Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Du älskar ju länkar så här kommer en till. Att det inte finns en enda, som du påstår, är ju en aningens överdrivet.
Jag vet inte riktigt vad det är som inte går in. Dessa mansjourer är främst till för män som slår.
Citat:
Så om man pekar på fakta som inte passar dig är man fascist?
Nej, man är fascist om man förtrycker vissa grupper baserat på gruppens gener.
Citat:
Nej då, jag ignorerar ingenting. Jag bara tror att det finns ÄNNU mer som behöver göras för kvinnor.
Du får förstås lika mycket som jag tro vad du vill.
Skillnaden är att jag inte förespråkar apartheid, fascism och hatpropaganda mot halva befolkningen.
Citat:
Då var det ju inte EXAKT vad jag sa,eller hur. Det var hur du tolkade att jag underförstått menade.
Jag antar att folk menar vad de säger.
Gör de inte det så blir det meningslöst att diskutera.
Citat:
Är kvinnor sämre på att ta ansvar för sin ekonomi? Hur har du kommit fram till detta?
Jag anser inte att kvinnor är sämre på att ta ansvar för sin ekonomi.
Det är du som anser det:
Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Dock behöver du inte länka till saker jag redan vet som att det satsas mer på vissa saker för kvinnor. Undrar varför?
Jag antog att frågan "Undrar varför?" var retorisk, och att du anser att det satsas mer på kvinnor därför att kvinnor har det svårt.
Dina följande inlägg har inte ändrat den tolkningen. Varför anser du annars att det satsas mer på kvinnor?
Jag bad dig då förklara:
Citat:
Ursprungligen postat av
Celeno
Kan du förklara? Jag frågade det nyligen här:
(FB) Män lider mer i västvärlden än kvinnor. Här har ni en kompilation med källor.
Det enda jag kan komma på är att ni anser kvinnor vara svaga våp som är oförmögna att ta hand om sig själva.
Om du inte orkar klicka på länken så står det så här:
För första gången är det lika många kvinnor som män som hamnar hos Kronofogden för obetalda sms-lån. Därför lanserar myndigheten nu en webbplats med hjälp riktad till just kvinnor.
Så, uppenbarligen anser Kronofogden att kvinnor behöver särskild hjälp för att sköta ekonomin. Inte för att de är mer skuldsatta än män, för de är de inte.
Så varför?
JAG tror att det beror på att Kronofogden är liksom alla andra myndigheter förstörda av genusmaffian och genom sina PK-glasögon ser de bara när kvinnor är offer.
Det tror uppenbarligen inte du, men nu tolkar jag bara vad du skrivit hittills.
Då måste du alltså anse att kvinnor behöver särskild hjälp för att ta hand om sin ekonomi.
Citat:
Skönt att veta, du verkar lite spänd...
Tycker det är tråkigt när fascister tar över ett land. Även om jag blir utlandssvensk inom en inte allt för avlägsen framtid så blir man aldrig glad över fascism.