2018-06-03, 15:03
Medlem
Jag har efter två månader helvete med benvärk, slutat,slutade då LARO sparka mig, inte för sidomissbruk ełler sålde tabletter, utanför att jag vet hur Jag trappar utan ansträngning och den metoden tror inte beroende medicin på. Har annars varit tydlig med att jag inte tål buprenorfin och skulle få remiss till metadon.
Mitt sätt att trappa år att jag halverar dosen, när jag börjar nysa, tar jag resten.Efter några veckor känner jag inget då halverar jag igen, och repeat .hamnade på 1mg från 18 på tre månader utan abs. Tog med mig tabletter tillbaka och blev utskriven utan få prova meta din. Blev dessutom utskriven utan att trappa från ert mg... det gör ingen skillnad enligt läkaren, men för Mig gör det det. Nu har jag haft ont i benen i två månader men försvunnit. Deprimerad och myrkrypningar kvar. Aldrig mer buprenorfin. Om jag ska ha LARO får det bli metadon istället ( dom jag inte vill om jag inte fått återfall men beredd på resten av livet då.. .
Nu deppig.orkar ingenting.
Citera
2020-09-14, 15:22
Medlem
KringExs avatar
Hur länge man kan gå på Buprenorfin utan att få avtändning verkar variera kraftigt. Allt från några veckor till flera månader.
2018 när jag skulle ställa in mig på anstalt så hade jag gått på Buprenorfin över 5 månader men jag fick ingen avtändning. Inte fysiskt iaf men jag mådde inte så bra psykiskt, men det gick över på en vecka.
Citera
2020-10-06, 20:05
Medlem
Det verkar vara väldigt individuellt, och har för mig även varit olika från olika tillfällen. Hållt på med denna jävla skitdrog i 8 år, senaste 12 månaderna inom LARO. Men har den senaste tiden börjat fundera på att sluta - dock inte för att jag vill eller känner mig motiverad - utan för att jag helt enkelt inte funkar med den nya läkaren på min mottagning. Jag är fullt medveten om vad jag isåfall skulle riskera, förutom min egen drogfrihet även vänner, familj och övrigt. Men den här jävla sadisten är totalt omöjligt att samarbeta med. Har även övervägt självmord, inte minst för att det skulle vara lindrigare för min omgivning än att se mig aktiv igen - och såklart även för att slippa en överjävlig avtändning efter att under lååååång tid ha gått på 24mg om dagen.

Till alla er som precis börjat tramsa/prova med sub eller funderar på att göra det - GÖR DET INTE. Det kommer förstöra era liv. Tro mig.
Citera
2020-11-05, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Det verkar vara väldigt individuellt, och har för mig även varit olika från olika tillfällen. Hållt på med denna jävla skitdrog i 8 år, senaste 12 månaderna inom LARO. Men har den senaste tiden börjat fundera på att sluta - dock inte för att jag vill eller känner mig motiverad - utan för att jag helt enkelt inte funkar med den nya läkaren på min mottagning. Jag är fullt medveten om vad jag isåfall skulle riskera, förutom min egen drogfrihet även vänner, familj och övrigt. Men den här jävla sadisten är totalt omöjligt att samarbeta med. Har även övervägt självmord, inte minst för att det skulle vara lindrigare för min omgivning än att se mig aktiv igen - och såklart även för att slippa en överjävlig avtändning efter att under lååååång tid ha gått på 24mg om dagen.

Till alla er som precis börjat tramsa/prova med sub eller funderar på att göra det - GÖR DET INTE. Det kommer förstöra era liv. Tro mig.

Hmm öststatskarringen från min mottagning som var en stor del i att jag slutade Hon flyttade ngn mån senare. Det är kanske till din mottagning hon kom?
Citera
2020-11-11, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoNameWhatsoever
Hmm öststatskarringen från min mottagning som var en stor del i att jag slutade Hon flyttade ngn mån senare. Det är kanske till din mottagning hon kom?

Fel kön och fel nationalitet på läkaren ;p
Citera
2020-12-03, 11:48
Medlem
Izzardkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTollerAntz
Gått på sub i ca 2 månader i streck, har tidigare varit beroende utav opiater. Doserna per dag har varierat. Jag undrar hur länge man kan räkna med att ha avtändning, på ett ungefär? Jag förstår att ni inte kan svara exakt då det är individuellt för alla.

Om man varit ren från sub ungefär 5dagar och sedan väljer att ta EN dag igen, börjar avtändningen om då?

Tacksam för snabba svar.

du får nog räkna med ett par månader innan du känner dig hyfsat ok...
Citera
2021-11-20, 13:40
Medlem
Hej,
Jag ska efter 2 års laro behandling med subutex nu läggas in för avgiftning och sen skrivas ut från Laro. Jag har bland missbrukat i ca 20års tid med heroin som huvuddrog. Har aldrig någonsin tänt av på varken heroin då jag gick över till sub. Har varit drogfri förutom på sub i 2år nu sen jag blev inskriven på laro. Jag ska läggas in för avgiftning i ca 10dagar. Men vad ni skriver här så verkar ju helvetet med AT knappt börjat då. Jag har testat någon gång o hålla upp med suben men efter 2dygn så har jag sådan panik och rastlöshet i kroppen så jag klarar inte längre. Och ni säger att det blir värre. Jag e skit rädd för hur detta skall gå. Kommer jag att fixa detta. Vill bara bli ren från allt. Snälla hjälp mig med tips för att ta sig igenom det värsta.
Citera
2021-11-20, 19:44
Medlem
yournotlikemes avatar
Som många här skrivit och sagt är det extremt beroende på genetik, mängd, längd på missbruk. Senast hade jag 8 månader med ~4mg per dag och trappade ur under 22 dagar och första månaden var jag nedstämd men började aktivt jobba emot det och snabbt vände det!

Har ALDRIG fått en fysisk avtändning av Sub, fick mer fysisk AT under 3 dagar jag tog Heroin i Thailand än 8 månader på Subutex CT.
Citera
2022-05-17, 18:34
Medlem
jeppy666s avatar
Bestämde mig för att sluta med subutex CT efter ungefär 5-6 månaders användning, runt 8-16mg om dagen, körde IV vanligtvis, har gått över 3månader nu och har fortfarande magverk,svettningar och den där jävla frossan, hur länge ska man behöva vänta? Börjar verkligen tappa tålamodet vill känna mig frisk för en gång skull
Citera
2022-11-14, 16:54
Medlem
Om man röker heroin vid en sub avtändning skjuter man upp på atn då?
Då menar jag om man tagit sub i 4 dagar och mår dåligt och har lite ont i kroppen
Citera
2022-11-14, 17:05
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emiros
Om man röker heroin vid en sub avtändning skjuter man upp på atn då?
Då menar jag om man tagit sub i 4 dagar och mår dåligt och har lite ont i kroppen

Ja det gör du
Citera
2022-11-14, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Ja det gör du

Men det går att göra tvärtom? Använda sub för att ta sig igenom heroin at.
Men blir atn mildare då eller värre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in