-09-05, 11:27
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Dumma jävla svarthuvud som sitter och leker G när han är ett lamm innerst inne. Ännu dummare blev han när han försökte sopa igen spåren efter sig genom att lämna in bilen på verkstaden. Hade han eldat upp bilen så hade det blivit ännu svårare att hitta honom
Citera
2015-09-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackar
Var har du sett att de påstår att hon var på väg över mot rött?

De uppgifter som finns är att cyklister leddes in på kollektivkörfältet redan från slussen, Golfen hade redan tidigare kört om två cyklister och tutat på dem. Malin var på väg mot Nacka i kollektivkörfältet och inte på väg över vägen.

Edit: Såg nu att en av killarna som var med i bilen har sagt i förhör att hon var på väg över övergångsstället men han såg inte om hon hade grönt eller ej, andra har dock sagt att hon var på väg mot nacka i kollektivkörfältet och inte på väg över.
+1 på hela detta inlägg.

Det finns ingenting som styrker att målsägande var på väg att korsa gatan.
Själv minns hon inget från perioden runt olycksdsgen.

Vittnena som färdade i vållande forron skulle inte jag värdera speciellt högt då de naturligvis är partiska.

Vid vägarbeten och avspärrningar är det ofta lite odefinierat vilka regler som gäller cyklister, därför vilar desto större ansvar på motortrafikanter.
Senast redigerad av Skewie 2015-09-05 kl. 12:29.
Citera
2015-09-05, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fekalius
Glömde den medtilltalade "bruschan": Soner Arslan, åtalas för skyddande av brottsling.

Uppgifter
Soner Arslan, 890516-3351 BILD
Folkbokföringsadress: Norra Kronans gata 422 lgh 1504, 136 60 Brandbergen LÄNK
Socialbidragsadress: c/o Topcu, Oslogatan 21 LGH 1403, 164 31 Kista
Framtida Lexbase-länk
Förundersökningen
Bild på medtilltalade Daniel Nasteski
Tack för gedigen information...

Tjilivippen
Citera
2015-09-05, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dui
Minimal medierapportering kring detta. Det är väldigt synd, då jag tror att intresset är stort.

Nja, DN och AB har hyfsat stora referat. Och mera blir det väl när domen kommer.
Lokaltidningen Södermalm har också intressen att bevaka.

Och intresset är stort, annars hade inte salen varit fullsatt !
Citera
2015-09-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fdsrew34
Roligaste i hela FUP:en är hans googlingar efteråt. Saknas bara han sökte på "hur kommer jag undan med smitningsolyckan utanför fotografiska"
Hade kunnat bli ett inslag i Jay Leno's stupid criminals.

Kan inte du skriva vad kan googla på? Har inte tid att läsa igenom fup?
Citera
2015-09-05, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marrttin
Kan inte du skriva vad kan googla på? Har inte tid att läsa igenom fup?

Kl 23:08 Sökning på Google
”Senaste nytt”
”Senaste nytt Aftonbladet”
”Senaste nytt polisen”
”Senaste nytt polisen”
Kl 23:10 Länk från polisens hemsida ”2015-06-13 21:11Trafikolycka-vilt-Monsteras”

Kl 02:57 Sökning på Google
”upplysning”
”senaste nytt polisen”
Kl 02:59 Länk: Nyheter – Aktuellt – polisen.se
Kl 03:00 Länk: Trafikövervakning – Aktuellt – polisen.se

Kl 05:00 Söker på senaste nytt polisen på Google
Länk sammanfattning händelser natt Östergötland från polisen.se
Söker på ”Henriksdalsringen 105” på www.upplysning.se
Söker på händelser i hela landet på polisen.se

Kl 06:20 Söker på ”senaste nytt polisen” på Google
Länk ”2015-06-13 20:58, Trafikolycka – Stockholm” på polisen.se
Söker på ” olycka södermalm” på Google
Kl 11:15 Söker på ”senaste nytt polisen” på Google
Kl 12:59 Söker på ”personskador cyklist” på Google

Kl 13:09 Söker på ”cyklist påkörd” på Google
Går in på 10 länkar om påkörda cyklister

Kl 15:57 Söker på ”senaste nytt polisen” på Google
Söker på ”påkörd cyklist” på Google

15/6
Kl 14:51 Söker på Google
”Bil cover”
”Biltäcke”
”carcover Biltema”
”Bilöverdrag”
Kl 22:46 Länk Händelser – Aktuellt – polien.se

16/6
Kl 01:54 Söker på ”Webcam Stockholm” på Google
Kl 02:21 Söker på bildelsbasen.se
”Backspegel till VW Golf Vi 09-13”
”Backspegel kåpa / ram / hus till VW Golf Vi 09-13”
”Montera backspegel – VW Golf -13” på Google
Senast redigerad av Joakim65 2015-09-05 kl. 17:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in