2015-08-27, 22:26
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Nu tycker jag du tar i så du spricker. Perisic har varit bra, men inte så mycket mer, enormt ojämn spelare och kommer aldrig i närheten av topparna KDB har. KDB är också han ojämn, men när han är på humör kommer inte Perisic eller någon annan spelare i Wolfsburg nära, Perisic har ju ändå spenderat tid på bänken och ingen jätteskillnad ifall han startar eller ej. De Bruyne däremot märks ju direkt när han går runt och tjurar på plan så faller hela Wolfsburg.
Du har självklart rätt men denna säsong från Supercupen och framåt så har De Bruyne inte kommit upp i hälften av Perisic klass då han mer eller mindre varit riktigt medioker och brännt solklara lägen samt slagit bort mycket pass.
Nu är inte Perisic topp i närheten av Belgarens
2015-08-27, 22:49
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du har självklart rätt men denna säsong från Supercupen och framåt så har De Bruyne inte kommit upp i hälften av Perisic klass då han mer eller mindre varit riktigt medioker och brännt solklara lägen samt slagit bort mycket pass.
Nu är inte Perisic topp i närheten av Belgarens
Nä där håller jag med dig. De Beuyne har inlett säsongen rätt svagt, inte helt konstigt med all skit som ryktats om honom dock, och ja, får Wolfsburg i närheten av 800 miljoner finna det inte på kartan att tacka nej. Den intressanta diskussionen är ju dock vilken spelare de ska köpa in för att ersätta? Snacka om omöjligt uppdrag. Enligt mig har de dock enormt med sparkapital i Hunt!

Verkar som Makiadi är klar för någon turkiskt lag, skönt att bli av med den sopan.
2015-08-28, 07:33
Medlem
cyberkalles avatar
Höjbjerg kommer spela för Leverkusen denna säsong klar för lån på ett år.

http://www.merkur.de/sport/fc-bayern/fc-bayern-pierre-emile-hoejbjerg-laesst-sich-bayer-leverkusen-ausleihen-5413657.html

Pizarro som helst av allt vill stanna i Tyskland säger att 1860 vill ha honom och allt hänger på Ismaik och om han vill investera.http://www.bild.de/sport/fussball/claudio-pizarro/ja-die-loewen-wollten-mich-42352796.bild.html

Hur som helst så kommer Pizarro få ett officiellt avtackande under morgondagens match på Allianz och det är han väl värd.

Tror även vi som är skarpsynta kommer få se en hälsning till Ribéry om att han är saknad.
2015-08-28, 12:25
Medlem
cyberkalles avatar
Nu är Kampl officiellt klar för Leverkusen.

Höjbjerg är tydligen inte klar utan det är tre klubbar som slåss om honom Även Schalke och Augsburg vill ha honom.
2015-08-28, 13:51
Medlem
marc0p0l0s avatar
Grupperna för de tyska lagen i EL -

C: Dortmund, Paok, Krasnodar & Qabala
K: Schalke, Apoel, Sparta Prag & Asteras
L: Atheltic Bilbao, AZ, Augsburg & Partizan

Haha. Dortmund får åka till Grekland, Ryssland och Azerbajdzjan. Lag som BVB ska slå såklart, men vilka äckligt långa resor det blir för Tuchel & co. Hade knappt kunnat få motståndare längre bort, vore Apoel som är det enda längre bort i stort sett.

Schalke fick alltså Apoel och får också en lång resa, Cypern är väl kanske mindre obekvämt att åka till dock. Trevlig hyfsat nära resa med Prag och även Schalke får åka till Grekland. Två grekiska lag, två grekisk-tyska möten. Lite orolig inför dessa måste jag ändå säga. Speciellt med tanke på antalet fans Dortmund och Schalke brukar ta med sig.

Augsburg ska ändå slå Partizan. Räknar ut dem helt mot spanjorerna, men kan kanske gå mot AZ ändå, vem vet.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-08-28 kl. 14:25.
2015-08-28, 14:20
Medlem
Germanofils avatar
Appropå ingenting så har Arturo Vidal avslöjat för Sky Sports att han inför varje match låter en italiensk frisör klippa/fixa hans hår vilket tar ca 45 min. Fjolligt och tragiskt tycker jag. Men det är förstås min högst personliga åsikt.

