• 3
  • 4
2015-06-26, 09:49
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iturbe
Jag betalar inget för mitt dock 250 kr per år för mitt mastercard. Har Handelsbanken.
Om du byter till deras Frikort Maestro så slipper du årsavgiften och skulle inte Maestro funka överallt är det bara att skaffa ett kostnadsfritt kort i reserv hos någon av de alternativen som nyss tagits upp
Citera
2020-10-31, 19:08
Medlem
Om en bank går in och själva drar pengar från kunder så förutsätter folk att den summan ska täcka något i bankens omsättning. Dvs om det kostar att driva banken med så många kunder så hade folk varit ok med det. Antar att det är så folk tänker? Rätt ska vara rätt.

Men folk som gnällt på t.ex. Nordea får som svar att det står i avtalet. Vad är det för förklaring? Vi godkänner alltså att behöva betala för att kunna betala räkningar i stort sett? Eller använda alla funktioner. Tolkar jag det som då. Jag använder rätt många funktioner så har trott att det är det.

Ett genialiskt masspersonrån annars. Hade man börjat tagit ut en avgift för att låta kunder ta sig till kassan på deras golv så hade det blivit ett jävla liv. Här ser 95% av Svensson inte ens summan. 90% av alla som säger att man ska byta bank går inte igenom med planen, tro mig när jag säger att banken tar in sådan data...
Citera
2020-10-31, 20:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Men folk som gnällt på t.ex. Nordea får som svar att det står i avtalet. Vad är det för förklaring? Vi godkänner alltså att behöva betala för att kunna betala räkningar i stort sett? Eller använda alla funktioner. Tolkar jag det som då. Jag använder rätt många funktioner så har trott att det är det.
Kan hålla med dig om att avgiften inte går till underhåll för Nordeas tjänster, möjligtvis till att banken har kontor och personal men jag ser det som med allt annat att vissa företag har högre avgifter / obefogade avgifter än andra så väljer man att vara kund hos Nordea får man stå sitt kast eftersom man ändå kan välja att få samma tjänster billigare eller utan avgift hos andra banker.
Citera
2020-10-31, 21:50
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Märkte precis att jag betalar 25 kr i månaden för mitt SEB "Enkla vardagen" bankkonto. Har gjort det i flera år tydligen.

Utöver det betalar jag 250 kr per år för bankkort Visa. Totalt alltså 550 kr per år.

Finns det billigare alternativ?

Det blir så där när man inte har koll på sitt bankkonto eller sin ekonomi😆
Citera
2020-10-31, 22:09
Medlem
psykosnyckels avatar
Handelsbanken kostar ett par hundra per år & konto.
jag har 2 allkonton 1 av dem kopplat till kort & så 1 special konto med bättre ränta.
jag är fattig som en lus så borde stänga 2 men jag brukade vara miljonär.
Citera
2020-10-31, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Kan hålla med dig om att avgiften inte går till underhåll för Nordeas tjänster, möjligtvis till att banken har kontor och personal men jag ser det som med allt annat att vissa företag har högre avgifter / obefogade avgifter än andra så väljer man att vara kund hos Nordea får man stå sitt kast eftersom man ändå kan välja att få samma tjänster billigare eller utan avgift hos andra banker.
Absolut. Det är självklart kundernas ansvar att läsa igenom avtalet. Var bara intresserad av att veta om vi betalar för något funktionellt på sidan eller om det går till deras firmafester. Har haft samma bank i 10 år+ så avgiften är inget nytt. Tror tom jag betalar för nåt mer. Jo. Pallar inte logga in nu men det var nåt mer, antar att jag använder nån funktion/tjänst som kostar lite extra då.
Citera
2020-11-26, 17:39
Medlem
Hat Molesters avatar
Marginalen lanserar vad som verkar vara gratis konto, mastercard och eventuellt Swishkoppling:
https://www.marginalen.se/privat/kor...ngar/im-yours/
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in