2015-08-14, 15:53
Medlem
Smerchs avatar
Bayern München - Hamburg går i samma kanal innan spanska supercupen. Så det är väl troligt att de visar hela den matchen och hoppar över så fort den är slut.

På TV4 kunde det vara innebandy-matcher, trav och tror fan de ibland visade repriser på gamla program före vissa Barcelona-matcher. Här är det ändå en annan intressant match, med Pep och Ekdal bland annat, så det är nog fler än jag som inte blir alldeles utom sig, även om det så klart är synd att de inte har fler kanaler de kan sända i.

Den som har eurosport player kan chansa på att de visar hela matchen där, jag skulle tro att de gör det.
Citera
2015-08-14, 18:21
Medlem
MentosFruitcores avatar
Är så otroligt glad att Dani Alves stannade. Ett smakprov på samarbetet mellan Messi och Dani nu senast:https://streamable.com/jj2n

MSNs samspel i all ära, men Alves+Messi har fotbollsvärldens bästa samspel på deras högerkant.
Citera
2015-08-14, 18:38
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Är så otroligt glad att Dani Alves stannade. Ett smakprov på samarbetet mellan Messi och Dani nu senast:https://streamable.com/jj2n

MSNs samspel i all ära, men Alves+Messi har fotbollsvärldens bästa samspel på deras högerkant.

Ja, Alves är brutalt underskattad, man tog honom för givet ganska snabbt och folk verkade bara fokusera på hans misstag. Han är den optimala ytterbacken för Barcelona, det har nog aldrig funnits någon som hade passat bättre, och det lär dröja innan de hittar en lika bra på den positionen. Tror aldrig jag sett någon inköpt spelare imponera på ett så självklart sätt direkt som Alves gjorde i de första träningsmatcherna för klubben.

Messi, Busquets och Alves är det som är helt unika/oersättliga i dagens Barcelona, så länge de spelar kommer laget nog ändå gå ganska bra. Fast så som resten av klubben/laget skötts det senaste förutspår jag något liknande det som skedde i början av 2000-talet. Jag ser redan tendenser i spelet, trots att alla är friska och glada, jag tror denna säsongen blir extremt viktig för klubben - att man når bra resultat och att man sen efter säsongen tar kloka, långsiktigare beslut gällande truppen.
Citera
2015-08-15, 00:22
Medlem
MentosFruitcores avatar
Ingen kul match mot Bilbao, 4-0. Visst, det är en plast-titel det handlar om, men 4-0 är inte acceptabelt. Många B-lags-spelare i startelvan, mycket som inte funkade. Antar att många spelare var trötta efter Sevilla-matchen.

I framtiden: Mascherano ska spela mittback, inte DM. Busquets ska ha den rollen.

Sergi Roberto kan förövrigt dra dit pepparn växer.
Citera
2015-08-15, 00:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ingen kul match mot Bilbao, 4-0. Visst, det är en plast-titel det handlar om, men 4-0 är inte acceptabelt. Många B-lags-spelare i startelvan, mycket som inte funkade. Antar att många spelare var trötta efter Sevilla-matchen.

I framtiden: Mascherano ska spela mittback, inte DM. Busquets ska ha den rollen.

Jo men man har ju skjutit sig själv i foten, ska Busquets lira 90min+ i 60+ matcher? man måste rotera, och då blir det med dessa spelarna....

Sergi Roberto ja, undra vems röv han slickat för att vara där han är... En jävla fikus är vad han är, sitter och snapchattar hela jävla dagarna.
Citera
2015-08-15, 00:39
Medlem
fredricoss avatar
Citat:

Håller med dig. Tycker dock Backe har lite fel i sin summering, visserligen är det ingen titel som är superviktig och hade man förlorat mot Sevilla hade jag kunnat hålla med han men nu när man har chans att upprepa Peps bedrift och ta 6/6 titlar tror jag nog att Enrique brydde sig ganska mycket mer om kvällens match än vad han gjort om Sevilla vunnit sist. Visst, ingen maxad startelva men 4-0 är inte okej. Nonchalant försvarsspel i samband med målen, lite chansartat istället för att ta det säkra före det osäkra. Adrianos insats vid 3-0 summerade det ganska bra.