Missa inte kvällens toppmöte mellan Wolfsburg och Schalke!
2015-08-28, 15:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Appropå ingenting så har Arturo Vidal avslöjat för Sky Sports att han inför varje match låter en italiensk frisör klippa/fixa hans hår vilket tar ca 45 min. Fjolligt och tragiskt tycker jag. Men det är förstås min högst personliga åsikt.

Missa inte kvällens toppmöte mellan Wolfsburg och Schalke!
Sjukt fjolligt må jag säga.
2015-08-28, 15:39
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Grupperna för de tyska lagen i EL -

C: Dortmund, Paok, Krasnodar & Qabala
K: Schalke, Apoel, Sparta Prag & Asteras
L: Atheltic Bilbao, AZ, Augsburg & Partizan

Haha. Dortmund får åka till Grekland, Ryssland och Azerbajdzjan. Lag som BVB ska slå såklart, men vilka äckligt långa resor det blir för Tuchel & co. Hade knappt kunnat få motståndare längre bort, vore Apoel som är det enda längre bort i stort sett.

Schalke fick alltså Apoel och får också en lång resa, Cypern är väl kanske mindre obekvämt att åka till dock. Trevlig hyfsat nära resa med Prag och även Schalke får åka till Grekland. Två grekiska lag, två grekisk-tyska möten. Lite orolig inför dessa måste jag ändå säga. Speciellt med tanke på antalet fans Dortmund och Schalke brukar ta med sig.

Augsburg ska ändå slå Partizan. Räknar ut dem helt mot spanjorerna, men kan kanske gå mot AZ ändå, vem vet.
Jo Spanjorerna lär bli för svåra men dom andra två kan gå.
2015-08-28, 16:20
Medlem
Höjbjerg har lånats ut till Schalke 04, och inte Bayer 04.
2015-08-28, 16:29
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-Telefon
Höjbjerg har lånats ut till Schalke 04, och inte Bayer 04.
Jupp såg det och det känns helt ok.
2015-08-28, 18:07
Medlem
marc0p0l0s avatar
https://www.facebook.com/1.fcmagdeburg/videos/960394227355301

I 3.liga har den "sovande jätten" Magdeburg nu vaknat till liv på riktigt. Efter avancemanget från fjärde divisionen förra säsongen är man som nykomling tabelledare tillsammans med Dynamo Dresden. 20 000 är snittet i 3.liga än så länge den här säsongen, enormt. Jag har vid flertalet tillfällen tidigare skrivit om Braunschweig - Magdeburg kopplingen, men jag tror flera andra hoppas att Magdeburg tar steget upp till 2.liga.

Cupvinnarcupvinnarna från 1974 har haft det svårt sedan återföreningen. Under DDR-tider var de, åtminstone under 70-talet, det lag som konkurrerade med Dynamo Dresden om ligatitlarna. Efter 90 misslyckades de tyvärr kvala in till Bundesliga och började om på nytt i Oberliga (dåvarande tredje nivån i ligasystemet), de har sedan pendlat mellan division fyra och fem, men nu verkar de var på väg tillbaka.

Det är lite märkligt nästan att vänskapen till Braunschweig överlevt. 1990 "snodde" Eintracht den dåvarande Magdeburg-tränaren, varpå laget föll ihop och som sagt inte kvalade in till Bundesliga. När 3.liga etablerades lyckades Eintracht även enbart kvalificera sig på grund av bättre målskillnad än Magdeburg vilket man fick - sista speldagen.

Kommer att bli intensiva derbyn mellan Magdeburg och Dresden under säsongen, inte minst om båda håller sig fortsatt i topp. Med Aue på tredjeplats, såväl som ett Chemnitzer och Rostock som också vill blanda sig in i toppstriden, så blir 3.liga riktigt spännande i år.
2015-08-29, 07:25
Medlem
Germanofils avatar
I Bundesliga har man den här säsongen som bekant infört målkameror. Detta gäller dock inte Zweite men igår hade det tydligen behövts. I matchen Heidenheim - Kaiserslautern hade 'lautern vid ställningen 0-1 en boll som var tydligt innanför mållinjen. Domaren gjorde dock felaktigt bedömningen att det inte var mål, vilket troligtvis blev direkt matchavgörande. Istället för 0-2 till Kaiserslautern så vände Heidenheim matchen med två snabba mål 10 min senare och till slut 3-1.

Att införa målkameror i Zweite vore dock otänkbart ekonomiskt. De flesta av klubbarna har det kämpigt nog ändå med budgeten.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in