Citat:
Ursprungligen postat av
Ewru
Fast det va uppenbart när bloggen skrev att du va helt ute och cyklade... Det va ingen i Bremenlägret som vid den tiden va missnöjd med värvningen.
Visserligen sant och man ska ta hänsyn till att han kom förhållandevis sent, matchotränad. Men när jag bedömer kan jag inte utgå ifrån vad klubbarna tycker, utan från vad jag personligen tyckte och vid tillfället var det flera som var kritiska gentemot vad Pizarro visade upp. För att citera vad Raphael Honigstein på The Guardian häromdagen:
"Peruvian IV: Resurrection took some time to get going, however. Pizarro didn’t score before November, and Werder were back in the Bundesliga basement fighting for survival. Social media was awash with supporters bemoaning the sentimental, ill-advised signing of yesterday’s star performer.
A first strike won his club three important points against Augsburg, but the elegant forward was only able to add one more to his tally before the winter break. Nostalgia, it seemed, didn’t you get very far in a league that has become no country for old men. It looked as if the much-hailed comeback of the most seasoned outfield player – Pizarro is now 37 – would end on a sad note."
Så jag tycker inte att jag var helt snett på bollen vid tillfälle för bloggen.
Citat:
Ursprungligen postat av
cyberkalle
Helt underbart att du kommer hit och skriver en förklaring det ska du ha all heder för.
Men att han togs emot som den hjälte han är berodde inte på förväntningar över att han skulle bli en vinnare av torjägerkanone utan för det han gjort tidigare för klubben.
Skulle han komma tillbaka till Bayern imorgon så skulle han få samma mottagande.
Han är en hjälte oavsett vad han presterar som 37åring.
Men nu har han dessutom presterat nått jävulskt och det är bara bonus för Bremen.
Om frugan vill ha ett frikort så ska jag tipsa om Pizarro.

Hey, jag vill inte vara en åsiktmaskin som bara häver ur sig skit på en blogg och sedan inte kan motivera varför eller lyssna på vad andra har att säga. Man kan tycka att jag har rätt eller fel, så länge det är konstruktivt. Med jämna mellanrum läser jag här och det är det kul att kunna bidra och diskutera när något jag har skrivit kommer upp på agendan!
Valid point också, hans mottagande handlade om hans historia i klubben naturligtvis. Bevisligen har han ju kvalitet för att bidra på den här nivån fortfarande - han behövde bara komma i matchform vilket förberedelserna i januari säkerligen hjälpte till med. Och snart bräcker han Marco Bodes målrekord i Brementröjan. Behöver bara tre fullträffar till innan han skriver i sig i den historieboken också!