Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-27, 01:19
  #37
Medlem
Jag verkar ha någon lustig "tolerans" mot just Buprenorfin.
Med det menar jag att jag har extremt svårt att få abtinens på det.

Vid ett tillfälle, det är ett antal år sedan nu så gick jag på mellan 4-8mg / dag mest nasalt men endel sublingualt & intravenöst och gjorde så i cirka ett år.

Slutade cold turkey och fick INGEN abstinens över huvud taget. Inte en susning hur det kommer sig då jag får regelräta abstinenser av heroin, fentanyl etc.

Även senaste gången, då gick jag på Subutexprogrammet och hade gjort så i cirka 9 månader med maxdos dagligen (4st 8mg Subutex, 32mg/dag) slutade cold turkey för jag skulle gå över på Metadon då Subben inte höll mig ovanför ytan. Kände aldrig av någon abstinens under de dygnen som jag var utan..
Men jag var ju enbart utan i kanske 3 dygn där för sedan fick jag startdosen Metadon - 20mg.
__________________
Senast redigerad av Lee Sterling 2016-05-27 kl. 01:21.
Citera
2016-05-29, 13:53
  #38
Medlem
Nån som ligger o tänder av just nu? Jag är inne på 4 dagen, tycker det jobbigaste är att kroppen är så sjukt obehaglig vill bara krypa ur den o lämna den
Citera
2017-11-04, 14:16
  #39
Medlem
Vet inte om det är läge att skriva i en gammal tråd men bättre än att starta en ny.

Jag är inne på fjärde dagen också. Inga myrkryp än men dock kallsvettig. Går bra så länge jag inte gör något ansträngande. Att jobba är dock åt helvete, eftersom det är fysiskt hela tiden. sista dosen i tisdas. Onsda var okej att jobba men torsdag och fredag var inte roligt. Kallsvett efter 5min arbete och sedan tvungen att vila minst 5min.

Dock vad jag kommer ihåg av tidigare avtändningar från just sub är att myrkrypen varit det värsta. Inget av det än så länge, vilket är konstigt.. Visserligen är det värsta oftas 5e dagen men ändå..

Har lyrica men inte tagit det. Tänkte att jag väntar tills myrkrypen kommer.

Serier som man fastnat för och kan kolla maraton, godis, glass och kaffe har hjälpt mig. Har visserligen mirtazapin till natten vilken hjälper till att somna ganska bra. I övrigt en väldigt lindrig at än så länge..
Citera
2017-11-10, 20:23
  #40
Medlem
Har gått på opiater i 10 månader. började med tramadol (thailändska) höll på några veckor och började med Oxy/oxyNorm. sen nu i 3 månader har jag gått på subotex/suboxne. Inte tagit något på över 48 timmar. Första dygnet var sådär men inatt kunde jag inte sova en blund, har ont ända från fötterna upp till huvudet. Stel i ALLA ben känns det som. Hård i magen. Jag är 22 år och gick på Benzo innan i 4 år. Sub avtändning är den värsta
Citera
2017-11-19, 16:57
  #41
Medlem
Jag har varit med om alltifrån tre dygn till tre veckor. Sedan har jag ett tiotal gånger sluppit abstinens helt trots att jag förtjänade det efter månader av missbruk.
Citera
2017-11-29, 14:24
  #42
Medlem
Lycka till alla ni som kämpar med denna skitdrog. Den är as nice i början när man mår bra och får ut något av den men som alla vet så försvinner ju den känslan ganska snabbt och sen tar man bara för att må normalt och slippa bli sjuk.
Har lyckats hålla mig i 4 veckor nu, efter ett par års bruk.

Sen om jag skulle ta en gång typ en fjärdedels 8:a om någon vecka eller så, skulle jag känna nåt och skulle man hoppa in där man slutade och få at igen fast man bara tagit en gång?
Detta är nämligen första gången jag lyckats sluta så vet inte, dock vill jag känna som det kändes i början en sista gång
Citera
2017-11-29, 14:47
  #43
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmatte84
Sen om jag skulle ta en gång typ en fjärdedels 8:a om någon vecka eller så, skulle jag känna nåt och skulle man hoppa in där man slutade och få at igen fast man bara tagit en gång?
Detta är nämligen första gången jag lyckats sluta så vet inte, dock vill jag känna som det kändes i början en sista gång
Den vanligaste tanken en drogfri knarkare/alkis får är just den du skriver. Du får säkert ingen abstinens om du provar en gång, problemet är ju att det inte bara blir en gång...

