2015-09-17, 18:56
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Du är uppenbarligen efterbliven/alternativt läser en efterbliven journalists försök till artikel. TR konstaterar att man inte kan utesluta att hon cyklat mot rött. Nollor som du kan utan minsta ansträngning få det till att hon tvärsäkert har cyklat mot rött.

Uppenbarligen har hon cyklat mot rött om det finns på tapeten ens en gång. Måste finnas vittnesuppgifter som ligger till grund för ett sådant påstående och inte en randomgissning från försvarets sida.

Om min erfarenhet av cyklister är norm så håller jag det högst sannolikt att Malin själv orsakat olyckan genom att inte följa trafikreglerna. Givetvis kan ögonvittnen som precis sett en ung kvinna bli nermejad av en smitare överdriva sina vittnesmål så att det verkar som att bilisten kört mot rött, kört i 200km/h på 30-väg och dessutom gått ut och spottat på Malins medvetslösa kropp för att därefter sätta sig i bilen och lugnt köra iväg.

Kom igen nu. En olycka har alltid mer än en orsak. Bilisten må ha kört för fort, han har garanterat gjort fel som avvikit från platsen, men han är inte nödvändigtvis orsaken till olyckan och då ska han fan inte dömas för det.

Punkt slut!
Citera
2015-09-17, 19:03
Medlem
MrAndress avatar
Malin 30år åker skateboard och vill gå på Konstfack! Hon var väl på rökt och cykla mot RÖTT!

Hon kunde likaväl ha dött så,samhället haft en mindre vänsterpartist i samhället.

Sen svartingens straff tycker jag är fel. Han borde blivit av med körkortet! För han avviker från olycksplatsen. Men böterna tycker jag är rimliga.
Citera
2015-09-17, 19:11
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Uppenbarligen har hon cyklat mot rött om det finns på tapeten ens en gång. Måste finnas vittnesuppgifter som ligger till grund för ett sådant påstående och inte en randomgissning från försvarets sida.

Om min erfarenhet av cyklister är norm så håller jag det högst sannolikt att Malin själv orsakat olyckan genom att inte följa trafikreglerna. Givetvis kan ögonvittnen som precis sett en ung kvinna bli nermejad av en smitare överdriva sina vittnesmål så att det verkar som att bilisten kört mot rött, kört i 200km/h på 30-väg och dessutom gått ut och spottat på Malins medvetslösa kropp för att därefter sätta sig i bilen och lugnt köra iväg.

Kom igen nu. En olycka har alltid mer än en orsak. Bilisten må ha kört för fort, han har garanterat gjort fel som avvikit från platsen, men han är inte nödvändigtvis orsaken till olyckan och då ska han fan inte dömas för det.

Punkt slut!

"Om det finns på tapeten ens en gång" betyder det just att försvaret kommit med påståendet, inget annat...
Att det inte finns tillräcklig bevisning för att något inte hänt betyder inte per definition att det har hänt.

Det som däremot ska vara bevisat är att det var rött ljus för biltrafikanter - vad fan hade han ens i bussfilen att göra?

Edit: Glömde tillägga: Du är uppenbarligen fullständigt efterbliven, punkt slut!
Senast redigerad av Oformad 2015-09-17 kl. 19:28.
Citera
2015-09-17, 19:13
Medlem
Lobengulas avatar
Intressant FUP och förhöret med Daniel Nasteski är något av det värsta jag läst. Han saknar all form av ryggrad och ljuger in i det sista för att skydda sig själv.

Med det sagt så är han förmodligen inte ensam skyldig till olyckan men jäklar vilken avsaknad av moral och sinne för rätt och fel.
Citera
2015-09-17, 19:20
Medlem
PrinceMaximillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Intressant FUP och förhöret med Daniel Nasteski är något av det värsta jag läst. Han saknar all form av ryggrad och ljuger in i det sista för att skydda sig själv.

Med det sagt så är han förmodligen inte ensam skyldig till olyckan men jäklar vilken avsaknad av moral och sinne för rätt och fel.

Håller med men måste ändå säga att han gör ju rätt, i den här världen handlar ALLT i SLUTÄNDAN om att rädda sin egen röv
Citera
2015-09-17, 19:32
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Finns det "på tapeten ens en gång" betyder det just att försvaret kommit med påståendet, inget annat...

Att det inte finns tillräcklig bevisning för att något inte hänt betyder inte per definition att det har hänt.

Det som däremot ska vara bevisat är att det var rött ljus för biltrafikanter - vad fan hade han ens i bussfilen att göra?

Edit: Glömde tillägga: Du är uppenbarligen fullständigt efterbliven, punkt slut!

Så du säger att bilarna i Malins fil hade rött? Ja, då hade Malin också rött ska du se då de nyttjar samma fil. Har du inte körkort eller? Trafikreglerna gäller även cyklisterna tro det eller ej. Jag har lika lite sympati för alla idioter som lyckas bli påkörda på övergångsställen.. Ja, bilisten ska stanna, men du ska inte riskera ditt jävla liv för dina rättigheter; då är det du som är efterbliven.

Malin var oskyddad, alltså är det hennes plikt gentemot sig själv att iaktta försiktighet.

Ska du över övergångsställe? TITTA VÄNSTER OCH SEDAN HÖGER!!!!
Ska du köra genom en korsning? SE TILL ATT HA GRÖNT OCH TITTA VÄNSTER, HÖGER, RAKT FUCKING FRAM!!!
Ska du cykla bland bilar? ANVÄND EN JÄVLA HJÄLM, KNÄSKYDD OCH ARMBÅGSSKYDD OCH RYGGSKYDD OM DU ÄR OSÄKER PÅ REGLER; ELLER ALLRA HELST, TA ETT KÖRKORT OCH CYKLA SEN!!