Har svårt att se en upphämtning som räcker i returen. Nej detta var allt annat än godkänt. Tänker inte spela kortet att det inte gör något bara för det inte är en så viktig titel för oavsett vad så är 4-0 riktigt illa.
Citera
2015-08-15, 00:49
Medlem
NirvanAs avatar
Kör med Bravo framöver, tiden är inte inne för Ter-Stegen ännu, han är inte mogen.
Citera
2015-08-15, 01:33
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kör med Bravo framöver, tiden är inte inne för Ter-Stegen ännu, han är inte mogen.
Även om han inte kan lastas för alla mål så håller jag med. Bravo känns betydligt tryggare. Men å andra sidan måste dom göra på detta vis för att behålla båda och det känns ju ganska mycket tryggare om ter Stegen får hoppa in i en viktig ligamatch än när Pinto gjorde det
Citera
2015-08-15, 13:48
Medlem
FC Barcelona må vara världens absolut bästa lag - med samtliga av sina spelare tillgängliga.

Problemet är att deras bänk är skrämmande uruselt. Adriano, Sergi Roberto, Mathieu, Bartra, Munir, Sandro, Douglas. Dessa spelare är helt enkelt inte tillräckligt bra för Barca, man bör göra en rejäl utrensning på den fronten under nästa sommar.
Senast redigerad av Hagoromo 2015-08-15 kl. 13:51.
Citera
2015-08-15, 13:55
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
FC Barcelona må vara världens absolut bästa lag - med samtliga av sina spelare tillgängliga.

Problemet är att deras bänk är skrämmande uruselt. Adriano, Sergi Roberto, Mathieu, Bartra, Munir, Sandro, Douglas. Dessa spelare är helt enkelt inte tillräckligt bra för Barca, man bör göra en rejäl utrensning på den fronten under nästa sommar.

Det stämmer, men:

Tyvärr tenderar ju hyfsade spelare som te.x tidigare Villa, Sanchez och nu Pedro inte acceptera att spela vid inhopp, rotationer och skador och vill bort... Vilka andra lag som spelar med tre anfallare har en fjärde och femte anfallare av ganska hög klass? Jag vet inga.

Vilka har Atletico som fjärde och femte anfallare? (De har annat spelsystem men ändå)
Citera
2015-08-15, 14:17
Medlem
Citat:
Det stämmer, men:

Tyvärr tenderar ju hyfsade spelare som te.x tidigare Villa, Sanchez och nu Pedro inte acceptera att spela vid inhopp, rotationer och skador och vill bort... Vilka andra lag som spelar med tre anfallare har en fjärde och femte anfallare av ganska hög klass? Jag vet inga.

Vilka har Atletico som fjärde och femte anfallare? (De har annat spelsystem men ändå)
Jag förstår men det är ingen direkt omöjlighet att hitta dugliga spelare som åtminstone håller måttet för Barca men som framförallt är villiga att sitta bänk.

Då jag räknar med att Griezmann & Martinez lär ta anfallsplatserna i anfallet, har vi ändå reserver till dessa som knappast är direkt fy skam (Vietto, Correa, Torres). För att inte tala om vi har vettiga back-ups i form av Savic, Jesus Gamez, Gabi o.s.v. på andra positioner.

Barcelonas bänk måste fan vara sämst bland topplagen i Europa.
Citera
2015-08-15, 15:43
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Det stämmer, men:

De spelare som du nämner får ju anses att vara bättre än hyfsade spelare (eller var i Villas fall). Med tanke på hur bra MSN är så blir ju chanserna för de andra ganska få trots att Barcelona har många matcher per säsong.

Eftersom de tre spelarna har (eller hade) ambitioner på landslaget så tycker de väl inte att det räcker med sporadiska inhopp.

För de flesta toppspelare med ambitioner så tror jag viljan av att vara med och själv bidra är större än viljan att bara finnas med i ett storlag fast inte få spela speciellt mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in