2005-10-15, 19:52
Medlem
Bråkmakarns avatar
Tjenare

Just nu står en pizza i ugnen som är klar om 8 minuter. Jag hade på det jag hade hemma: Strimlad kycklingfilé, skivad lök, och så cayenne och lite lite curry. Sen kommer jag ha på lite bearnaisesås. "Man tager vad man hafver "

Vad brukar ni ha på era hemlagade pizzor?
Citera
2005-10-15, 19:54
Medlem
ButterFlys avatar
brukar alltid se till att köpa en bra ost. Sen har jag på lite lök, skinka, champinjoner, kanske lite salami, jalapenos, ja det blir lite olika man tager vad man har men vissa saker måste det vara på.. Sen blir alltid min hempizza dubbelt så dyr om inte mer än köpepizza.
Citera
2005-10-15, 19:58
Medlem
Oliver är ett måste på den hemmagjorda pizzan. Så är även champinjoner.
Det kan vara kul att experimentera lite, jag och tjejen slängde på bananskivor och jordnötter och prylar en gång, det blev också gott!
Tomatskivor är också ganska så festligt.
Citera
2005-10-15, 20:11
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Vad som finns hemma, fiskpinnar, köttbullar, pasta, bacon, lök, ja vad som helst bara man dränker det i ost och tomatsås också.
Citera
2005-10-15, 20:20
Medlem
L_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Vad som finns hemma, fiskpinnar, köttbullar, pasta, bacon, lök, ja vad som helst bara man dränker det i ost och tomatsås också.
Fiskpinnar Menar du allvar?
Citera
2005-10-15, 20:21
Bannlyst
fetaost,/halloumi banan skinak ost, o allt det andra vanliga.
Citera
2005-10-15, 20:23
Medlem
Bottenskraps avatar
Jag gillar fiskiga pizzor, så jag brukar köra på musslor, tonfisk, o.s.v. Champinjoner är ett måste, och även sparris brukar jag använda.
Citera
2005-10-15, 20:25
Medlem
CodeMANs avatar
- Basingredienser: Ost, tomatsås..
- Standard: Champinjoner, oliver.

Sedan brukar jag välja mellan pepperoni-salami, kyckling, falukorv, utländska korvar (chorizo, osv).

Inga experimenterande med andra ord...

/Cody
Citera
2005-10-15, 20:35
Medlem
Kallebollans avatar
Alltid på : Tomatsås (gjord på enkelt sätt; tomatpuré, en liten dutt olja, grovmalen svartpeppar, oregano och en nypa socker) och mozzarella

Sedan kan det bli vad som helst inom rimlighetens gränser, men någon av dessa varianter brukar kunna serveras hemma hos oss

- skinka, champinjoner (färska, såklart), färska tomater
- tacofärs, champinjoner, paprika, lök (vitlöksås på vid servering)

Senast blev det dock vitlöksmarinerad fläskfilé, lök, champinjoner och färska tomater, *mums*
Citera
2005-10-15, 20:35
Medlem
Squalos avatar
Brukar köra med ost och skinka som bas då. Så har jag ägg på. Det blir fint.
Citera
2005-10-15, 20:37
Medlem
CharlieRs avatar
Jääävligt mycket ost, lite kött, massor av cashewnötter och bearnaisesås.
Citera
2005-10-15, 21:09
Medlem
snuttes avatar
Fläskfilé, bacon, salami, räkor, svamp, tonfisk. Inte allt på en gång. Iofs har jag haft det en gång. Det var "the pizza".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in