Citat:
Ursprungligen postat av
MentosFruitcore
Är så otroligt glad att Dani Alves stannade. Ett smakprov på samarbetet mellan Messi och Dani nu senast:
https://streamable.com/jj2n
MSNs samspel i all ära, men Alves+Messi har fotbollsvärldens bästa samspel på deras högerkant.
Ja, Alves är brutalt underskattad, man tog honom för givet ganska snabbt och folk verkade bara fokusera på hans misstag. Han är den optimala ytterbacken för Barcelona, det har nog aldrig funnits någon som hade passat bättre, och det lär dröja innan de hittar en lika bra på den positionen. Tror aldrig jag sett någon inköpt spelare imponera på ett så självklart sätt direkt som Alves gjorde i de första träningsmatcherna för klubben.
Messi, Busquets och Alves är det som är helt unika/oersättliga i dagens Barcelona, så länge de spelar kommer laget nog ändå gå ganska bra. Fast så som resten av klubben/laget skötts det senaste förutspår jag något liknande det som skedde i början av 2000-talet. Jag ser redan tendenser i spelet, trots att alla är friska och glada, jag tror denna säsongen blir extremt viktig för klubben - att man når bra resultat och att man sen efter säsongen tar kloka, långsiktigare beslut gällande truppen.