Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-11-29, 10:14
  #97
Medlem
SSG90s avatar
Bumpar.

Sitter rätt långt ned i bilen så brukar sträcka på mig när jag passerar kamera vanligtvis. Hann dock inte med detta igår. Resultatet är i bästa fall att halva ansiktet är täckt. I sämsta fall att endast pannan är täckt.

Någon med kunskap/erfarenhet för respektive fall?
Citera
2016-11-30, 08:04
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Bumpar.

Sitter rätt långt ned i bilen så brukar sträcka på mig när jag passerar kamera vanligtvis. Hann dock inte med detta igår. Resultatet är i bästa fall att halva ansiktet är täckt. I sämsta fall att endast pannan är täckt.

Någon med kunskap/erfarenhet för respektive fall?

Testa att tänk logiskt.....

Om de kan se mycket nog av ditt ansikte för att de ska anse att de kan identifiera personen, så får du sannolikt ett brev i lådan....

Om de inte ser mycket nog av ditt ansikte för att de ska anse att de kan identifiera personen, så får du sannolikt inget brev...
Citera
2016-11-30, 17:45
  #99
Medlem
SSG90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Testa att tänk logiskt.....

Om de kan se mycket nog av ditt ansikte för att de ska anse att de kan identifiera personen, så får du sannolikt ett brev i lådan....

Om de inte ser mycket nog av ditt ansikte för att de ska anse att de kan identifiera personen, så får du sannolikt inget brev...
Du verkar inte särskilt insatt i skillnaden mellan juridik och personlig åsikt. Det som frågas är egentligen om det finns fall där någon har gått fri enbart med täckt panna.
Citera
2016-11-30, 17:52
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Du verkar inte särskilt insatt i skillnaden mellan juridik och personlig åsikt. Det som frågas är egentligen om det finns fall där någon har gått fri enbart med täckt panna.

Förstår saken helt och fullt.

Anser Polisen att de kan identifiera föraren godtagbart, så lär de skicka ett brev, om inte så skickar de inget brev. Det hänger sannolikt inte på om pannan syns helt eller inte.
Citera
2016-12-01, 15:32
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSG90
Du verkar inte särskilt insatt i skillnaden mellan juridik och personlig åsikt. Det som frågas är egentligen om det finns fall där någon har gått fri enbart med täckt panna.

Nej enbart täckt panna lär inte räcka om bilden är bra för övrigt. Det är människor som sitter och granskar varje bild och gör bedömningen om de genom att jämföra med körkortsbilden kan identifiera dig utan tvivel. Vid manuell identifiering är det dina unika ansiktsdrag som spelar in och väldigt lite av dessa sitter i pannan. Ögon, näsa, mun och ansiktsform är av mycket större betydelse
Citera
2016-12-01, 17:07
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stuffer
Nej enbart täckt panna lär inte räcka om bilden är bra för övrigt. Det är människor som sitter och granskar varje bild och gör bedömningen om de genom att jämföra med körkortsbilden kan identifiera dig utan tvivel. Vid manuell identifiering är det dina unika ansiktsdrag som spelar in och väldigt lite av dessa sitter i pannan. Ögon, näsa, mun och ansiktsform är av mycket större betydelse

Och det är ju inte helt ovanligt att folk har kepsar, kepor, hattar, mössor o s v på skallen som kan täcka betydande delar av pannan
Citera
2016-12-03, 17:53
  #103
Medlem
SSG90s avatar
Har konstaterat att så som jag sitter så har kameran omöjligt fått med mina ögon, eftersom jag inte kan se kameran själv. Halva näsan och nedåt då alltså. I min värld är den bilden skrot?
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback