• 1
  • 2
2015-06-18, 01:09
Medlem
Ni som har familj eller lever med en sambo, är ni ensamma rökare eller röker ni båda? Både jag och min sambo röker. Fördelarna är att det är mysigare och mer socialt att gå ut och röka tillsammans samt att det finns en förståelse när man är röksugen. Nackdelen är att det känns svårare att sluta eftersom båda behöver vara motiverade.
Citera
2015-06-18, 01:12
Medlem
Shuffless avatar
Skulle slutat röka för ett bra tag sen om jag var ensam rökare, blir bara svårare och svårare hela tiden också.
Citera
2015-06-18, 01:18
Medlem
cobhc87s avatar
Både jag och min sambo var rökare samtidigt och slutade även samtidigt.
Citera
2015-06-18, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobhc87
Både jag och min sambo var rökare samtidigt och slutade även samtidigt.

Ja, det kan ju verkligen vara en styrka att peppa varandra att sluta. Bra jobbat!
Citera
2015-06-18, 08:16
Medlem
Sambon röker inte, däremot får jag sällskap ibland av någon av, eller båda, mina döttrar. Att vara ensam rökare gör att jag hoppar vissa onödiga cigg.
Citera
2015-06-19, 00:06
Medlem
Tamlas avatar
Bara jag som röker även om det tyvärr händer allt oftare, särskilt på helger efter ett glas vin, att sambon följer med ut och röker. Faktiskt lite orolig för att han också ska bli vanerökare. Det skulle göra det svårare för mig att sluta.
Citera
2015-06-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamla
Bara jag som röker även om det tyvärr händer allt oftare, särskilt på helger efter ett glas vin, att sambon följer med ut och röker. Faktiskt lite orolig för att han också ska bli vanerökare. Det skulle göra det svårare för mig att sluta.

Hur förhåller du dig till det? Uppmuntrar du honom att röka med dig? Det kanske vore idé att själv försöka sluta för att hjälpa honom att inte fastna i ett beroende.
Citera
2015-06-27, 11:34
Medlem
Tamlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupstock
Hur förhåller du dig till det? Uppmuntrar du honom att röka med dig? Det kanske vore idé att själv försöka sluta för att hjälpa honom att inte fastna i ett beroende.

I början tyckte jag det var nice att få lite sällskap, men sen kände jag att det vore sjukt onödigt om han också fastnar i beroendet. Jag uppmuntrar verkligen inte, men samtidigt måste han själv ta sina beslut.
Citera
2015-06-29, 22:01
Medlem
Citat:
Ni som har familj eller lever med en sambo, är ni ensamma rökare eller röker ni båda? Både jag och min sambo röker. Fördelarna är att det är mysigare och mer socialt att gå ut och röka tillsammans samt att det finns en förståelse när man är röksugen. Nackdelen är att det känns svårare att sluta eftersom båda behöver vara motiverade.
Min tjej röker inte. Jag går ut och röker. Hon vill att jag ska sluta men än har hon inte lämnat mig.
Citera
2015-07-11, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamla
I början tyckte jag det var nice att få lite sällskap, men sen kände jag att det vore sjukt onödigt om han också fastnar i beroendet. Jag uppmuntrar verkligen inte, men samtidigt måste han själv ta sina beslut.

Hur går det för er? Har du lyckats få sambon att låta bli cigaretterna? Har du själv bestämt dig för att sluta?

Alla andra? Röker era partners? Har ni kanske hemmaboende barn som röker?

Många frågor blev det...
Citera
2015-07-13, 04:05
Medlem
Xemnass avatar
Ensam rökare av fem i familjen. Farsan slutade för sex år sedan, jag håller på att sluta nu
Citera
2015-08-24, 23:23
Medlem
Tamlas avatar
Citat:
Hur går det för er? Har du lyckats få sambon att låta bli cigaretterna? Har du själv bestämt dig för att sluta?

Det går uselt, men vi ska sluta tillsammans när vi kommer hem från vår Kroatiensemester i mitten av september. Känner att det är mitt fel att han också röker och att vi båda måste sluta. Det borde vara en baggis för honom bara jag också lägger av.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in