• 5
  • 6
2015-07-06, 20:38
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Lustigt, för det kallades ofta muskelknuttar förr i tiden, så det är ett slags stående uttryck. Adolf var ett väldigt populärt mansnamn fram till mitten av 1940-talet ungefär Det betyder "ädel ulv" - Adalwolf

Men till ämnet: nej, omöjligt. Man måste tänka på något innan det nämns, åtminstone om man skrivier det i en tråd. Om man yttrar det i form av ord skulle det kunna vara vokala tics, och då skulle det kunna gå, men det är också enda sättet.
Varför blev Adolf impopulärt då? :0
Citera
2015-07-06, 20:47
Medlem
0.39s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
Varför blev Adolf impopulärt då? :0

Det fanns en herre på 30-talet i Tyskland med Adolf som förnamn som kan ligga bakom det. Det är bara en spekulation.
Citera
2015-07-06, 20:57
Citat:
Ursprungligen postat av Frigjord
Jag brukar oftast inte tänka när jag skriver inlägg utan låter orden flöda fram ofiltrerat som respons på det jag läst.
Tänka sig.
Detta kan hända för mig när jag spelar vissa spel eller liknande, men aldrig när man skriver. Måste inte alltid tänka när jag pratar, men jag måste nästan alltid tänka när jag skriver.
Citera
2015-07-06, 21:04
Citat:
Ursprungligen postat av 0.39
Det fanns en herre på 30-talet i Tyskland med Adolf som förnamn som kan ligga bakom det. Det är bara en spekulation.
Var han elak då? :/
Citera
2015-07-06, 21:09
Medlem
Citat:
Tänka sig.
Detta kan hända för mig när jag spelar vissa spel eller liknande, men aldrig när man skriver. Måste inte alltid tänka när jag pratar, men jag måste nästan alltid tänka när jag skriver.

Jojomän. Att skriva inlägg på Flashback är en konstform som inte ska tänkas fram utan som ska göras i just den här andan.
Citera
2015-07-06, 21:24
Citat:
Jojomän. Att skriva inlägg på Flashback är en konstform som inte ska tänkas fram utan som ska göras i just den här andan.
Musiken var vacker, men skrattade mig halvvägs igenom på grund av att jag mindes denna.

Nu försökte jag mig på det där själv, men det gick lite sådär. Men så som personen som spelade cello så måste man väl öva ett par gånger. Dessutom så ser jag aldrig dig editera dina inlägg, så det känns ännu mer avskräckande nu
Citera
2015-07-06, 21:47
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Var han elak då? :/

Det anses väl allmänt att han var rätt elak mot en del människor, ja
Citera
2015-07-06, 21:49
Avstängd
Redoxreaktions avatar
Citat:

När jag var barn fanns det ju avslappningsövningar på kasettband. Ibland spelade man musik på dem, och då brukade det vara just Bach som spelades. Långsam musik av Bach verkar tydligen mentalt välgörande
Citera
2015-07-06, 21:54
Medlem
DenLilleTjockes avatar
Tja, uttrycket "jag har aldrig tänkt på det förut, men..." är väl inte helt ovanligt. Sedan är ju frågan hur bokstavligt menat det är.
Sedan har jag ju aldrig funderat på hur mitt liv skulle förändras om jag flyttade till Vatikanen och blev världens första trans-nunna.
Citera
2015-07-06, 22:04
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Det anses väl allmänt att han var rätt elak mot en del människor, ja
Okej, orkar inte spela dum nå mer jag överlåter 'trollandet' till Milford.Cubicle
Citera
2015-07-07, 21:17
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Det känner jag också igen från erfarenhet. Om man är osäker på någonting så är ändå oftast den första instinktiva lösningen rätt, medan det mer konstlat "genomtänkta" svaret är fel många gånger.
Det genomtänkta svaret är färgat av empiri, bias och allt annat som påverkar aktörens tankeprocesser. Både positivt och negativt. Att det första svaret tycks vara korrekt kan tyda på att svaret inte gick igenom vår vanliga tankeprocess. När vi sedan efterrationaliserar så hittar vi ett svar som stämmer bättre överens med vår tankeprocess. Det svaret kan i sin tur vara helt åt pipsvängen, men i aktörens öron är det helt rationellt.
Citera
2015-07-21, 19:41
Medlem
Fakebacks avatar
Det är omöjligt. Man tänker på det innan man skriver ner det här. Skulle det stå något i stil med "kan du tänka på något som du aldrig tänkt på förut och nämna det här" så skulle det varit enklare.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in