2015-11-21, 22:31
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Skön vinst men det är väldigt långt kvar av säsongen. Reals gick inte att känna igen, de såg väldigt ointresserade ut stora delar av matchen.

Kul att Messi är tillbaka.
Tänkte skriva av mig imorgon men, jag är beredd att jag säga att Real Madrid förlorade titelracet. Inte för att det är en rak sträcka till nästa Klassiker. Däremot så förlorade man med 4-0. Jag betvivlar att Real Madrid kommer göra det på Barcelona nästa gång, och Real Madrid kommer tyvärr aldrig ligga före Barcelona denna säsong.

Sälj Ronaldo. Han verkar inte bry sig, sätter inte sina lägen längre och är allmänt usel. Köp in Aguero och Reus. Spelare som behövs, riktiga lagspelare och matchvinnare.

Barcelona överlag var fenomenalla, även fast jag tycker Alba är dryg att kolla på är resterande lag riktigt bra.

Och Danilo är som Marcelo när han anlände. Fast sämre på alla möjliga sätt.
Citera
2015-11-21, 22:34
Medlem
Klasskillnad var det dock inte idag. Barca var väldigt effektiva bara.
Citera
2015-11-21, 23:03
Medlem
Varför var inte Benzema med? Är han redan fängslad?
Citera
2015-11-21, 23:12
Medlem
0-1 målet säger allt man behöver veta om matchen idag, 40 passningar av Barcelona fram till avslut och Real Madrid gick inte in i press på bollhållaren en enda gång, Barcelona hade hur mycket tid som helst med bollen medan Madrid spelarna stod och tittade på, en pinsamt dålig insats där nästan alla Real Madrid spelare får ett streck i betyg.

Ryker inte Benitez fort nu kommer Real inte ta sig vidare från 1/8 delen i ChL, det har sett suspekt ut hela sásongen men idag såg alla att Benitez inte håller som Real Madrid tränare, att få ut så lite ur ett (på pappret) så bra lag är skandalöst dåligt.

Vi kan väl redan nu börja spekulera i vem som blir ersättare?

Zidane verkar vara namnet som bollas runt men jag vet inte, han presonlighet känns lite som Camacho, 4 matcher i klubben och sen hoppar han frivilligt av efter att ha stångat sig blodig med omklädningsrummet.

Jag vill se en mer färgstark person, kanske en galen jugge eller varför inte en tokig tysk, klart är att Real Madrid behöver en tränare eller ass som spelarna är rädda för, kanske en hollänsk duo i en taktiskt slipad Cocu och ett rivjärn som Ten Cate som kan trycka dit de som inte ger 200% på träningarna.
Citera
2015-11-22, 00:04
Medlem
Cybereye303s avatar
Citerar mig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
För mig är det uppenbart vem som är favorit i el clasico. För om Barcelona menar allvar med sina senaste matcher så har de kommit igång nu. De håller nollan, sätter hög press och gör flera mål, trots skadorna.

Efter att Iniesta återvände från skadeuppehållet har de spelat stabilt och varit Spaniens bästa lag.
Citera
2015-11-22, 00:32
Medlem
hakansukkurs avatar
Bara att gratulera Barca till rattvis seger.

Svart att satt fingret pa vad som ar fel i RM. Stundtals visade de ju trottsallt att de kan.

Ar det Benitez? Hans traning verkar leda till mer skador och inte namnvart battre fysik, hittills iaf. Hans taktiska formaga verkar dessutom begransad och hans forstaelse av truppen obefintlig.

Ar det spelarna? Ar CR trott pa RM och FP? Tanker Benza bara pa sitt Gang? Varfor har Kroos varit kass?

Som jag laste nagonstans har Benitez raddning hittills varit Navas. Nu far vi val se vad som hander. Inte ens Butrageno gick till Benitez forsvar efter matchen. Och forresten hur fan startar han drogkungen och sen byter han ut James?

