Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-06-17, 14:17
  #1
Medlem
Det handlar alltså om det som tidigare även föreslagits i Sverige från några aktörer i den offentliga debatten som ett alternativ till den komplicerade/kritiserade familjeklassningen. Det kommer alltså att bli ett förbud som styrs av substansens psykoaktiva effekt på människan. Eftersom det mesta har psykoaktiv effekt, en känsla av psykiskt välbehag till exempel efter mat, kom som tur är för engelsmännen ett stycke med undantag:


”Substances, such as alcohol, tobacco, caffeine, food and medical products, would be excluded from the scope of the offence, as would controlled drugs, which would continue to be regulated by the Misuse of Drugs Act 1971″

Förmodar att svenskarna kommer ta samma beslut är detta slutet för nätdrogs handlen eller kommer intresset ligga kvar för rc-droger på den sk svarta marknaden.

källa http://natdroger.se/2015/05/29/om-la...och-natdroger/
Citera
2015-06-17, 14:21
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
Det handlar alltså om det som tidigare även föreslagits i Sverige från några aktörer i den offentliga debatten som ett alternativ till den komplicerade/kritiserade familjeklassningen. Det kommer alltså att bli ett förbud som styrs av substansens psykoaktiva effekt på människan. Eftersom det mesta har psykoaktiv effekt, en känsla av psykiskt välbehag till exempel efter mat, kom som tur är för engelsmännen ett stycke med undantag:


”Substances, such as alcohol, tobacco, caffeine, food and medical products, would be excluded from the scope of the offence, as would controlled drugs, which would continue to be regulated by the Misuse of Drugs Act 1971″

Förmodar att svenskarna kommer ta samma beslut är detta slutet för nätdrogs handlen eller kommer intresset ligga kvar för rc-droger på den sk svarta marknaden.

källa http://natdroger.se/2015/05/29/om-la...och-natdroger/


Tror aldrig intresset kommer att dö ut varken på säljare eller köpare då vi pratar om extrema pengar som finns att fiska upp utan några större utgifter.

Rc's är extremt billiga per Hekto och ännu billigare per kilo beroende på substans så klart sedan ger det extremt bra utdelning då folk konstigt nog betalar dessa hutlösa summor för en RC...

Och sverige har pratat om denna familje klassning i flera år och det har aldrig någonsin ens varit nära på att det skulle kunna bli aktuellt med en FK utan det är bara något som spekulerats såvitt jag vet
Citera
2015-07-01, 16:33
  #3
Medlem
mephedrons avatar
För en drogliberal som jag är detta ett steg i beklaglig riktning :/
Staten tror att förbud löser allt
Samtidigt kan jag lite förstå hur de tänker då vissa fjortisar inte kan behandla rcs med respekt.
"Det är lagligt så då är det ofarligt..."
Det blir ju tråkigt för oss som inser att så länge man behandlar allt rusgivande; allt från den socialt accepterade alkoholen, vidare till den lagliga men ej socialt accepterade rc-marknaden och hela vägen till preparat som är både olagliga och socialt oacceptetarde, med respekt, så brukar det gå bra.
Det är bara att se på flashbackanvändaren/kändisen tillika min pojkvän Slingshot.
Han har knarkat mer än de flesta, provat allt (det har jag med) och vi har överlevt. Han har gjort det för han är ett vandrande lexikon Ang droger, han vet precis. Vad man kan och inte kan blanda och han chansar inte.
Men inställningen att så fort nåt är olagligt blir det livsfarligt, men allt lagligt (inte bara rcs utan även alkohol) så kommer vi aldrig få nåt legaliserat i Sverige. Jag hade kunnat acceptera om ALLT rusmedel var förbjudet, men så länge den förblindade kärleken till alkohol finns kvar i svenskarnas ögon kommer jag tycka det är fel, varför ska just de som gillar alkohol få glida på gräddfil och kunna ta sin drug of choice varje helg, men inte vi som föredrar annat (som dessutom ofta är mindre farligt).

Allt som allt så förstår jag varför detta görs, fjortisar ska lära sig att hantera alla droger med respekt, men jag tror inte förbud löser allt.Ska bli intressant att se hur det utvecklats med drogkultur i England efter detta.

