Citat:
Ursprungligen postat av
Smerch
Klart att Neymar är bra, de där påståendena om youtube har alltid varit löjliga... Men är han världens bäste spelare denna hösten, vilket jag inte säger emot, beror det på brist på konkurrens... Han är långt, långt ifrån Messis nivå, och långt ifrån nivån Ronaldinho, som var världens bäste spelare innan Messi blev det, höll. Robben tycker jag är en minst lika bra spelare när han är frisk t.ex, Agüero och Alexis är inte långt ifrån... om man nu bara tar spelare som är någorlunda lika i spelstilen. Jag tycker ju att Busquets och Alves är mycket mer imponerande bara i Barcelona.
Han har konkurrens i form av Suarez och CR7. CR7 har droppat i form, men det är fortfarande CR7 vi snackar om. Att han fortfarande inte är i närheten av Messi håller jag med om. Ronaldinho kan man inte jämföra honom med rakt av. Ronaldinho var bra mycket bättre på att spela fram och att ta sig förbi spelare, men Neymar har varit bättre och effektivare poängmässigt. Ronaldinho... Vad man hade velat se honom i sina bästa dagar igen i dagens Barcelona
Alexis är inte ens i närheten av Neymar. Inte en chans. Aguero spelar centralt, så det är svårt att jämföra rakt av. Men Neymar är i varje fall bra mycket bättre på att ta sig förbi spelare. Dessutom gör han fler mål och assists. Aguero hamnar iofs lite efter pga skador. Robben kan jag hålla med om.
Alves
mycket mer imponerande? Hahahahaha, varför då? Hans inlägg som far långt upp på läktaren i 9 fall av 10? Eller kan du förklara exakt vad som gör att han imponerar mycket mer än Neymar? Samma med Busquets, vad är det som gör att han enligt dig imponerar mycket mer än Neymar i sitt spel? Neymar som har burit laget och tagit på sig det stora ansvaret under Messis skada och som under förra sösongen gjorde flera mål mot Sevilla, PSG, Atletico, Villarreal, Bayern och Juventus.
7 mål i utslagningsfasen i CL och den enda spelaren som har lyckats komma upp till nästan 40 (39st) mål förutom Messi.
Och Alves imponerar mycket mer