Det borde fan vara lag på att ha körkort för att framföra något fordon som kan framföras på allmän väg. Det är bara barn som får min sympati även när de själva har klantat sig, för barn får fan göra fel.
Citera
2015-09-17, 19:33
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:

Punkt slut!

Punkt slut var det ja... Nej din efterblivna norm ang. cyklister gäller inte. Efterblivna människor letar alltid belägg för sina efterblivna normer istället för att läsa ordentligt. Även där belägg saknas lyckas du trolla fram det. Skickligt att vara så usel på argumentation men samtidigt så fenomenal att skapa sina egna "belägg". Malin KAN ha cyklat mot rött men det finns åtminstone ett vittne som hävdar att hon cyklade mot grönt.

Efterblivna cyklofober får vänta ett slag till, tills ni får fram något med mer substans innan ni trollar loss i ert patetiska cykelhat.

"En olycka har alltid mer än en orsak"? Fler efterblivna djungelordspråk, tack. De förhöjer min gråa vardag.
Citera
2015-09-17, 19:37
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Så du säger att bilarna i Malins fil hade rött? Ja, då hade Malin också rött ska du se då de nyttjar samma fil. Har du inte körkort eller? Trafikreglerna gäller även cyklisterna tro det eller ej. Jag har lika lite sympati för alla idioter som lyckas bli påkörda på övergångsställen.. Ja, bilisten ska stanna, men du ska inte riskera ditt jävla liv för dina rättigheter; då är det du som är efterbliven.

.

Herregud människa, du måste ju ändå förstå att jag syftar på bilisterna invid bussfilen som GM körde på? Hur är det ens möjligt att misstolka? Har du ens läst domen?

Din läsförståelse är ju helt ofattbart usel.... Börjat mellanstadiet än?
Senast redigerad av Oformad 2015-09-17 kl. 19:40.
Citera
2015-09-17, 19:41
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpoke
Punkt slut var det ja... Nej din efterblivna norm ang. cyklister gäller inte. Efterblivna människor letar alltid belägg för sina efterblivna normer istället för att läsa ordentligt. Även där belägg saknas lyckas du trolla fram det. Skickligt att vara så usel på argumentation men samtidigt så fenomenal att skapa sina egna "belägg". Malin KAN ha cyklat mot rött men det finns åtminstone ett vittne som hävdar att hon cyklade mot grönt.

Efterblivna cyklofober får vänta ett slag till, tills ni får fram något med mer substans innan ni trollar loss i ert patetiska cykelhat.

"En olycka har alltid mer än en orsak"? Fler efterblivna djungelordspråk, tack. De förhöjer min gråa vardag.

Jag hatar inte cyklister, men cyklister är helt värdelösa i trafiken i regel, kvinnliga cyklister i synnerhet. Vet inte exakt på rak arm hur många liv jag skonat genom alla år i dels yrkestrafik och dels som privatbilist. Däremot hatar jag människor som skyller sina dåliga beslut på andra.
Citera
2015-09-17, 19:49
Medlem
DrSpokes avatar
Citat:
Jag hatar inte cyklister, men cyklister är helt värdelösa i trafiken i regel, kvinnliga cyklister i synnerhet. Vet inte exakt på rak arm hur många liv jag skonat genom alla år i dels yrkestrafik och dels som privatbilist. Däremot hatar jag människor som skyller sina dåliga beslut på andra.

Jodå. Det är rätt uppenbart då du dessutom drar alla över samma kam att du hatar/avskyr/osv cyklister. Möjligen, bara möjligen, är Malin medvållande till det här men du är tvärsäker du.

Nolla.
Citera
2015-09-17, 19:51
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Herregud människa, du måste ju ändå förstå att jag syftar på bilisterna invid bussfilen som GM körde på? Hur är det ens möjligt att misstolka? Har du ens läst domen?

Din läsförståelse är ju helt ofattbart usel.... Börjat mellanstadiet än?

Du specificerade inte vilka bilar du pratade om. I en korsning finns det minst 4 filer och du kan mena 2 av dem, Malins eller bilistens. Om bussfilen hade grönt för att köra genom korsningen så hade Malin rött garanterat.

Att bilisten körde i bussfilen förändrar inte det faktum att Malin gjorde det största felet och den mest allvarliga trafikförseelsen och det var även hon som fick betala det högsta priset.
Citera
2015-09-17, 19:55
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Du specificerade inte vilka bilar du pratade om. I en korsning finns det minst 4 filer och du kan mena 2 av dem, Malins eller bilistens. Om bussfilen hade grönt för att köra genom korsningen så hade Malin rött garanterat.

Att bilisten körde i bussfilen förändrar inte det faktum att Malin gjorde det största felet och den mest allvarliga trafikförseelsen och det var även hon som fick betala det högsta priset.

Herregud, givet kontexten var det ju självklart.

1. Jag syftade på det som stod i domen - hade du läst den hade du vetat exakt vad jag syftade på.
2. Givet att jag argumenterade mot dig är det uppenbart vad jag syftade på.
3. Givet bisatsen " - vad fan hade han ens i bussfilen att göra?" var det fullständigt uppenbart vilka bilar jag syftade på och i princip helt omöjligt att missförstå - men du lyckades ändå...

Det är fortfarande på intet sätt bevisat att Malin gjort någon trafikförseelse... Hur svårt är det att förstå?
Senast redigerad av Oformad 2015-09-17 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in