2016-01-05, 07:12
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Alltså från tiden då fotbollssupportrar hade massa påsydda märken på jeansjackan

Men, så ser det ju ut än idag på de Tyska matcher jag går på
2016-01-05, 07:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Men, så ser det ju ut än idag på de Tyska matcher jag går på
Denna bild är tagen 2014 men damerna gick trots att det står südkurve på deras västar inte in på den sektionen.
http://www.ladda-upp.se/bilder/agosmfxvcyzpqc/
2016-01-05, 07:29
Medlem
cyberkalles avatar
Nicklas Bendtner vill bort från Wolfsburg har han sagt nu är det bara ett problem med det hela och det är att ingen annan klubb verkar vara intresserade av hans tjänster.

Bild skriver det sensationella att Bayern är ute efter en högerback då Lahm börjar bli till åren(wow vilken pangnyhet)
2016-01-05, 11:23
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Hej!

Det här är ju inte fotbollsrelaterat egentligen men jag har funderat på om det kan det bli några protester på läktarna, angående dom många å vidriga övergreppen som var på tyska kvinnor under nyårsnatten ifrån asylsökande män.

Vad tror ni?

(FB) Massofredande och våldtäkter i Köln Tyskland
http://www.epochtimes.de/politik/deutschland/selbstzensur-aufgehoben-koelner-silvesterhorror-und-sex-attacken-jetzt-spricht-polizei-offiziell-von -1000-nordafrikanernarabern-video-a1296445.html
http://www.stuttgarter-nachrichten.de/inhalt.stuttgart-mitte-15-maenner-rauben-zwei-frauen-aus.2d81b878-6c37-4ce3-8c47-08d4f498aabd.html

Oerhört tråkig händelse, enligt polisen var c:a 1 000 nordafrikaner/araber inblandade och igår hade man mottagit 60 polisanmälningar från ofredade kvinnor. Mörkertalet är mycket stort, enligt samma polischef. Den andra länken är en bra sammanfattning av händelsen.

För att svara på din fråga: Nej, jag tror inte att det kommer att bli protester på läktarna, inte ens i Köln.

- Det finns ingen på plan att rikta sitt hat emot, det fåtal nordafrikaner som spelar i BL har aldrig varit asylsökande och har inget med händelsen att göra.

- Tyskar har generellt oerhört svårt att peka ut en speciell folkgrupp som skyldig, det är en kollektiv uppfostran sedan kriget. OM de skulle göra det, vilket jag inte tror, så kommer debatten snabbt att dras ned på lägsta NS-nivå av omvärlden.

- Däremot tror jag att islam- och invandringsfientliga grupper får en ökad tillströmning och att nordafrikaner generellt får det svårare i det dagliga livet i Tyskland.

- Den enda möjliga protest på fotbollsläktarna jag kan se, är en uppmaning till myndigheterna att t ex skärpa regler/stänga gränser. Men det är inte vanligt att samhällsfrågor syns på läktarna och det är en bit kvar till Kölns första hemmamatch 23 januari.

Så, nej, jag tror inte att det kommer att synas inom foybollen.

Edit: Elabdellaoui spelar i Olympiakos, Abdellaoue i Strömsgodset och Benatia (född i Frankrike och har franskt pass) blir väl då den enda 1.BL-spelare som ingår i gruppen "nordafrikaner/araber"?

Edit 2: Bellarabi (B04) och Dahoud (BMG) har tyskt och marockanskt/syriskt pass, Azzaoui (VfL) belgiskt och marockanskt pass. Det verkar som om de flesta nordafrikaner/araber som spelar fotboll i 1.BL också har fått sin fotbollsutbildning i Europa.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2016-01-05 kl. 12:13.
2016-01-05, 11:28
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Denna bild är tagen 2014 men damerna gick trots att det står südkurve på deras västar inte in på den sektionen.
http://www.ladda-upp.se/bilder/agosmfxvcyzpqc/

Jag undrar om det finns någon tillverkare av fan-västar i Kina? Eller finns det en officiell FCB-jeansväst? De båda på bilden ser exakt likadana ut...
2016-01-05, 17:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Jag undrar om det finns någon tillverkare av fan-västar i Kina? Eller finns det en officiell FCB-jeansväst? De båda på bilden ser exakt likadana ut...

Det är ju Tyskland så självklart så finns ju att beställa en grundmodell till några klubbar sedan är det bara att börja sy på egna prylar.
Helt underbart.
https://supr.com/donline/fussball-fanshop/fc-bayern-muenchen-jeans-fan-weste-von-queens-western-jacket-neu-2/

Dessa galanta damer kanske har haft några bierstunden tillsammans och gjort sin superdesign.

Många här tycker naturligtvis att detta är otroligt vidrigt och smaklöst jag är dock en älskare av detta även om jag själv aldrig skulle sätta på mig en sådan väst men det är tysk kultur utan inblandning från några muslimska afrikaner eller annat pack.
Senast redigerad av cyberkalle 2016-01-05 kl. 17:51.
2016-01-05, 18:22
Medlem
Germanofils avatar
Guardiola har idag gjort ett uttalande om att han i framtiden vill träna ett lag i engelska PL. Känns ju hyfsat väntat att det blir ön för hans del när han lämnar Bayern i sommar. Kul om han skulle gå till Manchester United och spela ärkerivalmöten mot Jürgen Klopps Liverpool.
2016-01-05, 22:22
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Hittade även en förklaring till varför det skojas så mycket om Manta. Tydligen var det något som kallades Projekt 1450 som startades av konkurrenten Porsche. De hyrde in en komiker vid namn Carl Dall för att hitta på skämt som skulle driva med Opel Manta. Huruvida detta stämmer eller inte låter jag vara osagt. Mycket sådan info från nätet ska man ju som bekant ta med en nypa salt.

Filmen Manta Manta var en stor succé i Holland och holländske fotbollsspelaren Jan Roos (AZ Alkmaar) var kanske det största fanset då han lät håret växa likt en karaktär i filmen och använde sig av filmrepliker som "är 100 mark okej?" när han tilltalade kvinnliga funktionärer inom fotbollen.
http://www.11freunde.de/sites/default/files/styles/11f_fl_gallery_node/public/mediapool/gallery/imago07074682h_0.jpg?itok=duw_pkb9

Sjukt kul att du luskade fram det här! Man tackar. Vilken jävla lirare den här Jan Roos alltså. Går in i en karaktär!

Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Det var naturligtvis med glimten i ögat och ja, den på bilden var ju till skillnad från min enormt ful Men suck, var tog den tiden vägen? Det var bara nåt år efter att Kaltz, Magath, Hrubesch och grabbarna gjort bort sig mot IFK Göteborg.

Jag har en släkting i Hamburg. Vid tiden då Magath & divorna i HSV åkte på däng så körde han flaggskeppet från Opel, nämligen Diplomat! Oj, oj, oj...det var grejer. Chokladbrun med svart vinyltak.

Klart man får viss ångest när tiden går. Plötsligt läser man detta:

Citat:
FC Bayerns Sinan Kurt(19) kan gå på lån till Hertha och det verkar som att även Gaudino(19) kommer att lämna troligtvis på lån även han men till vilken klubb det är ännu inte sagt.

Gaudino 19 år! Det är hans grabb! Maurizio måste fan ha varit bland de coolaste spelare som någonsin lirat. Han var över i Manchester City också. Uwe Rösler spelade också där då. Det såldes tröjor med texten "Uwes farfar bombade Old Trafford". Hans farfar var stridspilot under kriget & lär då ha bombat Old Trafford. Smaklöst skämt? Kanske. Idag hade det inte känts klockrent att skoja om att bomba en arena. Då var det nog snarare ett sätt att knyta band till varandra. Hylla Uwe & den historia man hade gemensamt & den historia man ville skapa.

Men Gaudino var coolast. Vet inte vilken bild jag ska välja så jag slänger upp hela paletten från bildgoogle:
https://www.google.se/search?q=maurizio+gaudino&biw=1366&bih=673&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjnpK_bzJPKAhXCDSwKHR uSBG8Q_AUIBigB
2016-01-05, 22:39
Medlem
Stivalis avatar
Don't mention the war

http://www.whoateallthepies.tv/wp-content/uploads/2014/01/rosler-bomb-old-trafford-650x435.png
2016-01-06, 15:12
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Gaudino 19 år! Det är hans grabb! Maurizio måste fan ha varit bland de coolaste spelare som någonsin lirat. Han var över i Manchester City också. Uwe Rösler spelade också där då. Det såldes tröjor med texten "Uwes farfar bombade Old Trafford". Hans farfar var stridspilot under kriget & lär då ha bombat Old Trafford. Smaklöst skämt? Kanske. Idag hade det inte känts klockrent att skoja om att bomba en arena. Då var det nog snarare ett sätt att knyta band till varandra. Hylla Uwe & den historia man hade gemensamt & den historia man ville skapa.

Men Gaudino var coolast. Vet inte vilken bild jag ska välja så jag slänger upp hela paletten från bildgoogle:
https://www.google.se/search?q=maurizio+gaudino&biw=1366&bih=673&source= lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjnpK_bzJPKAhXCDSwKHR uSBG8Q_AUIBigB

Citat:
Don't mention the war

http://www.whoateallthepies.tv/wp-content/uploads/2014/01/rosler-bomb-old-trafford-650x435.png

Jag gillar det jag hittills sett av Gaudino tyvärr så har inte Pep varit lika snäll som förra året och han har inte fått några minuter i BL denna säsong.

Nu ryktas han dock vara på väg till Schweiz och St.Gallen.

Ovanligt att vingmuttrarna börjar dra in andra världskriget när det gäller fotboll.
Senast redigerad av cyberkalle 2016-01-06 kl. 15:20.
2016-01-06, 17:27
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Jan Kirchhoff lämnar Bayern och går till England och Sunderland, synd att han aldrig blommade ut i Bayern.
Jo riktigt tråkigt. Gillade honom och förstår inte varför han inte fick chansen i något lite sämre BL-lag.

Idag blev Kevin Grosskreutz definitivt klar för Stuttgart.

Hannover vill värva anfallaren Marius Wolf från 1860 men de senare ill ha hela 3,5 miljoner EUR för honom vilket såklart är för dyrt för en spelare som ännu har mycket kvar att bevisa. Eller vad säger du Grus-Kalle?
2016-01-06, 18:04
Avslutad
Onödigt av citygros att kasta bort sin karriär för att han "saknar mama".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in