2015-06-20, 14:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Jag har ännu inte träffat en enda arab som kör trafiksäkert med buss. Jag åker ofta på E-22:an och vissa sträckor är klassade som trafikfarliga, men likförbannat kör de om långtradare på sträckor utan mittvajerräcken, där det är noll sikt på grund av backar och ständiga kurvor, dessutom i novembermörker.
Dessa sträckor är omöjliga att köra om med buss med eftersom man ständigt möter trafik hela tiden, och på tio minuter möter man cirka 30 långtradare.

Men dessa araber kör om, jag har sagt till flera gånger och då har de bara sagt, förlåt förlåt jag tänkte inte så långt, de vet reglerna för dessa körsträckor, de vet om att policyn är att tänka i första hand på passagerarna, men så fort de får chansen skiter dom i dessa policyregler.

Muslimer har inte samma dödsbegrepp eller värde för livet, i den muslimska tron är livet inte viktigt så som i kristendomen, de tror att livet fortsätter i deras paradis, men de fattar inte att detta är vårt enda liv.

Jag har sett hur uselt negrer o araber kör I sina hemländer och även sett hur uselt manga av dem kör här. Dock har min erfarenhet av araber och somalier som kommunala busschaffissar I de medelstora svenska städer jag vistats I hittills varit varit mer positiva. Jag kan tänka mig att det är en mängdfråga, de som är någorlunda intresserade och kompetenta rekryteras I början sedan allt eftersom blattifierningen fortskrider kommer allt fler kaosachmeds.
Senast redigerad av Grottmongo101 2015-06-20 kl. 14:16.
2015-06-20, 14:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av foppatoffel.
Min egen slutsats över de båda (efter samtal i fordonen om allt möjligt) är att de från Syrien i högre grad har bättre utbildning än de som kommer från somalien. Jag påstår absolut inte det som media skulle säga; att syrianer har samtliga ingenjörsutbildningi bagaget. Nej, jag menar att syrier i högre grad har läskunnighet. Därför har syrier lättare att klara sitt körkort än vad somalier har. Jag har också märkt att somalier har svårare att ta instruktioner, tex väghänvisning. Om jag säger att de ska köra till en camping, så missar de den skylten eftersom de inte kan läsa (analfabet).

så dom förstår heller inte teckenskyltarna som är rätt uppenbara och som inte kräver läsförståelse? Som Camping/rastplatstecken-skyltarna
2015-06-20, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DrSvenne
Jag tycker inte London är så himla farligt iallafall inte vad jag minns, däremot är det ett skådespel/teater att åka till Indien och titta på trafiken där, det är nog det mest sanslösa man kan se i trafikväg, tex Chennai, Mumbai, New Delhi etc. Jag vet ej om det finns värre ställen ? Dakka i Bangladesh ska vara rätt så grötigt, Manila i Filippinerna är också trafikmässigt stökigt.

I Spanien har det däremot lugnat ner sig jämfört med förr.

Tyckte den här tråden var lite skojig, ja det är tur att vi har en ständig påfyllning av vår begåvningsreserv här i landet ? Eller hur ? De är ju vana vid att alla lurar alla, så de skäms inte för att lura svennar heller.

För många år sedan var det en skandal med dåvarande Trafiksäkerhetsverket som hade godtagit ett stort antal falska arabiska körkort, Irakier, Somalier etc,

Körkort som hade tryckts i massupplaga i någon Stockholmsförort. Jaja jo den här handeln med falska handlingar är helt sanslös, och lär väl öka efterhand.

Taxibolagen försökte ju utbilda rätt många somalier förr, men de var visst urusla på att hitta, och att köra överhuvudtaget.

Istanbul är som hela havet stormar när det kommer till trafik..
2015-06-20, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andykaufman
De ca 10-15 invandrarna jag känner måste alla vara undantag för ingen av dem kör sämre än medelsvensson. Eftersom att hela tråden genomsyras av ett invandrarhat och fokuset lätt glider ifrån trådens syfte är det inte helt otänkbart att många överdriver för att få invandrarna att framstå som odugliga. Men detta är ju ändå Flashback...

Är dina vänner assimilerade invandrare som växt upp här och som har lärt sig svenskt ''vett'' eller kom dina vänner med en bananbåt i höstas och har skickats av AF för att ta körkort?

Det är skillnad på invandrare och invandrare så klumpa inte ihop alla människor i ett fack tack...

Det finns dugliga invandrare som är minoritet och det finns odugliga invandrare som är majoritet....
2015-06-20, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
TS trollar, körskolebilar har dubbelkommando och ingen körskolelärare med självbevarelsedrift skulle låta bli att bromsa och passera en 90-väg i 70 km/h.