Ps det var ju bra att Mat uteslöts från förbudet. Annars Hade vi snart inte haft några engelsmän (laglydiga iaf) kvar
__________________
Senast redigerad av mephedron 2015-07-01 kl. 16:39. Anledning: tvungen att lägga till ett ps :p
Citera
2015-07-02, 10:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
För en drogliberal som jag är detta ett steg i beklaglig riktning :/
Staten tror att förbud löser allt
Samtidigt kan jag lite förstå hur de tänker då vissa fjortisar inte kan behandla rcs med respekt.
"Det är lagligt så då är det ofarligt..."
Det blir ju tråkigt för oss som inser att så länge man behandlar allt rusgivande; allt från den socialt accepterade alkoholen, vidare till den lagliga men ej socialt accepterade rc-marknaden och hela vägen till preparat som är både olagliga och socialt oacceptetarde, med respekt, så brukar det gå bra.
Det är bara att se på flashbackanvändaren/kändisen tillika min pojkvän Slingshot.
Han har knarkat mer än de flesta, provat allt (det har jag med) och vi har överlevt. Han har gjort det för han är ett vandrande lexikon Ang droger, han vet precis. Vad man kan och inte kan blanda och han chansar inte.
Men inställningen att så fort nåt är olagligt blir det livsfarligt, men allt lagligt (inte bara rcs utan även alkohol) så kommer vi aldrig få nåt legaliserat i Sverige. Jag hade kunnat acceptera om ALLT rusmedel var förbjudet, men så länge den förblindade kärleken till alkohol finns kvar i svenskarnas ögon kommer jag tycka det är fel, varför ska just de som gillar alkohol få glida på gräddfil och kunna ta sin drug of choice varje helg, men inte vi som föredrar annat (som dessutom ofta är mindre farligt).

Allt som allt så förstår jag varför detta görs, fjortisar ska lära sig att hantera alla droger med respekt, men jag tror inte förbud löser allt.Ska bli intressant att se hur det utvecklats med drogkultur i England efter detta.

Ps det var ju bra att Mat uteslöts från förbudet. Annars Hade vi snart inte haft några engelsmän (laglydiga iaf) kvar

Tyvärr finns det folk här som slänger i sig allt möjligt utan att ens kolla upp vad det är. Någon idiot som blandade rc-cs, med rc-opiater och rc-benso. Löjliga mängder också. Som sagt, ha respekt för medicinen, läs på och vet hur den påverkar ens sinne och blanda inte hursomhelst så går det oftast bra. Främsta orsaken tror jag är för att det är lagligt och lättillgängligt. Tur att de flesta shops har åldersgräns, borde dock vara 22-25 års gräns istället enligt mig.

Kört allt från oxy, morfin, dolc, fentanyl och tar samtidigt benso så det gäller att vara försiktiga med blandningar som annars kan leda till ens död.
Citera
2015-07-02, 10:44
  #5
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
Det handlar alltså om det som tidigare även föreslagits i Sverige från några aktörer i den offentliga debatten som ett alternativ till den komplicerade/kritiserade familjeklassningen. Det kommer alltså att bli ett förbud som styrs av substansens psykoaktiva effekt på människan. Eftersom det mesta har psykoaktiv effekt, en känsla av psykiskt välbehag till exempel efter mat, kom som tur är för engelsmännen ett stycke med undantag:


”Substances, such as alcohol, tobacco, caffeine, food and medical products, would be excluded from the scope of the offence, as would controlled drugs, which would continue to be regulated by the Misuse of Drugs Act 1971″

Förmodar att svenskarna kommer ta samma beslut är detta slutet för nätdrogs handlen eller kommer intresset ligga kvar för rc-droger på den sk svarta marknaden.

källa http://natdroger.se/2015/05/29/om-la...och-natdroger/

Slag i luften. Helt olagliga droger säljs ju redan i enorma mängder på nätet. Det nästan gynnar drogliberalismen istället, för jag tycker ju att det är bättre att någon röker gräs än skiten spice, så på ett vis är det lika bra att spice hamnar på samma juridiska nivå, alltså klart olagligt, för då kommer ungdomar som köper sådant på nätet förhoppningsvis att välja det mindre farliga gräset, då de inte har något att vinna på att köpa spice längre, bara för att ta ett exempel på en farlig drog som ligger i en legal gråzon.
__________________
Senast redigerad av Redoxreaktion 2015-07-02 kl. 10:46.
Citera
2015-07-02, 16:16
  #6
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar tråden

