2015-06-22, 17:37
Medlem
Se sådär

Citat:
Hej!
Tack för ditt meddelande.

Jag kan se att vi har dragit kortavgiften felaktigt både för år 2014 och år 2015. Då du har Enkla Vardagen ska du givetvis inte betala separat för kortet eftersom det ingår. Båda avgifterna kommer att återbetalas till ditt Privatkonto inom cirka en vecka.

Jag önskar dig en fortsatt fin sommar.

Vänliga hälsningar

SEB
Citera
2015-06-22, 19:04
Medlem
Spyrrans avatar
Jag sa ju att du skulle kontakta banken, vilket gav resultat. Tycker du fortfarande att 25 kr i månaden (och 300 kr om året) är dyrt, och vill hitta billigare alternativ hos andra banker?
Citera
2015-06-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Jag sa ju att du skulle kontakta banken, vilket gav resultat. Tycker du fortfarande att 25 kr i månaden (och 300 kr om året) är dyrt, och vill hitta billigare alternativ hos andra banker?

Får tacka så mycket. Ca 300 om året är vad man får betala verkar det som vart man än vänder sig, antingen i kortavgift eller kontoavgift, så jag ska väl inte klaga.
Citera
2015-06-23, 01:38
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Får tacka så mycket. Ca 300 om året är vad man får betala verkar det som vart man än vänder sig, antingen i kortavgift eller kontoavgift, så jag ska väl inte klaga.
Har inte betalat en krona för sådant på flera år.

Forex Bank
Handelsbanken
Santander CONSUMER BANK
Citera
2015-06-23, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Folk borde hålla käften i denna tråden, 25kr är inte mycket men det är principen och 25kr från varje konto blir mycket pengar för något som inte kostar banken skit.

Varje svensk blir rövknullad av bankerna dagligen.

Korrekt. Min familj har flera bankkonton i andra EU-länder, samtliga med kreditkort. Inget av dessa konton kostar något, internettjänsterna är gratis och kreditkorten är gratis. Vi kan till och med designa kreditkortens utseende gratis om vi vill.

Men i Sverige kan man inte göra någonting utan att bli attackerad av svärmar av blodsugande parasiter som tvunget ska dra små avgifter för allt (samtidigt som en kör av människor som redan blivit infekterade av viruset som parasiterna bär på skanderar: "meh, det är ju bara 500 kronor om året!".). Usch. Skulle aldrig gå med på att betala för att kunna konsumera och betala mina räkningar..
Citera
2015-06-23, 15:28
Medlem
BlondBimbos avatar
Jag har Skandiabanken som "internetbank" som jag både får in lön via och som jag betalar alla räkningarna via och det kostar inte en enda krona per år att använda.

https://www.skandiabanken.se

En stor fördel med Skandiabanken är att man kan göra EURO-betalningar (betala från mitt konto till ett en annan persons/företags konto inom Europa) helt gratis.
Citera
2015-06-24, 18:23
Medlem
Forex är gratis.
Citera
2015-06-24, 18:34
Medlem
Sqeptisks avatar
Finns flera nicshbanker som fortfarande tar hand om dina pengar kostnadsfritt. Att många människor över huvud taget ställer upp och betalar för storbankernas obefintliga tjänster är egentligen obegripligt???? Kundmakt fungerar uppenbarligen när det gäller svenska banker. Tyvärr!
Citera
2015-06-24, 21:17
Medlem
Joordus avatar
Skulle ALDRIG betala för bankkonto.
Då byter jag bank.

Dom tjänar vansinniga mängder på dåliga villkor för oss kunder så de kan inte säga att de "behöver" försämra för oss kunder.

Är inte vänsterpartist men jag orkar inte finansiera bankskurkars jävla Ferraris.
Citera
2015-06-24, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlondBimbo
Jag har Skandiabanken som "internetbank" som jag både får in lön via och som jag betalar alla räkningarna via och det kostar inte en enda krona per år att använda.

https://www.skandiabanken.se

En stor fördel med Skandiabanken är att man kan göra EURO-betalningar (betala från mitt konto till ett en annan persons/företags konto inom Europa) helt gratis.

Det sista kan du göra från alla banker i EU, kallas sepa.

Mvh

Lallisen
Citera
2015-06-26, 08:37
Medlem
mmmoookkks avatar
Som många andra redan sagt, du ska absolut inte behöva betala för dina bankärenden. Banker är några av dom mest korrupta och vilseledande skitstövlarna som finns. (Nu pratar jag inte om den trevliga personalen på marken utan nollorna högst upp)

Ge dom inte dina pengar så dom kan leva bra.

Kolla in Forex eller Santander. Dom har kostnadsfria VISA kort.

Eller OKQ8 VISA kombinerat med ett lönekonto hos valfri bank (Handelsbanken/Nordea t.ex)
Citera
2015-06-26, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Blir svårt att komma undan kostnaden för internetbanken.

Finns det några gratis internebanker (där man kan betala räkningar osv)

Jag betalar inget för mitt dock 250 kr per år för mitt mastercard. Har Handelsbanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in