Sa inte TS precis att lastbilar inte hade dubbelkommando?...
2015-06-20, 18:14
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
TS trollar, körskolebilar har dubbelkommando och ingen körskolelärare med självbevarelsedrift skulle låta bli att bromsa och passera en 90-väg i 70 km/h.

Det är krav på dubbelkommando på körprov personbil. Resterande behörigheter behövs inget dubbelkommando. En del trafikskolor har dubbelkomando på tyngre fordon, men inte alla. De tre vanligaste trafikskolorna, vars fordon jag åker i på min ort har endast en av dessa skolor dubbelkomando i sina tyngre fordon. Då handlar det om en broms som finns (liknande en p-broms på lastbil och buss) på höger sida vid första sätesraden, mellan säte och ruta på deras bussar. På lastbilarna sitter bromsen bredvid bälteslåset på passagerarsida.

Det går i regel varken styra, bromsa eller koppla.
2015-06-20, 18:17
Medlem
foppatoffel.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Sa inte TS precis att lastbilar inte hade dubbelkommando?...

Ja det stämmer. En del har, andra inte. Om de har handlar det om en färdbroms liknande en p-broms för tyngre fordon.
2015-06-20, 20:43
Medlem
Citat:
De ca 10-15 invandrarna jag känner måste alla vara undantag för ingen av dem kör sämre än medelsvensson. Eftersom att hela tråden genomsyras av ett invandrarhat och fokuset lätt glider ifrån trådens syfte är det inte helt otänkbart att många överdriver för att få invandrarna att framstå som odugliga. Men detta är ju ändå Flashback...

Dina "invandrarkompisar" är troligen Pekka och Sari från Finland, dina grannar sen många år, Olav från Norge som du träffade på någon konferens, John från England som är konsult på jobbet, och adopterade Jonatan. Du förstår kanske att det är skillnad på de invandrare du "känner" och de neandertalare som nu väller in i hundratusental till ofattbara kostnader?
2015-06-20, 21:31
Medlem
Andykaufmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Är dina vänner assimilerade invandrare som växt upp här och som har lärt sig svenskt ''vett'' eller kom dina vänner med en bananbåt i höstas och har skickats av AF för att ta körkort?

Det är skillnad på invandrare och invandrare så klumpa inte ihop alla människor i ett fack tack...

Det finns dugliga invandrare som är minoritet och det finns odugliga invandrare som är majoritet....

Citat:
Ursprungligen postat av Hero997
Dina "invandrarkompisar" är troligen Pekka och Sari från Finland, dina grannar sen många år, Olav från Norge som du träffade på någon konferens, John från England som är konsult på jobbet, och adopterade Jonatan. Du förstår kanske att det är skillnad på de invandrare du "känner" och de neandertalare som nu väller in i hundratusental till ofattbara kostnader?

Många av mina vänner har jag växt upp med sedan vi var skitungar dagis/grundskola, andra känner jag via universitetet eller jobbet. Ja de är assimilerade, men de är fortfarande invandrare från MENA. Svårt att veta vad för sorts invandrare ni menar när ni använder en sån generell beteckning.
2015-06-20, 22:31
Medlem
twerks avatar
Citat:
Många av mina vänner har jag växt upp med sedan vi var skitungar dagis/grundskola, andra känner jag via universitetet eller jobbet. Ja de är assimilerade, men de är fortfarande invandrare från MENA. Svårt att veta vad för sorts invandrare ni menar när ni använder en sån generell beteckning.

Det står annars i trådstarten att det är somalier och syrier som avses dvs nyanlända pensionsräddare. Du kanske inte fick lära dig läsa i grundskolan?
2015-06-20, 23:36
Medlem
jnilssons avatar
http://unvis.it/http://www.aftonblad...cle10389621.ab
http://teknikensvarld.se/malmo-ar-la...listan-118480/

Invandring från 3:e världen fyller på drägget i samhället på bred front. Det går inte säga att ett fåtal tungt kriminella som är inblandade i gängskjutningar förstör för alla andra av dessa invandrare.
2015-06-21, 02:03
Medlem
Ursäkta min eventuella okunnighet och naivitet kring sakernas tillstånd men inte fan får nyanlända sin körkortsutbildning finansierad via statliga medel? Med tanke på rådande kompetens, eller kanske snarare brist på dylik, hos nämnda klientel snackar vi minst 20 000 skattekronor per individ och körkort. Säg att det, högt eller lågt räknat, handlar om 25 000 körkort på årsbasis, pratar vi således om en halv miljard (500 000 000) SEK. Är det så?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in