2015-08-16, 19:31
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Ett normalt fotbollslag hade tagit en 5-0 ledning och behållit den.

Men detta är Stuttgart!
Idag håller jag med dig helt och hållet
2015-08-16, 21:23
Medlem
cyberkalles avatar
Baba till Chelsea alltså.
Mycket pengar för en liten klubb som Augsburg nu måste dom hitta en ersättare snabbt fan jag är orolig över hur det ska sluta detta.
2015-08-16, 23:59
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Baba till Chelsea alltså.
Mycket pengar för en liten klubb som Augsburg nu måste dom hitta en ersättare snabbt fan jag är orolig över hur det ska sluta detta.
Deras näst dyraste nyförvärv någonsin gjorde dom tidigare i sommar för 3,8 miljoner euro: Philipp Max, som råkar vara vänsterback som Baba. Så jag tror dom inte behöver stressa så mycket Lite kul för övrigt att medan en Max Philipp gick från 1. Bundesliga till 2 gjorde Philipp Max motsvarande resa upp. Båda lika gamla också, 21. Kanske ses de i landslaget en dag?
2015-08-17, 00:02
Medlem
QCMAGs avatar
Hehe! Det var nog den bästa, eller värsta matchen St.Pauli har spelat. Nära självmål efter 1 min ungefär. Allting löser sig med Rzatkowskis förmåga att vara någon slags Trequartista. Underbart.

Summering: St.pauli ser lika bra ut som förra året, emellanåt. Hummel langar förjävla fina matchställ.
2015-08-17, 06:37
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekmand
Deras näst dyraste nyförvärv någonsin gjorde dom tidigare i sommar för 3,8 miljoner euro: Philipp Max, som råkar vara vänsterback som Baba. Så jag tror dom inte behöver stressa så mycket Lite kul för övrigt att medan en Max Philipp gick från 1. Bundesliga till 2 gjorde Philipp Max motsvarande resa upp. Båda lika gamla också, 21. Kanske ses de i landslaget en dag?
Det är sant glömde bort det helt.

Bobadilla lär väl bli avstängd några matcher så det är ju ingen bra start.

RBL och Forsberg ser ut att gå mot en bra säsong om dom fortsätter så här och för 1860 ser det helt jävla totaltmörkt ut en eventuell förlust i kvällens bortamatch i Bayernderbyt mot Nürnberg då är man utan poäng efter tre omgångar.
2015-08-17, 12:32
Medlem
Oscar Wendt förlänger med Mönchengladbach till 2018.

http://www.transfermarkt.de/linksverteidiger-wendt-verlangert-bei-borussia-monchengladbach/view/news/209149
2015-08-17, 18:45
Bannlyst
Omgångens elva enligt mig, dock blir det ju kanske lite fel eftersom jag inte sett alla matcherna men vad av vad jag sett och sedan är jag ju Schalke supporter också påverkar med... Kör 4-4-2

-------------------Fährmann (S04)-------------
----Sorensen (Köln)------Joel Matip (S04)--------Hummels (BVB)-------Reither(s04)
----Costa (Bayern)-----Reus (BVB)---Mkhitaryian(BVB)-----Vidal(Bayern)--
----------------------Müller(Bayern)--------Heller (Dramstadt)-------------

Jo jag vet det blir lite fel postion på spelare t. ex reither är på fel kant och vidal på en kant, reus kan iofs spela på en kant menmen ni fattar hur jag menar.. beklagar som sagt att jag t. ex inte såg leverkusens match och visst var även abomeyang fantastisk för BVB och är på bänken
2015-08-17, 21:02
Medlem
marc0p0l0s avatar
Fin välgörenhetsmatch mellan Bayern och Dresden idag, där samtliga intäkter (Bayern avstod från allt) gick direkt till Dynamo. 3-1 slutade matchen till Bayern inför en frenetisk publik på Rudolf-Harbig-Stadion. Dynamo som för övrigt leder 3.liga framför mina vänner i Magdeburg, med Cottbus på en tredjeplats. Så hade tabellen gärna fått se ut när säsongen slutar.

Måste beundra Bayern för det arbete de gör med att hjälpa de andra tyska klubbarna. Ska inte förglömmas.
2015-08-17, 22:08
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0
Fin välgörenhetsmatch mellan Bayern och Dresden idag, där samtliga intäkter (Bayern avstod från allt) gick direkt till Dynamo. 3-1 slutade matchen till Bayern inför en frenetisk publik på Rudolf-Harbig-Stadion. Dynamo som för övrigt leder 3.liga framför mina vänner i Magdeburg, med Cottbus på en tredjeplats. Så hade tabellen gärna fått se ut när säsongen slutar.

Måste beundra Bayern för det arbete de gör med att hjälpa de andra tyska klubbarna. Ska inte förglömmas.

Den där stora stygga vargen som bara stjäl och aldrig ger är förhoppningsvis förglömt för oss som följer tysk fotboll. Så många målchanser FCB gav förra året till alla lag inte att förringa.

Men varför Dynamo undrar en förundrad? Skitklubb i mina ögon.
2015-08-17, 22:33
Medlem
QCMAGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Men varför Dynamo undrar en förundrad? Skitklubb i mina ögon.

Politiskt?

Vad hände egentligen med Gladbach i lördags? Jag förstår att Christensen inte har någon BL-erfarenhet och att Stranzl och Dominiguez är skadade, men vad i helvete? Det kändes om att Mkhitaryan var Neymar och Reus var Messi. Blev nästan pinsamt att kolla på när Hummels körde dribblingsräder långt in på Gladbach mittfält.

Vet inte om det är en typisk Tuchel-strategi att köra såpass offensivt med en såpass hög backlinje och låta "långbollsspelaren" i form av Hummels gå framåt?
2015-08-17, 23:00
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marc0p0l0

Skulle ju av förklarliga skäl hellre se en annan sluttabell för 3.Liga men får väl som vanlig vara nöjd med att fira eventuell "Klassenerhalt"
2015-08-17, 23:34
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QCMAG
Politiskt?

Vad hände egentligen med Gladbach i lördags? Jag förstår att Christensen inte har någon BL-erfarenhet och att Stranzl och Dominiguez är skadade, men vad i helvete? Det kändes om att Mkhitaryan var Neymar och Reus var Messi. Blev nästan pinsamt att kolla på när Hummels körde dribblingsräder långt in på Gladbach mittfält.

Vet inte om det är en typisk Tuchel-strategi att köra såpass offensivt med en såpass hög backlinje och låta "långbollsspelaren" i form av Hummels gå framåt?

Den politiken från Bayern München känner jag inte till, förklara. Vilken politisk koppling har FCB med skitkubben Dresden?

Din övriga textmassa visar på låg kunskap om Mats Hummels, har du ens sett honom spela förr. För att inte tala om din okunskap om Tuchel och hans fotbollssyn. Att Gladbach underpresterade är vi dock eniga om.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in