Övriga droger --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
2015-07-02, 16:26
  #7
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Slag i luften. Helt olagliga droger säljs ju redan i enorma mängder på nätet. Det nästan gynnar drogliberalismen istället, för jag tycker ju att det är bättre att någon röker gräs än skiten spice, så på ett vis är det lika bra att spice hamnar på samma juridiska nivå, alltså klart olagligt, för då kommer ungdomar som köper sådant på nätet förhoppningsvis att välja det mindre farliga gräset, då de inte har något att vinna på att köpa spice längre, bara för att ta ett exempel på en farlig drog som ligger i en legal gråzon.
Användningen av spice har redan minskat väldigt mycket på grund av att flera av ingredienserna har förbjudits. Precis som du säger så föredrar människor det mindre farliga gräset.

Det enklaste hade givetvis varit att legalisera alla droger och sedan lägga de resurser som idag läggs på repression på vård. Finns det någon som på allvar tror att någon hade rökt spice om cannabis hade varit lagligt?
Citera
2015-07-03, 18:20
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Användningen av spice har redan minskat väldigt mycket på grund av att flera av ingredienserna har förbjudits. Precis som du säger så föredrar människor det mindre farliga gräset.

Det enklaste hade givetvis varit att legalisera alla droger och sedan lägga de resurser som idag läggs på repression på vård. Finns det någon som på allvar tror att någon hade rökt spice om cannabis hade varit lagligt?
I Amsterdam så går det knappt ens att hitta Spice, misstänker att det är ont om det i Kalifornien, Colorado, Uruguay och liknande platser.
Citera
2016-05-28, 08:24
  #9
Avstängd
karlduschs avatar
Lagen trädde ikraft i torsdags 26/5 om nån missat det.
Citera
2016-05-28, 20:30
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av redgunn
Det handlar alltså om det som tidigare även föreslagits i Sverige från några aktörer i den offentliga debatten som ett alternativ till den komplicerade/kritiserade familjeklassningen. Det kommer alltså att bli ett förbud som styrs av substansens psykoaktiva effekt på människan. Eftersom det mesta har psykoaktiv effekt, en känsla av psykiskt välbehag till exempel efter mat, kom som tur är för engelsmännen ett stycke med undantag:


”Substances, such as alcohol, tobacco, caffeine, food and medical products, would be excluded from the scope of the offence, as would controlled drugs, which would continue to be regulated by the Misuse of Drugs Act 1971″

Förmodar att svenskarna kommer ta samma beslut är detta slutet för nätdrogs handlen eller kommer intresset ligga kvar för rc-droger på den sk svarta marknaden.

källa http://natdroger.se/2015/05/29/om-la...och-natdroger/

Fan vad bra. Dom börjar ta sitt land seriöst nu.
Citera
2016-05-29, 15:10
  #11
Medlem
Zot^s avatar
Har handlat en hel del från england under årens gång. Jag kommer personligen att knarka mindre pga detta beslut. Det är inte lika angeläget och roligt att knarka som det var förut och om jag nu måste handla samma grejer ifrån kina istället, well då får det helt enkelt vara eller så får jag handla något olagligt alternativ här istället. Eftersom det har känts skönt att slippa ha att göra med massa jobbiga idiotlangare för det mesta så ser jag inte heller att det kommer att hända särskillt ofta.
Citera
2016-06-01, 13:53
  #12
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Slag i luften. Helt olagliga droger säljs ju redan i enorma mängder på nätet. Det nästan gynnar drogliberalismen istället, för jag tycker ju att det är bättre att någon röker gräs än skiten spice, så på ett vis är det lika bra att spice hamnar på samma juridiska nivå, alltså klart olagligt, för då kommer ungdomar som köper sådant på nätet förhoppningsvis att välja det mindre farliga gräset, då de inte har något att vinna på att köpa spice längre, bara för att ta ett exempel på en farlig drog som ligger i en legal gråzon.

Anser du inte att det blir bättre att folk slutar köpa "okända" substanser för att istället låta bli att droga eller vända sig till beprövade droger istället så dessa ev kan lagföras?

Baaah.....läser nu fortsättningen på ditt inlägg. Varför börja med "Slag i luften", för att sedan utveckla varför det verkligen inte är ett "slag i luften"

Svar likt "varför inte läsa hela inlägget först", besvaras inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback