När du säger att du tränar, vad menar du egentligen? Ren styrketräning eller promenader i snigelfart?
Om jag utgår ifrån att du styrketränar så är det hur bra som helst, musklerna växer, så långt är allt väl. Men som du säger, kilona försvinner inte och detta misstänker jag beror på att din förbränning inte är något att hänga i granen.
Prova att sätta upp en liten runda på säg 1,5km till att börja med 2-3 ggr/vecka tex. mån-ons-lör. Kör styrka överkropp ( variera övningarna ) tex. Tisdag - Ben på Torsdag kanske köra lite korsrygg. ( Notera att dessa är exempel ) Du kanske kan börja se den röda tråden, låt kroppen vila ett par dagar alt. kör någon alternativ övning.
Släng gärna att öga på vad du stoppar i dig, du behöver absolut inte leva på groddar, utan du kanske inte behöver bli proppmätt och kanske inte heller 75g margarin i såsen.
Jag är nästan övertygad att inom loppet av en - två månadar bör din kropp anpassa sig till det nya 'behovet' och du bör börja skönja att midjemåttet börjar rätta till sig samtidigt som du stärker upp både hållning och muskler.
Nåja, detta är en allmän 'basguide' - Jag är övertygad att det finns personer som är betydligt mer insatta ( tävlingsnivå osv. ) som kanske kan hjälpa dig ytterligare, kika i träningsforumet, det är mitt tips
Lycka till!