Tror alla som är i din sits bara provat en enda gång till, för att sedan fråga sig "vad fan hände"? Så låt bli skiten, du kommer inte tjäna något på att prova igen.
Citera
2017-12-02, 06:06
  #44
Medlem
svampbobcirkels avatar
Hållt på med subutex var och varannan dag under några månaders tid nu och bestämde mig för att sluta innan det blir för allvarligt.

så jag tänkte komma med lite tips som hjälper mig under denna jobbiga avtändning.

På grund av den lilla sömnen jag får om dagarna så har man nästan ingen energi eller fokus alls om dagarna. så för det dricker jag mycket kaffe och te vilken hjälper mot frossan plus att man får tillbaka koncentrationen lite grann.

en annan grej som har nog hjälpt mest är yoga. hittade ett klipp på youtube där en tjej visar hur man gör yoga för detox. och detta gör jag åtminstone en gång om dagen och det får en att svettas lite, samt tänka på annat och inte bara ligga i sängen och tycka synd om sig själv.

jag kör även den klassiska metoden samtidigt genom att ta alvedon och ipren för smärtorna i lederna. använder även diazepam för att få bort det psykiska och för att kunna sova. dock märkte jag att benzon inte hjälpte med mina sömnproblem. man somnar in snabbt men vaknar efter 1-2 timmar. så har tänkt att införskaffa något riktigt tungt indica röka som jag hoppas får mig att slockna.

EDIT: vet inte hur det är för er men jag får sjuka ryggsmärtor med. använder spikmatta till det..och yoga..yoga är svaret till allt
__________________
Senast redigerad av svampbobcirkel 2017-12-02 kl. 06:47.
Citera
2018-05-28, 01:57
  #45
Medlem
Jag sover nästan bättre utan sub, blir speedad på det....
Om det inte var för denna jvla värk i benen....
En månad nu efter jag blev utslängd ur programmet (för att jag trappade från 18 till 1 mg utan att berätta) så ville jag trappa det sista med temgesic men så blev det inte......
Citera
2018-06-02, 20:50
  #46
Medlem
Knarkpojkens avatar
vet faktiskt inte. Jag slutade med de tvärt för 4 månader sen nu ungefär. Kände lite sug i början men sen ingenting alls nu. Hade hållt på i 1 år dagligen. Skulle aldrig få för mig att ta det igen, kommer absolut inte ske.-
Citera
2018-06-02, 22:09
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkpojken
vet faktiskt inte. Jag slutade med de tvärt för 4 månader sen nu ungefär. Kände lite sug i början men sen ingenting alls nu. Hade hållt på i 1 år dagligen. Skulle aldrig få för mig att ta det igen, kommer absolut inte ske.-
Bra gör inte det. Jag upplever ett helvete pga av sub. Vet att heroin är riskfyllt men hjärnan får iaf vila på natten när heroinet går ur och man vaknar abstinent. Med sub och metadon blir receptorerna bombarderade konstant dygnet runt och dessutom byggs nivåerna upp hela tiden pga av den långa halveringstiden. Inte konstigt att många inte någonsin lyckas kliva av skiten.

Smärre under med de som inte får AT av sub.
Citera
2018-06-02, 22:29
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Den vanligaste tanken en drogfri knarkare/alkis får är just den du skriver. Du får säkert ingen abstinens om du provar en gång, problemet är ju att det inte bara blir en gång...

Tror alla som är i din sits bara provat en enda gång till, för att sedan fråga sig "vad fan hände"? Så låt bli skiten, du kommer inte tjäna något på att prova igen.
Detta tåls att betonas. Jag har i 20 år trott att jag är helt unik när det kommer till opiater, att jag kunde sköta det snyggt på en bra nivå. Jag har aldrig hört om nån som lyckats bruka en substans på ett bra sätt, om som dom blivit förälskade i. Visst det kanske finns ett mörkertal, men när det kommer till dämpande droger som opiater och benzo, så finns det liksom ingen anledning till att INTE (miss)bruka dom på daglig basis. Båda drogerna fullkomligen skriker: ”använd mig varje dag så kommer livet bli hanterbart”. Det slutar i de flesta fall med död eller ett svårt beroende som man ska tampas med resten av livet.

Opiaterna som jag använt i nästan 20 år har inte gett mig ett jävla dugg, förutom kraftigt försenad mognad och skam (och massa annat obehag). Jag är som en jättebebis med dålig självkänsla, mycket tack vare opiaterna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback