Citat:
Ursprungligen postat av
B-Dawk
De spelare som du nämner får ju anses att vara bättre än hyfsade spelare (eller var i Villas fall). Med tanke på hur bra MSN är så blir ju chanserna för de andra ganska få trots att Barcelona har många matcher per säsong.
Eftersom de tre spelarna har (eller hade) ambitioner på landslaget så tycker de väl inte att det räcker med sporadiska inhopp.
För de flesta toppspelare med ambitioner så tror jag viljan av att vara med och själv bidra är större än viljan att bara finnas med i ett storlag fast inte få spela speciellt mycket.
Förra säsongen var speciell. Finns inte en chans (bara ur ett rent statistiskt perspektiv) att MSN hålls lika skadefria som ifjol, dessutom spelar man ~8 fler matcher denna säsong än förra, dessutom har man en fifa-ban som gör att de två nyförvärven inte får lira förrän 1 januari, MINST halva denna säsong finns stora möjligheter för en "fjärde anfallare" att spela mycket.
Många av barcelonas matcher i ligalunken ser ut som att man har kanske en 2/3-0 ledning i 60e minuten, då byter man alltid en anfallare, busquets/iniesta osv, inte dåligt att lira en tredjedelsmatch ganska frekvent heller, att man sen inte får spela CL-kvartsfinaler, semi-finaler, mot topplagen i ligan osv, vad gör det?
Och nu Neymar med sin "freak" sjukdom, borta 3 veckor pga mumps... Saker och ting sker alltid
Jag tror inte heller spelare ser landslagsspel som något större (eller oerhört viktigt) än klubblagsspel... Det är klubblagen som är din arbetsgivare, det är där du spenderar en mycket stor del av din tid. Att representera sitt land är nog bara icing on the cake / kvitto att du är bland de bästa från din nation, för de allra flesta.
Vi har olika sätt att se på situationerna antar jag, bara att finna sig med det