Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-06-18, 17:50
  #1
Medlem
starke_adolfs avatar
Är det möjligt att göra det? Du måste väl rimligtvis ha tänkt på det innan du nämner det?
Citera
2015-06-18, 17:53
  #2
Medlem
thejams avatar
Nej det går inte att nämna något helt nytt utan input.
Citera
2015-06-18, 17:54
  #3
Avstängd
ilpobres avatar
Jag har aldrig tänkt på namnkombinationen starke_adolf, kan jag förmedla.
Citera
2015-06-18, 17:55
  #4
Avstängd
NopeNopes avatar
jag har aldrig tänkt på om det finns små smurfar i jorden som plötsligt kan hoppa upp och sjunga nationalsången på ryska helt ärligt, den tanken har aldrig slagit mig
Citera
2015-06-18, 17:57
  #5
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jag har aldrig tänkt på namnkombinationen starke_adolf, kan jag förmedla.
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
jag har aldrig tänkt på om det finns små smurfar i jorden som plötsligt kan hoppa upp och sjunga nationalsången på ryska helt ärligt, den tanken har aldrig slagit mig
Tänkte ni inte på det precis innan, eller medan ni skrev?
Citera
2015-06-18, 17:58
  #6
Medlem
Dice-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NopeNope
jag har aldrig tänkt på om det finns små smurfar i jorden som plötsligt kan hoppa upp och sjunga nationalsången på ryska helt ärligt, den tanken har aldrig slagit mig

Jo den tänker ju jag på hela tiden asså.
Citera
2015-06-18, 17:59
  #7
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Jag har aldrig tänkt på namnkombinationen starke_adolf, kan jag förmedla.

Ja men det du gjorde nu är att ta information du redan har i dig och sätta den i nya sammanhang. Att "skapa" helt ny information (vilket jag bara antog var det TS menade, kan ju ha fel där) med endast hjärnan går inte utan input. Varför? Jo, för att den informationen är okänd för individen. Utforskar man det okända får man ny kunskap/information. Men att skapa den själv i huvudet går inte just för att det är okänt för en själv.
Citera
2015-06-18, 17:59
  #8
Medlem
En man vars bajs är mörklila som blir påsatt av en kanin med taggtråd till penis som förvanldas till små smurfar. Orden i denne text kom jag på ord efter ord. Aldrig tänkt på,
Citera
2015-06-18, 18:05
  #9
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ectomorphen
En man vars bajs är mörklila som blir påsatt av en kanin med taggtråd till penis som förvanldas till små smurfar. Orden i denne text kom jag på ord efter ord. Aldrig tänkt på,
Du tänker på individuella ord men lyckas ändå att formulera en korrekt böjd mening med alla orden. Har du inte då tagit hänsyn till (läs tänkt på) alla ord för att bilda meningen? Det kan såklart vara en tillfällighet, men det verkar inte särskilt troligt?
__________________
Senast redigerad av starke_adolf 2015-06-18 kl. 18:07.
Citera
2015-06-18, 18:06
  #10
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thejam
Nej det går inte att nämna något helt nytt utan input.
Fast det går det väl? Demokritos trodde ju att världen bestod av atomer utan att ha gjort vetenskapliga experiment.
Citera
2015-06-18, 18:07
  #11
Medlem
TheHollyhockGods avatar
Jag har aldrig tänkt på den frågan förrut.

Så ja.
Citera
2015-06-18, 18:08
  #12
Medlem
starke_adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHollyhockGod
Jag har aldrig tänkt på den frågan förrut.

Så ja.
Tänkte du inte på frågan när du tänkte på vad du aldrig hade tänkt på?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback