Citat:
Ursprungligen postat av
Germanofil
Ha ha. Jag läste precis den där artikeln och tänkte länka till den här i tråden men du hann före. Underbar satir.

Verkligen! Alltid fantastisk satir i
Der Postillon.
Bilden till scenario 1 (att alla motståndare blir 4,2 meter långa)
är riktigt rolig.
Volkswagen ska ha gratulerat Wolfsburg till det oavgjorda resultatet mot Bayern München nu senast. 1-1 blev det som bekant, Lewandowski kvitterade någon gång mellan minut 51 och 60. Man var dock starkt kritisk mot TV-producenten som vevade målrepriser gång på gång under denna tidpunkt.
Skämt åsido, bortsett från att Bayern redan har vunnit ligan är den i allra högsta grad intressant. Bottenstriden lär inte bli lika löjligt jämn som i fjol (när de fyra sämsta lagen hade lika många poäng med bara några omgångar kvar, om jag inte minns helt fel) men den lär trots allt bli jämn. Och i toppstriden har såväl Borussia Mönchengladbach som Bayer Leverkusen underpresterat hittills. Hertha Berlin, FC Köln och Ingolstadt har överraskat åtminstone mig, även om jag inte är överdrivet väl insatt i tysk ligafotboll. Så det kanske inte är en överraskning lika mycket som det är ett tecken på att jag är oinsatt.
Det sistnämnda laget, alltså Ingolstadt, verkar ha en urstark defensiv, men poängen kan nog sluta trilla in om man inte också börjar göra fler mål. Nu har de förvisso redan fyra segrar, men sex mål på åtta matcher är verkligen inte starkt och det bör vara ohållbart i längden. 0-0 ger så klart poäng, men inte lika mycket som en seger. Så poängen kan mycket väl fortsätta trilla in, men inte i lika stort antal.
Nog från mig, för denna gång.
Auf Wiedersehen!