2015-08-18, 02:42
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakansukkur
4 matcher för 100% Jesus Neymar

http://www.marca.com/2015/06/20/futbol/copa-america/1434824765.html
Var ju i copa america, syftade på spanska fotbollsförbundet...
Citera
2015-08-18, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Allt är relativt, många spelare presterar mer eller mindre beroende på sin omgivning, Xavi var en fantastisk spelare bredvid spelare som Deco och Iniesta men han var bara medelmåttig när han spelade bredvid Cocu och Gabri, faktum är att hade media i Barcelona och Cules fått som de ville hade Xavi sålts redan 2002 för att han ansågs för dålig för laget, de fanns de som på allvar menade att Xavi var själva anledningen till att Barcelona var så usla som de var 2001-2003.
Man skall komma ihåg att dagens Barcelona är betydligt bättre, jämfört med hur det såg ut under 2003. Ändå har de nämnda spelarna tyvärr inte vad som krävs för att spela i klubben. Ingen av bänkspelare är i närheten av att vara lika bra som startspelarna. Att Xavi faktiskt stannade hade månget och mycket att göra med hans mor som hotade att skilja sig om hennes son gick till Milan, en historia som är rätt välkänd.
Citera
2015-08-18, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Piqué riskerar tydligen 4 matchers avstängning, hur har andra straffats som varit otrevliga mot domarna? Finns det nåt liknande fall nyligen?
Det är fullt möjligt att Pique kan bli avstängd i 12 matcher.

https://twitter.com/LaTdP/status/633410068453695488/photo/1
Citera
2015-08-18, 08:22
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Piqué riskerar tydligen 4 matchers avstängning, hur har andra straffats som varit otrevliga mot domarna? Finns det nåt liknande fall nyligen?

Valdés fick fyra matcher för något han sa till domaren. Ronaldo fick 0 matcher när han svor och gestikulerade åt domaren. Slår lite olika det där.
Citera
2015-08-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
Valdés fick fyra matcher för något han sa till domaren. Ronaldo fick 0 matcher när han svor och gestikulerade åt domaren. Slår lite olika det där.
Ronaldo fick 3 matchers avstängning, varav 2 av dessa var just p.g.a. portugisen hånade domaren under matchen mot Bilbao. Så vad pratar du om egentligen?

Ibland undrar jag vad du röker...
Senast redigerad av Hagoromo 2015-08-18 kl. 10:30.
Citera
2015-08-18, 10:40
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagoromo
Ronaldo fick 3 matchers avstängning, varav 2 av dessa var just p.g.a. portugisen hånade domaren under matchen mot Bilbao. Så vad pratar du om egentligen?

Ibland undrar jag vad du röker...

Jag syftade på det här

https://m.youtube.com/watch?v=lPFi9NcC0hc

Trodde det var underförstått men tydligen inte för dig.

Skön comeback där med rökningen, var väl ordagrant vad jag sa till dig förut.

Piqué lär få 4 matcher, det är en sådan säsong. Vid Barcelonas anfall så vinkar domaren felaktigt för offside, anfallet efter så vinkar inte domaren för en grov offside för Athletic. Hur som helst slarvigt av Pique och det är en anledning till att han inte borde vara kapten.
Citera
2015-08-18, 13:06
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Jag syftade på det här

Piqué lär få 4 matcher, det är en sådan säsong. Vid Barcelonas anfall så vinkar domaren felaktigt för offside, anfallet efter så vinkar inte domaren för en grov offside för Athletic. Hur som helst slarvigt av Pique och det är en anledning till att han inte borde vara kapten.
Tycker du ens att det är snarlika situationer? Pique skriker ju förfan ut öronen på linjedomaren, extremt fult gjort av honom. Dessutom snackar han skit om domarens moder, något som kanske inte är så fult i Sverige men betyldigt fulare i Spanien.
Citera
2015-08-18, 13:19
Medlem
Citat:
Jag syftade på det här

Kanske var det underförstått för just dig, åtminstone kunde du ha specificerat iaf...

Hur som haver, skulle nog inte direkt vilja säga att bägge fallen är snarlika i.o.m. att spanjoren gallskrek där han förolämpade linjedomaren mamma.

Precis, returnerar en gammal ost...

Edit: Ser nu att jag var tvåa på bollen där.
Senast redigerad av Hagoromo 2015-08-18 kl. 13:22.
Citera
2015-08-18, 13:30
Medlem
Antoine Griezmanns nya utköpsklausul är värt €80m och är det högsta genom alla tider i Atletis historia.

Källa

Skönt att höra
Citera
2015-08-18, 13:31
Medlem
Till alla Madridistas på tråden: Hur nöjda är ni med försäsongen såhär långt?

Själv har jag inte sett en endaste match som Real har spelat under hela sommaren, vore trevligt att höra synpunkter från er
Citera
2015-08-18, 13:39
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Till alla Madridistas på tråden: Hur nöjda är ni med försäsongen såhär långt?

Själv har jag inte sett en endaste match som Real har spelat under hela sommaren, vore trevligt att höra synpunkter från er

Helt okej, mycket bättre än förra årets försäsong. Har inte sett alla matcherna, men av vad jag har sett har Real spelat bra och stabilt. Tror Benitez kan lyckas, ser bra ut hittills.

Sen ska man komma ihåg att det bara är försäsong, spelarna lägger inte så stor vikt vid de matcherna, förutom att komma i form.
Citera
2015-08-18, 14:01
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Tycker du ens att det är snarlika situationer? Pique skriker ju förfan ut öronen på linjedomaren, extremt fult gjort av honom. Dessutom snackar han skit om domarens moder, något som kanske inte är så fult i Sverige men betyldigt fulare i Spanien.

Båda är kränkning av domaren, om det råder det ingen tvekan om.
Om det sedan är riktat mot någons mamma eller direkt till domaren ska inte spela någon roll.
Citat:
Kanske var det underförstått för just dig, åtminstone kunde du ha specificerat iaf...

Hur som haver, skulle nog inte direkt vilja säga att bägge fallen är snarlika i.o.m. att spanjoren gallskrek där han förolämpade linjedomaren mamma.

Precis, returnerar en gammal ost...

Edit: Ser nu att jag var tvåa på bollen där.

Jag ska vara lite mer tydlig när jag pratar med dig i framtiden.
Senast redigerad av Zog Rules 2015-08-18 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in