Javligt jobbigt nar jag iaf trodde det kunde bli lite ordning pa torpet.
Citera
2015-11-22, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Neymar, nuvarande världens bästa spelare? Sett till form och att Messi har varit borta ett tag, så måste han vara det. Han är framtiden. Skrattar åt dem som sa att Neymar är bra bara på youtube. Han är bra i Brasilien, men håller inte i Europa. Hazard, Götze och Bale är bättre Enligt Squawka football så har han varit direkt involverad i 13 mål på 6 senaste matcherna i ligan. Barcelona måste göra allt för att förlänga honom. Jävligt snygg klack som ledde till Iniestas mål
folk var över tygande om att Wilshere är bättre än Neymar
Citera
2015-11-22, 03:02
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Klart att Neymar är bra, de där påståendena om youtube har alltid varit löjliga... Men är han världens bäste spelare denna hösten, vilket jag inte säger emot, beror det på brist på konkurrens... Han är långt, långt ifrån Messis nivå, och långt ifrån nivån Ronaldinho, som var världens bäste spelare innan Messi blev det, höll. Robben tycker jag är en minst lika bra spelare när han är frisk t.ex, Agüero och Alexis är inte långt ifrån... om man nu bara tar spelare som är någorlunda lika i spelstilen. Jag tycker ju att Busquets och Alves är mycket mer imponerande bara i Barcelona.

Han har konkurrens i form av Suarez och CR7. CR7 har droppat i form, men det är fortfarande CR7 vi snackar om. Att han fortfarande inte är i närheten av Messi håller jag med om. Ronaldinho kan man inte jämföra honom med rakt av. Ronaldinho var bra mycket bättre på att spela fram och att ta sig förbi spelare, men Neymar har varit bättre och effektivare poängmässigt. Ronaldinho... Vad man hade velat se honom i sina bästa dagar igen i dagens Barcelona

Alexis är inte ens i närheten av Neymar. Inte en chans. Aguero spelar centralt, så det är svårt att jämföra rakt av. Men Neymar är i varje fall bra mycket bättre på att ta sig förbi spelare. Dessutom gör han fler mål och assists. Aguero hamnar iofs lite efter pga skador. Robben kan jag hålla med om.

Alves mycket mer imponerande? Hahahahaha, varför då? Hans inlägg som far långt upp på läktaren i 9 fall av 10? Eller kan du förklara exakt vad som gör att han imponerar mycket mer än Neymar? Samma med Busquets, vad är det som gör att han enligt dig imponerar mycket mer än Neymar i sitt spel? Neymar som har burit laget och tagit på sig det stora ansvaret under Messis skada och som under förra sösongen gjorde flera mål mot Sevilla, PSG, Atletico, Villarreal, Bayern och Juventus.
7 mål i utslagningsfasen i CL och den enda spelaren som har lyckats komma upp till nästan 40 (39st) mål förutom Messi.

Och Alves imponerar mycket mer
Citera
2015-11-22, 16:13
Avstängd
Halloween2s avatar
Ta in Zidane och hämta Roberto Carlos efter jul och se i fall dom kan göra en bättre halva av säsongen ...
Citera
2015-11-22, 16:16
Medlem
vore fel och konstigt om benitez fick gå redan nu.
Citera
2015-11-23, 04:21
Medlem
C0ws avatar
Läste på Goal.com att Ronaldo gick fram med ett ultimatum till Perez efter matchen. Antingen jag eller Benitez ska han ha sagt.

Haha Benitez kanske inte ens överlever fram till nyår. Själv hoppas man att han får sitta kvar säsongen ut åtminstone
Citera
2015-11-23, 07:49
Medlem
hakansukkurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Läste på Goal.com att Ronaldo gick fram med ett ultimatum till Perez efter matchen. Antingen jag eller Benitez ska han ha sagt.

Haha Benitez kanske inte ens överlever fram till nyår. Själv hoppas man att han får sitta kvar säsongen ut åtminstone
Kanns valdigt mycket likt Luchos problem forra sasongen. Daliga resultat, stamning, spel och clasico och alla ville ha hans huvud pa ett fat. Far hoppas Messi kor ett party med nagon latino sangare, som vander trenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in